Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 331 ggr
ronjo
0

Sök chipmärkning.

Har hört att det finns dom som har "chippade" & ID-märkta katter, som av en eller annan aledning inte finns med i registret. Trots att man betalat avgiften och fått ägarbevis hem.Fundersam

Det går att kolla på SKK's (Svenska Kennelklubbens) hemsida, om katterna är registrerade och om det är rätt uppgifter.

Jag har kollat, alla våra katter är medSkrattande

Margareta
0

Jag har också kollat och våra katter är med.

Det är så lätt att kolla och jag tycker att alla skulle göra det för att vara säkra på att inget blivit fel.

Jag lägger in den direktlänk här.

Numer pensionär i Nynäshamn

Eithels
0

Bra, skall kolla när jag kommer hem och har numren tillgängliga. Jag trodde att ALLA som betalat kom med men…

Carrocs
0

Barbus och Mulle är med, men Cornell har inte hunnit bli registrerad ännu, det är bara 8 dagar sedan han ID-märktes.

ronjo
0

#2 Skulle tro att det kan vara den mänskliga faktornFundersam

majema
0

#1 Tack Margareta det var ju snällt att få en länk. Jag hade ingen aning att det var så enkelt att kolla.
Alla mina tre katter var med men min hane är visst huskatt istället, märkligt.Fundersam

/Marie

Anneli_G
0

Jag har oxå kollat att allt stämde med mina missar tidigare… de var en del som inte stämde med adresser och så efter flytt… så det är nog bra att kolla… speciellt om man flyttar!!

WesthKiowas
0

Va skumt! Jag är chip-märkare och jag trodde att registret var jätte noga och seriöst! Ägarbeviset får man hem tillsammans med en räkning. Om man inte finns med i registret tror jag nog att det beror på att man glömt betala och tror sedan att man gjort det för att man har ju redan fått ägarbeviset.

Den mänskliga faktorn är nog skurken, inte registret.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Eithels
0

#4 Skulle tro det…

Skall ändå gå in och kolla. Vi har ju nyligen flyttat… Jag visste inte att man kunde kolla det så enkelt. Trodde att man måste ha tillstånd eller liknande och var tvungen att ringa.

#7 Ja, man blir lite lurad när man får ägarbeviset. Man tror att det redan är klart och att man betalat.

/Therese

Eithels
0

Har ni givit SKK tillstånd att visa era personuppgifter på hemsidan? Jag funderar på om man skall skicka in och tillåta det… Fast å andra sidan, om katten kommer bort så kan man ju ringa till SKK och få personuppgifterna.

Hur har ni gjort? //Therese

Margareta
0

Jag har gett tillstånd och mina finns på nätet.
Tycker det är självklart att det skall gå snabbt att hitta om mina katter försvinner (igen…)-

Tänk om de försvinner en fredagem och ingen finns tillgänglig på SKK förrän måndag… ve och fasa

Numer pensionär i Nynäshamn