Leversjuk katt, hjälp sökes
Någon här som har eller har haft katt med leversjukdom? hur gick det? botad? hur upptäckte ni det? vad gjordes för att rädda katten?
Detta gäller ingen av mina hemmavarande katter
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Kanskje denne linken kan være til hjelp. Det er jo så mange forskjellige leversykdommer…

Tack Arabell, men tyvärr är min Engelska kass, då jag inte hade möjlighet att få läsa i lugn och ro i skolan, min barndom var en katstrof, och jag fick flytta hit o dit
Detta gäller min hona som jag omplacerade i vintras, och just nu ligger hon inlagd för provtagning mm, och detta berör mig med, då hon fortfarande har stor plats i hjärtat.

Nu är min fd lilla Princess helt igenomgången, och proverna visade en inflammation i gallgångarna, och hon får åka hem med medicin och specialmat
Vad skönt att det inte var någon leversjukdom, lät inget vidare.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Ååååå vad härligt att det verkar vara oki med lillsnurpan.. :-)
kram
Åh, jag hoppas att det stannar med en inflammation!! Min "gamle" Frej, gick ur tiden p.g.a gallstenar, det låter lite trivialt, men det är det inte på en katt. Han hade massor med stenar i hela gallgången, han var opererad för detta, och veterinären plockade ut alla som gick, han fick ett år till som frisk, innan det hade bildats nya. Då var de så fruktansvärt många….. Hela gallgången var full, på röntgen såg det ut som ett pärlhalsband !!! De var allt för många… Satt hela vägen genom levern och allt, gick inte att operera ut alla, så han var tvungen att få somna.
Detta kommer jag aldrig riktigt över, Frej var min kompis i alla lägen, hemma som på utställning, och finns alltid kvar, på speciell plats i mattes minne. 

#6 det hoppas jag med, dom tog massa prover, röntken och ultraljud för att vara helt säkra, nu får jag hålla tummarna att hon kommer igång att äta, specialfodret är ju inte så lockande för kissarna

Hm … Din hona ,var son till Dance, som är bror till D:Razz, som är mamma till Founders som dog hastigt och lustigt, och att en del berodde på att hans lever var angripen . ???
Nu blir jag fundersam ????

Vad händer ?

#9 tyvärr förstår jag inte vad du menar? Dance mm har väl inte med Princess inflammation att göra?
#10 jag tror marita undrar om det kan vara ärftligt…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#11 det var en ren inflammation, vilket alla kan drabbas av, så jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara ärfligt, men jag är ganska okunnig på det området, så helt säker är jag inte. Men vad jag vet, så har Dance varit helt frisk i hela sitt liv, och en underbar kille
Dance stal mitt hjärta första gången jag såg honom
#12 ja, Dance är verkligen jättevacker
Razzlan har också varit frisk hela sitt liv så jag tror inte heller det är något ärftligt 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Man kan alltid andvända sig av googles översättningstjäns om man vill läsa en sida på ett annat språk än svenska.
translate.google.se
Här är sidan om leversjukdommar översatt till svenska:

#14 kanon, tack så jättemycket, den kommer jag ha stor andvändning för

#14, j….. vilken kanonsida, där kommer jag befinna mig ofta, och kommer säkert att lära mig en hel del, du är ju toppen

Ingen som har haft/har katt med inflammation i gallgångarna/levern? behöver verkligen råd och tips