Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 604 ggr
[michaelalundgren]
0

Tips på iFokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan jag tipsa om 2 funktionär som är väldigt bra och väldigt välanvända (iaf av mig) på iFokus.

Det ena är "Första olästa" knappen, som man hittar högst upp i varje inlägg (se bild).
Detta gör så att man slipper scrolla ner till inlägget som senast var skrivet, eller det du senast läste.

[michaelalundgren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra knappen eller funktionen är "upp till inläggslistan" som då istället finns längst ner, ovanför rutan där man skriver kommentaren (se bild). Detta gör att du slipper scrolla för att komma högst upp igen.

[michaelalundgren]
0

Dessa 2 bilder som jag visat är Print Screens. Alla kanske inte vet hur man tar en print scr.

Så här kommer en liten förklaring :)

Sitter du på en vanlig stationär PC så har du (oftast) en knapp på tangentbordet där det står Print Screen eller Prt Scr.

Har du en bärbar som jag, så måste man oftast hålla in tangenten Fn samtidigt som man klickar på Prt Scr.

Sen går jag in i Paint eller Photoshop (beroende på vilket program som är öppet) och klistrar in "bilden" genom att klicka Ctrl + V.

Sen sparar jag bilden med ett lämpligt namn.

Hoppas jag förklarade så någon förstår. Finns det någon som kan förklara bättre så är denna välkommen att förklara :)

/Michaela

ingela-anthon
0

Bra initiativ Michaela!

/Ingela

Sjohorvans
0

Vilket superbra tips! Kommer att bli mycket använt av mig också istället för att sitta och scrolla så man får ont i fingrarna Skrattande

Dalwhinnies
0

Tack Michaela!! Kanonbra!! Glad

/Maja

Vildfagre
0

Mycket bra för en dummis. Tack/Laila.

Runsviks
0

Ett tips till Glad klicka på tangenten "u" kommer du tll "Första olästa" och för att komma "Upp till inläggslistan" klicka på tangenten "i". Det sparar era fingrar Glad

Sissi
0

#7 Tjobidooo!!!
Latmask som man är så uppskattar jag just sådana tips, kanon!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[michaelalundgren]
0

Om det är någon som har fler bra tips, så posta dom gärna här :)