**Ferrix**
Äntligen!
-så ville Ferrix sitta still ett par sekunder så att jag han ta ett par foton utav honom utan blixt. Det är sån himla skillnad då man slipper blixten.
Jag har lagt ut extra bilder av bara honom på sidan idag. Jag hoppas att jag framöver kan fotografera de andra utan blixt också, men det blir inte idag….
Här är i alla fall hjärtebarnet Ferrix 6,5 vecka gammal.
//Annika
Gud vad vacker han är och jag kan hålla med om att det blir bra mycket bättre bilder utan blixt. Jag bara älskar klassiska grupp 4 katter, särskilt med gröna ögon.
Mycket bra bilder!
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Läcker!!!
//Kaisa

Tusen tack Sissi och Kajsa.
Ja, man blir bra glad när man lyckas ta några bilder utan blixt. Det ger en mycket bättre bild av hur kattungarna verkligen ser ut.
Jag skall be vädergudarna om lite mer sol…………=) ,det har varit lite skralt med den varan här på västkusten det senaste.
//Annika
#3 En bekant till mig sa i fredags att det var exakt 24 dagar sedan det INTE regnade. Snacka om stenkoll, kan nog bero på att han är en inbiten golfare. Lite mer sol innan vintern skulle verkligen inte sitta fel.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Wow, vilken goding :)

…….
, ja Sissi, det kallar jag koll på vädret..
Visst hade det varit SÅ skönt med lite sol, det behövs verkligen.
Tack Michaela, han är en liten pudding.
//Annika

Snygg kattunge! Jag gillar hans ögon och öron. Jättefin är han. 

Ja du Annika…du vet vad jag tycker om denna kille. Min adress står på hemsidan
STOR
till snyggingen /Sylvia
Mycket vacker kille mums
//Eva

#6, kul att du gillar hans ögon och öron, tycker också om hans öron och ögon och……
Ja, du Syllan, han får bli 12 veckor först, sedan är det bara att ringa, jag levererar så gärna så
.
Jag gillar honom också och han är lika himla go i sättet som han är fin att se på.
#9 Tack för fina ord, kul att du också gillar hjärtebarnet Ferrix.
//Annika

finns bara ett ord som kan beskriva honom… WOW!!!!!

Jag älskar ju looken på dina katter, så vad ska man säga? Helläcker gosse!
/Lena

#11, tusen tack, blir stolt som en tupp……=)
Halloj Lena!
Kul att du gillar looken, och har jag Ferrix look på mina katter, ja då tackar jag..
..och blir ännu stoltare.
//Annika
Jag sällar mig till beundraskaran! Så fin han är!
Susanna

#14, tusen tack, du har en väldigt vacker katt du också……röd…..

Susanna

Jättefin
Visst är det härligt när man får till några bra bilder./ Rosie

#17, Tack, håller med, det är inte det lättaste att få till foton som är bra och som visar hur katterna verkligen ser ut, men ibland så….=)
//Annika

mycket fin kille din Ferrix Annika,det är så svårt den här årstiden att få foton utan blixt.Jag använder aldrig blixt i och med att jag inte har en extern blixt.//Lotta

Hej Lotta.
Din svarta panter är en sköööönhet! Jag har haft förmånen att se honom live, och han är ännu mer fatastisk i verkligheten än vad fotona visar. Så var det det där med att ta kort på svarta katter, INTE lätt, men du har lyckats väldigt bra.
Håller om blixtproblematiken, har inte heller extern blixt.
Tacka vet jag den ljusa årstiden, ALLT är lite lättere då tycker jag.

//Annika
Annika, du får köpa ett objektiv som är ljuskänsligare än det du fick med. Nikon 50 F1.8 är ett toppen objektiv för väldigt lite pengar.
Då behöver du inte vänta på solen.
Kram
Henrik
Ps…Du fyller ju år snart ;-)

…………….=) halloj Henrik Hum………=)! Jasså finns det sådana atiraljer till kameran, det låter ju attans bra.
Vore inte dumt nu när det blir höst och vinter. Kanske skall lägga det på önskelistan.
Kram på er.
Ses snart
//Annika
#22 köper du det objektivet så kommer du inte ångra dig. Det är underbart :)

Har du det Mikaela? Blev det stor skillnad tycker du?
//Annika
Jag har det objektivet.
Och det är bland det bästa jag har köpt. Skillnaden på bilderna blir stor!
Nu använder jag även det objektivet i min "studio" och är då uppe i bländare 8.
Men älskar skärpdjupet som blir vid 1,8 och att man inte behöver gå upp i för hög ISO, och får då mindre brusighet.
Du kan läsa mer om objektivet här.
Jag kan lägga upp någon bild när jag kommer hem som jag fotat med det objektivet.
Till er Canon-fantaster, det finns ett motsvarande för Canon lika billigt. Och jag tror säkert att det är lika bra :)

Hej allihop! Nu vad det länge sedan jag skrev någonting om Ferrix. Idag har jag tagit 12 veckors foton av de små och det var INTE lätt…=) De var inte stilla långa stunder, men några foton blev det till slut. Här är underbare Ferrix lite trött efter allt busande. Ferrix letar fortfarande efter sitt nya hem. //Annika

Min favvo i denna kullen, helt klart. Trots vita kattungar
/Sylvia

……=), jag förstår dig. Jag är också så svag för Ferrix, och du vet att jag har samma vurm som du för just vitt.
//Annika
Ja, han är ju bara sååå läcker!
Synd bara att maken inte vill ha fler katter, Cornell kunde behöva en skogiskompis ju!
Caroline

Hej Caroline!
Vem vet, maken kanske ändrar sig……=)
Stora kramen till dig och vackre Cornell.
//Annika

vacker kille ferrix,Grattis Annika till en fin kull!

Tusen tack Lotta, du vet att jag gillar dina fina barn med. Grattis till dom.
//Annika

Han är verkligen jättefin!

En tjusig kille! Jag är totalt förälskad i syster Fifflin, ah det är så man får ont i hjärtat. Grattis till en fin kull!