Könsmogen hane??!!
Hej!
Jag tycker det skulle vara intressant att höra hur ni har lyckats med era fertila hanar? Eller snarare orkat hålla dom så
. Har ni kollat upp hur pappan till er hane har varit och om det brukar stämma överens?
Lite frågor som jag undrar över då jag precis har fått en könsmogen liten "galning" här hemma. Nu är det nog mer min hona som tycker att det är mer jobbigt än vad jag tycker

Min hane är drygt ett år och han kan ibland gå och småropa lite men han låter honorna vara i fred och han har inte strilat nåt. Han har parat men jag har inte märkt någon skillnad på före och efter.

Min hane blev helgalen när han blev könsmogen… han ylade som en varg och skrek dygnet runt… sen när han strilade blev det droppen.. då knipsade vi kulorna… under stor sorg då jag gärna hade sett en kull efter honom… men hans pappa har varit avelshane länge och är som en stor nallebjörn… så jag gissar att min kille missade den genen…

Min hane är snart 1,5år.. har aldrig strilat inne, visst kan han vara lite "på" honorna men då får han så han inte gör om det av honorna
… det funkar kanonbra här hemma *peppar peppar*

Hej!
Min hane har ylat och lekt "hingst" sedan han var sju månader (nu är han snart nio månader), men tack o lov har han ännu inte strilat mer än i lådan.. Där kissas väggar o tak gula o fina..
Han äter som en häst, går inte ner i vikt utan blir tjockare o tjockare och verkar må ganska bra, men jag kan inte påstå att jag ser fram emot våren..
Så länge han själv inte verkar må dåligt så känns det rätt ok trots att ungarnas kramdjur får sig en påsättning då o då..
Däremot är han på våra kastratflickor och leker ganska hårdhänt, men de fertila tjejerna får han däng av, så dem låter han bli.. 

Vår EC S*Wildwood's Nick-O-Teen (Nicko) var fertil en 4-5 år… markerade/strilade aldrig inomhus (förutom den dagen han blev EC och då i domarburen…hihi)
Han hade ca 1-2 parning/år, 40 kattungar totalt. Visst kunde han prata… han gick under namnet "bredskäftad groda" … min man smeknamn på Nicko. Varför vi sedan kastrerade honom var att han hade gjort sitt inom aveln och det viktigaste… när han var i kattgården med de andra katterna (1 kastrathona och 2 fertila honar) och en annan katt gick förbi såg Nicko RÖTT. Slogs med sina egna katter så det var inte roligt… vilket liv. När han sedan blev kastrerad så fick vi en ny kattunge på gamla dar… han lekte och blev go med hela famljen som fertil såg han bara mig och sina kattvänner.
Sedan tror jag att hanarna ärver sina fäder… men ingen garanti.
Jaha, ja Min första grabb blev fertil väldigt sent (tror jag, har inte ännu så mycket erfarenhet) och är nu 2 år gammal men går på lådan lydigt och fint, inget strilande. Kanske kan det ha att göra med hur far, farfar etc var dvs strilar inte de så är det större chans att inte avkomman duschar lägenheten.
Min andra fertila hane går också på lådan än så änge men harn är inte så gammal…
Jag låter dem ha varsitt harem med damer (2 var) och det har fungerat än så länge…
Våran hane är 3 år och har aldrig strilat, men jag vet inte om man kan gå på pappan eller övriga hanar i släkten, tror att det är från katt till katt.
#7 Vi har ju Shackis son och han är ju 16 månader om jag räknar rätt i hastigheten. Han har aldrig strilat, ylar gör han lite ibland, men annars märks inte så mycket. Han har i och för sig inga fertila honor att gå igång på hemma. Däremot markerar han ordentligt i lådan ibland, då luktar det annat än gott, men i övrigt så är det inga problem. Han är kanske lik sin far.
Jag brukar säga åt honom att det är bästa att han sköter sig annars knipsar vi honom, Jag tror han förstår vad jag menar 
Mvh Bengan