Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 886 ggr
Margona
0

Corin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så osäker på hur jag ska göra med min fina kille, vill behålla honom men det är egentligen inte så smart. Jag har ju redan en fertil hane hemma, Amadeus och dessutom hans mamma. Hjärtat säger att han ska stanna hos mig men förnuftet säger annat.

Sissi
0

Käka taggtråd och stålsätt dig Margona! Skrattande

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Keso
0

Varför ta ungar på sitt djur om man inte sparar någotSkrattandeSkrattandeSkrattande undrar varför min sambo satt avelsförbud hemma hos oss ett bra tag framåt nuSkäms

ariel
0

Det kan bara du bestämma Margona.Jättesvårt,en hane som har mamma fertil är ju inte det smidigaste,jag skulle då ha kastrerat 1 av dom.Hursom så förstår jag dej för han är gudomligt fin,det är dom alla i kullenKyss

Lycka till/Kram Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

skogisen
0

den v'a bra Sissi  hihehheha Skrattande klockrent Margona.!!!

Kram Yvonne

Pippilottas
0

Söt Kyss

Christina-S
0

Jag skulle inte kunna sälja en enda om jag hade kattungar SkrattandeGlad. Antingen får du göra som Sissi säger eller - om du behåller honom får du väl tänka över om du inte skall kastrera någon av dem.

kramar

Christina

[Norrbysa]
0

Ge honom till mig! :-P

Åh vilka kloka ögon han har!

Kattilaforsens
0

Charmknutten Corin! Kyss Det är bara att följa Sissis råd, Margona. Skrattande

Sissi
0

Det är lättare att GE råd än att följa dem själv, jag var ju så otroligt smart och behöll TVÅ hanar från min första kull men då blev ju också mamma katt akut steriliserad.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Margona
0

Jag försöker stålsätta mig när det gäller egentligen både Corin och Caspian, de är ju så charmiga båda två. Lillan är dock bokad till en jättetrevlig familj här i Stockholm så det känns så rätt. De var egentligen intresserade av Corin men dottern fastnade för Lucy. Jag vet att de bästa är att sälja dem alla men mitt hjärta säger behåll en av dem. Men kommer en att stanna hos mig får han bli en glad kastrat eftersom jag inte skulle våga ha son och mamma fertila hemma och dessutom inte två fertila hanar. Jag måste försöka ta ett beslut snart men det är inte det lättaste.

LittleL
0

Ja, det är inte lätt det där. Man vill så gärna behålla…men så är det i VARJE kull. Så jag tror det gäller att stålsätta sig. Om man inte vill ha just den katten i vidare avel i sitt katteri så är det bäst att sälja. Trots allt så skulle man på bara några år annars fylla sin kvot med katter. Och ska vi vara helt ärliga så är det inget toppenliv att leva som kastrat i ett katteri. En sak är om katten har några år på nacken, men att satsa på att kastrera redan från början tror inte jag är någon bra lösning. Då är det bättre att erbjuda katten ett lyxigt familjeliv hos någon sällskapsköpare istället. Trots allt så finns det andra människor som kan erbjuda katten precis samma kärlek och omvårdnad som en själv, än om man inte tror det;) Och du har istället en plats till i ditt hem för en katt som du vill använda i ditt avelsarbete. Kanske inte nu, kanske om fem år? Vi hoppas ju på att lille Corin blir iaf 15år, eller?

/Sylvia