Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 309 ggr
Eithels
0

Roliga domarkommentarer...

Tänkte starta en liten tråd om skojiga kommentarer man fått från domare. För de undanslipper sig grodor nu och då Flört Startar med en egen som en bekant till mig fick av en MYCKET välkänd domare. Detta när hon ställde ut en kull på 4 stycken britttiskt korthår…

"Intrycket jag får av dessa kattungar är att deras ögon sitter för tätt isär…"

Jag skrattade i en timme tror jag… 

/Therese

Pernilla75
0

*fnissar hejdlöst* Hur kan något sitta för tätt isär?

Trolla har fått bedömningen "Excellent vita tänder" Kan väl tillägga att hon fräser en del…

Majamaloss
0

Bedömning av kull:
" Den här kattungen har alldeles för dålig vuxenpäls. "   Hemlis

Ixatrixa
0

Hahha..har också fått en liknande…

Lite för mycket bebispäls! sa domaren.

(katten var i kattungeklassen;)

Jo de flesta kattungar har bebispäls*fniss*

Eithels
0

Hi, hi… Visste väl att det fanns flera roliga "grodor"… Här kommer en till rolig:

- Katten svär en massa, men han slåss inte….

Min kisse pratar och fräser en del vid bedömningen men är alldelens lugn och avslappnad i kroppen.

zealousnfo
0

"he want's to have freedom"…

Sagt i samband med att Snuffe hoppade ner från bordet och gick iväg under bedömningen (assistenten höll inte i och tittade bort och jag hann inte fram)…

Eithels
0

Här kommer en till!!!

Jag hade min skogkattsunge upp för bedömning hos en domare. Hon var då 5 månader ( 15 dagar kvar till 6 månader) och ganska så stor, vägde 4,5-5,0 kilo…

Vi var uppe för nominering och fick den inte (synd, men jag var SÅ nöjd ändå med en superbedömning samt BIV-TOT), anledningen var denna:

- Jag gillar denna skogishona men hon är inte tillräckligt SÖT för att nomineras som kattunge

Jag vet inte om jag förstått fel men skogisar skall väl inte vara söta, eller!?

/Therese

Runsviks
0

SÖT… prata om söta kattungar … det var ett gäng kattungar "grabbar" och alla hade väl sina fördelar och brister… domaren hade problem att välja… till sist blev det en söt kille, för som domaren tyckte "Han är så söt"… publiken stöööönade.

Håller med dig Therese en skogis ska inte vara söt… vacker, häftig, grym look osv… men inte söt… kanske det är tillåtet att säga om en kattungefröken… men näää.