Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 631 ggr
Mizzi
0

Nu är jag ARG sa Börje

På min son , vi / han har en leguan som vi haft sedan april i år.

Han har varit skygg från början men blir tamare varje gång han får komma ut.

Jag har sagt till min son hur viktigt det är att låta han komma ut hälst flera gånger på dagarna så att han ska behålla sin tilltro till oss.

Och visst det håller han med om.

I våras så sket det sig med hans tjej, och ni vet ju hur man kan bli då …..? han har mått skit sedan dess, men jag finns ju endå här och tar vid när sånt händer.

Men han skötte vår Börje med matning, rengöring, och allt annat som ska till.

MEN JAG tyckte inte han fick komma ut tillräckligt mycket, med tanke på att tämja honom.

Jag erbjöd mig att släppa ut han på dagarna eftersom jag endå går hemma.

Men min son litar inte på någon annan en sig själv.

Så därför har jag låtit bli, fast jag tjatar på han att han MÅSTE låta han komma ut ibland och bli van vid att bli hanterad av folk.

Nåväl  jag har klappat , kliat , och haft han på axeln utan problem, i dag när jag skulle ta han så högg han mig helt plötsligt i fingret så det började rinna massor av blod.

Jag är dock övertygad om att DET var mitt eget fel, men han har ALDRIG visat tendens till att ens vilja bita förut.

Därför blev jag så chockad, och nu ser jag ju hur ett så litet bett kan göra skada, det blödde rejält kan jag säga.

Vad är det som får vår BÖrje att bette sig så här helt pltsligt???

Är det som JAG tror leda, utråkning,brist på mänsklig närhet ock dagliga rutiner var det gäller hantering ??

//Marita

Mizzi
0

JAAAA VEEEET!!!!!!!! att det hamnade på fel forum, men vet ni hur länge det tog att skriva detta ???

Och sedan inse att det inte var på rätt sida ??

Snälla snälla snälla Värdsajter kan ni hjälpa mig på något sätt att flytta över detta til l" Reptiler i fokus" där det ska vara ??

Jag har förskt men min dator lever sitt eget liv så Gråter

Orkar bara inte skriva om allt en gång till Rynkar på näsan

Så snälla snälla sajtvärdar kan ni hjälpa mig SkämsGråter

//Marita

mimmie.k
0

Kan du inte kopiera all text du skrivit och kopiera in på rätt ställe? Ett litet tips på vägen.

ariel
0

#2 Precis vad jag oxå tänkte,hur som så hoppas att det löser sej&att Börje inte gör om det.

MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Mizzi
0

Tyvärr så ärdatornuder omformatering.

Så det kanske kanfrklaraendel ???

Mizzi
0

mEN OJ !!!! VAFEL    DET KANBLI ;) HEHHEHEEH

Mizzi
0

hM……..ASG

ariel
0

Hahaha ja,,"asg"

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Mizzi
0

men va är det som händer, något är fel här…oups det jick ju braatt skriva ………..

AsKetts
0

Hallå!

Jag höll på med reptiler i över 20 år innan jag började med katter.

Tyvärr är det så att man kan inte tämja en reptil som tex en hund, men man kan få dom väldigt handtama, men aldrig så man kan lita hundra på dom. Att han bet dig kan vara en tillfällig försvars -mekanism eller att han inte var på humör helt enkelt. Nu skriver du inte hur gammal han är men det kan hända han börjar bli könsmogen och det vet även alla kattägare att det kan bli konstiga humörsvängningar i mognads-processen.

Men som du själv skriver, man måste hålla på med dom ofta för att dom ska bibehålla sin tamhet.

Du ser, man kan få ett svar även på ett kattforum Flört

Mats

Mizzi
0

Heheh tack för svaret, har inte kunnat svara eftersom det var fel på tangentbordet så jag har fått låna ett nytt så länge, som det är klet på också så om ni undrar varför inte vissa bokstäver är med. =)

# 9   Vår  Börje var redan 3 år när han kom till oss och hade då bytt ägare 2 gånger innan och var inte van att bli hanterad .

Vi har ju försökt vänja han så gott vi kan och det har funkat bra och min uppfattning är att det går bättre å bättre bara han får komma ut varje dag.

ingann
0

#10 lite OT… det finns bra tangentbord på Qpro-data (mitt emot järnet) för en hundring;) köpte ett sånt när mitt pajade o är supernöjd med det…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mizzi
0