Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1186 ggr
finamini
0

speedcat

varför lägger inte speedcat ut domarfördelningen?

och varför har de inte en riktig hemsid som de andra klubbarna?

//Anna

LaSadie
0

Är det någon som ska till Speedcat och åker förbi Västerås och har plats för en människa, katt och packning?

Anita-
0

Jag undrar också över varför de inte har lagt ut domarefördelningen. Är det någon som vet varför?

mammakatt
0

Hej

Dom lägger inte domarfördelingen för att det är så många som abs sina katter och dom har fått tacka nej till jätte många.

Angelike

LittleL
0

#3 På gott och ont det där. Tråkigt att inte veta vilken domare man ska få men samtidigt så är det ännu tråkigare att komma till en utställning där man velat ha med någon mer katt men inte fått och ändå är där massor med tomma burar. Eller om man inte kommit med allsRynkar på näsan

/Sylvia

Anita-
0

3#

Förstår inte riktigt, ska vi alla "straffas" för att många nu fått förhinder att vara med på utställningen? Eller tror dom att fler kommer absa OM de lägger ut den?

WesthKiowas
0

Jag tycker personligen att det är under all kritik. Jag måste själv få göra valet att förlora pengar om jag vill stanna hemma! Klubben får ju ändå sina pengar. Tycker det är rena storebrorsfasoner. Man brukar gnälla på att Norge är sena med domarfördelningen men att medvetet inte avslöja är ju rent löjligt. Är det bättre att folk åker dit och drar katten på plats då om de får en domare som de redan i förväg kommer att ex såga katten i fråga!? Nu har jag inte själv anmält dit, men jag tycker ändå det är dåligt!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Shalina
0

Jag tycker också det är jättedåligt. När jag ringde fick jag till svar att det är styrelsen som beslutat så. Möjligt att man åker dit men sedan drar katten som du 6 skriver eller också kanske fler skulle absa sina katter om de skulle få veta vilka domarna blir precis som du skriver Anita.

Almies
0

För att säkerställa att jag inte missförstått; är domarfördelningen inte skickad över huvud taget, eller är det bara på hemsidan den inte finns? I så fall är det ju upp till klubben om de vill lägga ut den eller inte.

I FIFE:s utställningsregler står det följande:

"The confirmation of acceptance, which is to be forwarded from the show organizer to the exhibitor, has to include the names of at least 80% of the confirmed officiating judges.

Exceptions: unforeseen events, accidents, illnesses, etc."

Tolkningsfråga? Kan dragna katter räknas som oförutsedda händelser? Flört

finamini
0

ja,då kan dom ju skaffa en riktig hemsida i alla fall så man slipper de där upploppande passagen hela tiden.

Fast jag själv inte ställer ut så är det skitdåligt rent ut sagt.

Sen att man betalar 300 kr per katt.

det där med att absning av katter är orsaken låter som en magerursäkt varför dom inte lägger domarfördelningen.

Dom lär väl inte se vilka katter som utgår förän klockan närmar sig 9 på morgonen i alla fall.

Frostnattens
0

Vi som skall dömma där har heller inte fått någon domarfördelning. Känns väldigt konstigt då jag vill mentalt förbereda mig på de olika raserna som jag skall hantera under dagen.

maximus
0

#10 vad säger reglerna om det ? det låter ju ännu mer knasigt att inte ni som ska dömma vet vilka raser ni ska ha

på SW så får man ju inte reda på som utställare vilken domare man ska ha och det är ju Ok ,men hur är det för er på SW får ni tid på er att vara förberedda på vilka raser ni ska dömma?

/Annette

rockringen
0

# 8 Regeln säger inget om fördelningen, endast vilka domare som ska döma på utställningen Foten i munnen

Personligen vill jag gärna veta innan jag åker, även om det är få som skulle få mig att stanna hemma. De kan ju snubbla och peka på fel katt vid utdelningen av certifikatet Tungan ute 

Skämt åsido, jag gillar hela utställningsatmosfären och allt runt omkring så mycket, så jag åker nog ändå Cool 

Hälsningar

Barbro

Kajsamatte
0

Tänkte passa på att slänga in en helt annan fråga. Är det någon här som kommer från eller passerar Norrköping på väg till Speedcat och har plats för en kastratkille som tillfälligt har bott i Norrköping och nu skall hem igen?

Gustav bidrag gärna med bensinpengar.

/ Lena

S*Juvelens