Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1576 ggr
Syllan
0

Rastgård

Jag bor i radhuslägenhet med fördelen att fått bygga rastgård på baksidan. Men nu ska vi evetuellt flytta och då undrar jag om det finns några nya idéer på hur man kan göra? Kanske bilder på hur ni har gjort?

Syllan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Och jag kan ju inte bifoga bilder som vanligt så jag skickar den nu. Så här ser min rastgård ut som jag har nu. /Sylvia

MyFriend
0

Kan bidra med bilder på vår kattgård som den såg ut för två år sedan. Nu har det växt upp klängväxter och täckt halva taket och stora delar av sidorna.

MyFriend
0

Bild från andra sidan…………

MyFriend
0

Så en bild på det nysnickrade huset :-)

MyFriend
0

…och så hyllor ska de va allra helst upp i taket Skrattande

MyFriend
0

…så ett krångligt träd att klättra i ………Räcka ut tungan

Saeterjentans
0

Svar till Syllan ang. rastgård

Kattgården är uppbyggd av färdiga sektioner ifrån SVERAX i Hillerstorp.  www.hundgard.com. Vinkelplåtarna " taknocksplåtar som säljs i 2 meterlängder"  som är 19 cm på vardera sida och inköpta på byggvaruhus. Mellan grindsektionen och nockplåten har vi monterat träreglar som är 7 cm höga för att plåtarna inte skall ta i dörrarna. I dessa reglar har vi sedan monterat ljusslingor runt hela kattgården. Efter att vi satt upp våra taknocksplåtar har inte någon av våra katter som vistas ute större delen av dagen lyckats ta sig över. Eftersom våran huskatt som är utekatt och mycket fiffig av sig inte heller lyckats ta sig in fast han försökt Under förutsättning att inte något placeras i kattgården som de kan hoppa över ifrån. Lycka till

Merlyn
0

http://www.hundgard.se/default.asp

Dessa har exakt samma priser och uppbyggnad.