Kattgårdar...
En fråga?Hur har ni era kattgårdar/rastgårdar?Börjar fundera nu när det går emot hösten vintern.Har ni skydd vid sidorna,tak överallt eller bara en liten del?Tacksam för lite bilder att se;)
MVH/Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Tack så mkt,men det måste ju finnas flera som vill dela med sej?
Marina/ S*Karmskogen's

vi har tak och vi täcker alla sidor plus värme i deras hus'
annise

Alla fina kattgårdar… vill ha ett hus så man kan bygga en själv….

1#Vilken bra lösning,,då har dom ju tak under huvudet om vädret blir dåligt men ändå vill vara ute=)#3 Låter bra för katterna=)#4 Ser jättefint ut,men har dom inget tak på rastgården?#5 Tack Bengan,den ser väl bra ut&huvudsaken är ju att den fyller sin funktion
#7 Tack Kaisa,eran kattgård är oxå jättefin=)
#9 Den ser stor&fin ut=)
Men dom flesta som har kattgårdar täcker inte sina sidor vad jag har sett här,själv har jag en kattgård på 8x4m,med en dörr emellan sektionerna.Första delen är täckt med en bit tak,men funderar på att göra detta över hela sektionen,den sista får bli fri. Tänkte om man skulle bygga väggar på första sektionen oxå,eller om man ska sätta upp presenningar som man kan ta bort när våren/sommaren kommer….Ingen som har bild på väggar eller liknande?Hade presenningar ett tag överallt på första sektionerna,men katterna vill ju se något oxå?Därav tänkte jag att andra sektionen får förbli fri.Haha detta blev lite virrigt…P.s Katternas kattgård leder genom en liten gång&kattlucka,så dom kan gå in&ut när domvill….
Marina/ S*Karmskogen's

Jag har valt att inte ha tak på min rastgård, har ett par katter som bara ÄLSKAR att sitta i regnet. Är det ruskigt väder så går dom in genom luckan bara. Idag har jag gräs i halv rastgården men vi har börjat lägga stenplattor där. Katterna blir väldigt smutsiga om fötterna och drar med sig gräs och jord in i huset.
/Sylvia
Mina katter är bara ute när jag är hemma och passar dem. Kastrathonorna går lösa och följer mina fötter om jag vill det, hanen får sitta i kattgården. Ibland sitter han ensam och ibland håller någon av honorna honom sällskap. Honorna kommer när jag ropar och går in när jag vill det. Något undantag i somras när det var väldigt bra väder.
Häromdagen fick han sitta ute lite för länge - jag glömde faktiskt bort honom så det hann bli mörkt, det går ju så fort nu. Då var det en ynklig jamning jag hörde när jag kom för att ta in honom. Vi har tyvärr inte haft möjlighet att göra kattgården intill huset, så jag hämtar och lämnar.
Vi har en vägg mot vedboden och tre nätväggar. Vi har markisväv mot solen och en hylla som de sitter på. Jag saknar lite mer inredning och skall försöka komma på något som kan passa. Några väggar eller tak har jag aldrig ens funderat över, så mycket har vi dem inte ute vid oväder.
Bellis - min äldsta hona - sitter ibland i kattgården för att hon vill. Hon kan stå utanför och jama och vill in och en stund senare jamar hon och vill ut. Grinden är som en svängdörr för henne.
Numer pensionär i Nynäshamn
Vi har inghägnat hela trädgården men inget tak. Lite svårt när trädgården är på 2000m2 och en massa träd.
Vi har bara problem med en katt som rymmer, vi har inte hittat
något sätt att stoppa henne på ännu. Så fort vi gör något så ser man hur hon funderar hur hon ska ta sig ut. Smart kise
.
Dom andra är nöjda med det utrymme dom har.

#11 Ja sålänge dom kan välja ute eller inne så är det ju ingen fara om man inte har tak;)Jag har en liten del med gräs,men som du säjer drar katterna med sej massor av gräs&smuts,så vi har lagt trätrallor nästan i hela gården nu
#12 Dom verkar ha det bra dina katter
Kan förstå att det blev ett ynkligt jamande när du glömmde bort hanen,men ännu är det ju inte så kallt;)
#14 Så ni har en trädgård inhägnad på så stor yta inte dåligt
Haha ja dom är smarta kisarna,,du har ingen bild?
Tack för era svar
Marina/ S*Karmskogen's

Hej
#10 Nej inget tak på rastgården Däremot "eltråd för smådjur" runt om
fungerar perfekt. De klättrar bara dit "en gång"effektivt och helt ofarligt

#16 Okej,bara det fungerar så är det ju jättebra
Marina/ S*Karmskogen's