Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 00-bilder
Läst 1555 ggr
Kattilaforsens
0

Förstagångsmammor 2008

Då är det dags att visa upp era unghonor som ni planerar ska få sin allra första kull under 2008.

Kattilaforsens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på min silverpadda, S*Krusmons Periquita, som i dag är lite drygt 15 månader och som jag planerar att para framåt senvåren.

Sissi
0

Den som ändå hade en…fniss…jag har ju varit så oootroligt ståndaktig under 2007, så jag har ingen "unghona"!

Däremot så kanske S*Tam-Tion's Juicy Fruit kommer att få sin första kull i år.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[michaelalundgren]
0

Min S*Swingcat's Gilmore Girl, ca 13 månader, ska i år få sin första kull. När det blir vet jag inte, Hercules ska bli tillräckligt gammal först.

ariel
0

Min hona S*Karmskogen's Alovera planerar jag att para apr/maj

Hon blir 1år 21apr…

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Mylingens
0

Underbara flickor!

Vi har S*Poimandres Lady Anne Finch Conway (får nästan skrivkramp var gång jag ska skriva ut hela hennes namn, hihi) som snart är 10 månader, LeeAnne kallar vi henne. Vi planerar att i höst/vinter ta en kull på henne men först ska hon med ut på lite utställningar under våren. Hane är inte bestämd, vi tittar runt för fullt. //Kaisa

Shadows
0

Våran S*Lejontassen's Kitkat hoppas vi ska få sin första kull sensommaren 2008, hon är 1 och ett halvt år nu!
Det jag ska bestämma mig för först är om jag ska försöka mig på ett stamnamn först, eller senare när jag eventuellt skaffar en dam till.

LottaC
0

Min Elita ska ha sin första kull i år…tre år gammal

hennes fulla namn är S*Swingcats Elita Marroi Idefix

lynxeyes
0

Min Achanta skall förhoppningsvis få sin första kull i år, då 2 år gammal, har jag tur så är hon dräktig nu *yippeee*

Hon är NFO n 09 22 och är parad med CH DK*La Forêt's Ozzy Osborne NFO n 22

LittleL
0

Jag planerar att para min Cocosflinga, S*Datolitos Bounty. Hon ska på utställning den 9/2 och efter det är det dags:)) Givietvis ska hon även HCM-testas först. Den tilltänkte hanen är min egen gosgris, Nitte. Är ni intresserade så gå in och kika på min hemsida:)

S*Little L's /Sylvia

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d058a55b-3c38-4d64-9944-b487468006ae&Filename=257 Cocos.jpg)

Juliette-
0

S*Sillyzone's Cornelia Cacao NFO n kommer att få bli mamma i sommar. Så på hennes 2års dag i juli hoppas jag att hon har sina små här hemma.

lynxeyes
0

Och så hoppas vi på att allt klaffar längre fram i höst/vinter för Pretty att få sin första kull….

Hennes fulla namn är S*Animaniac's Pretty Woman och hon är NFO fs 22…. planer o info om hanen finns på hemsidan :))

/ Sophia

Gyldenloeve
0

Vi har et par stykker som skal have deres første kuld i år, men den parring som vi ser mest frem til er efter Anabell:-) Hun er fra sept. 2006 og skal parres med en meget snygg kille fra Sverige:-)

/Carli

Gyldenloeve
0

#7 Sikke nogle lækre tufter Elita har!

/Carli

Seerath
0

Först hoppas jag på att den kanske inte fullt så unga IC S*Redtails Amazon (NFO ns 09) ska få sin första kull, hon blir två år i mars.

Seerath
0

Sen om fröken ovan behagar skynda sig hade jag även tänkt att S*Rockringen's I feel pretty (NFO fs 09 22), nu 9,5 månad, ska få bli mamma i år.

ChopSueys
0

Vår hona S*Nenya´s Zotoh Zhaan ska få bebisar i slutet på 2008 om det blir som vi tänkt. Först blir det lite utställning. Går som Junior på vår utställning i Umeå i Mars och ska bli så spännande att få visa upp henne. :)

iotdis
0

Min hona S*Zygot´s Wu-Shalina skall få bäbisar ca 10 mars om allt går väl det blir spännande min första kull och min hanes sista.

Mulan
0

#5, 9, 12, 15, 16 var alldeles hiskeligt stilfulla! Kyss

Själv har jag en hona på foder som kanske ska få en kull under 2008 beroende på hur hon utvecklas.. S*Vildhjärtas Delfinia Daggkåpa heter hon, NFO a 09 23.

mvh Malin

Wirre
0

Här är min näpna hona Amra NFO as 23 som jag tänkt para under 2008. Hoppas att jag med tiden finner en läcker hane som kan falla henne i smakenSkrattande. Kanske kikar in någon snygging på Björkstakattens utställning i Umeå 29-30/3, där hon kommer att ställas i öppen klass.

Miraklis
0

Hos mig blir det  S*Aktiva Katten's Alice…

Miraklis
0

och S*Vildmarken's Bossanova.

anakin
0

Den här silvertjejen planerar vi att para.

S*Järvaskogen's Floria

/Anki

Rhapsody
0

Här hoppas vi att det  blir bebisar i månadsskiftet februari/mars. S*Magoria's Kryzz har träffat IC (N) Mestro's Akilles, JW och det ser ut som om det finns smått i magen. Det blir nog den enda skogiskullen för oss i år.

/Lena

Vettarna
0

Jag planerar en kull mellan S*Vålbrändan´s Narnia och IC S*Sannafjället´s Knockout framåt sommaren.

//Ann-Christine

Vettarna
0

Här kommer en bild på IC S*Sannafjället´s Knockout också.

LittleL
0

S*Nalle Puh's Voulez-Vous, NFO fs 09 24, kommer att paras någon gång under 2008 om det blir som jag vill=) /Sylvia

Teres
0

Min GIC S*Awanatha´s Lapiz lazuli  fick sin första kull 12 jan.. Bilder på dom nyfödda http://hem.passagen.se/terese.k/kattungebilerNB.htm Dom blir 1 vecka i morgon Kyss

[michaelalundgren]
0

Hur kunde jag glömma?! Generad

Vi har ju en till förstagångshona, IC S*Glömstaskogens Felicia, NFO n 01. Född 2005-12-22.

Rhapsody
0

# 26  Oj vilken lady lilla stumpan har blivit! Mer och mer lik mamma för varje foto jag ser!

Nospussar från "gammelmatte"

/Lena

Kattilaforsens
0

Tack för alla bilder. Jättekul att få se era fina tjejer.

Fitnesscats
0

Våran hona Amazon av Edelmann(N) kommer efter hon fyllt 1 år, paras med min avelshane S* Englaflickornas Tutankhamun. Amazon är helt underbar med ett super temperament, lugn som en filbunke, hihi…Hon kommer ställas på Birka 12 April  tillsammans med pojkarna, sedan på Speedcat 10 Maj med Tutankhamun.

Fakta:  Amazon av Edelmann(N)

Född: 2007-08-11

Teckning: NFO fs 22

Far:  S* Frostvikens Amadeus

Mor: CH (N) Chief Calisto`s Tia

Kattilaforsens
0

Hur har det gått för era damer? Har de fått sina första kullar än? Min Periquita (#1 ovan) fick, som ni nog redan vet, sin första kull i juli. På bilden är hennes sexlingar 16 dagar gamla. Redan då var de svåra att fotografera.Skrattande

Merlyn
0

Min Hope har fått sin första kull, de är nu 4 veckor gamla Kyss

LittleL
0

Min Cocosflinga (S*Datolitos Bounty) fick sin första kull den 16 maj. Allt gick superbra och hon betedde sig som om hon aldrig gjort något annat än att föda, mata och sköta småttingar. Så jag kommer definitvt att använda henne fler gånger om allt vill sig väl.

Bild på hennes småttingar:Braveheart, Basic Instinct, Bodyguard & Ben Hur

/Sylvia

Kattilaforsens
0

#33, 34 Jättefina bebbar i båda kullarna.Glad

gottnerivers
0

Min Hona S*Tassajara´s Miss Circle fick sin första kull den 15 juli.

Tre killar och en hona. Hon är en jätte duktig mamma.