Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 479 ggr
Loas
0

HJÄLP med dreamweaver!!

sitter och klurar på en hemsida, har allt jag behöver, programmet och domän osv men är helt kass på dreamweaver en så länge. Försöker läsa mig till hur jag ska göra på t.ex sida webdesignskolan på internet men man behöver ju en CD skiva för de mesta.. jobbigt!!

är det någon som är bra på dreamweaver? vet ni någon bra sida där allt står och man behöver inte köpa en ytterligare skiva för att komma vidare?

Carrocs
0

Det finns en bok som är jättebra, och som handlar om hur man lär sig Dreamweaver MX 2004, skulle det vara något för dig?

Författarna heter Jesper Ek och Ulrika Eriksson, och boken är väldigt lätt att förstå, ialla fall för mig.

Har själv Dreamweaver MX 2004, och jobbar bara i kodvyn.

Milla
0

hm varför gör du inte sidan i frontpage??

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Loas
0

vad är frontpage? är det lättare?..hhmmm

Milla
0

det är ungefär samma som om du arbeter i word. Det var det enda program som jag klarade av att göra min hemsida i

Loas
0

okej.. kanske ska testa att ladda hem det..

Milla
0

om du har windows xp så ska det ligga med på den skivan om jag inte är helt ute och resor

Carrocs
0

FrontPage är oxo bra, det ska finnas på XP-skivan!

Loas
0

hmm..hittar inte det på datorn.. har ju xp!

Milla
0

#8 hm jo du får titta lite merFlört

Loas
0

ska den ligga vid office program? hmm..nä! jag letar och letar…

Milla
0

det ska ligga där man väljer vilka program man vill installera

Dingduvan
0

Hej Ida!!
Jag håller med om att du borde köra frontpage. Men vad jag vet är det en separat produkt som inte ingår i XP.
//Eva

Schackis
0

Den brukar finna under office och den ska nog vara med som standard på XP skivan

Milla
0

japp jag har den på min så då borde det finnas på andra också

Loas
0

skumt för jag hittar den inte på min.. ska höra med sambon när han kommer hem :) han är lite duktigare än mig på sånt :P

tack för att ni angagerar er och hjälper till:)

tack!!

Loas
0

förresten, vad heter front page exakt? om jag kanske ska ladda ner den på dc lr så.. är det microsoft frontpage lr?vilken version använder ni osv??:) tack igen

jaanuska
0

sök bara på frontpage, det ska räcka. kolla bara vilken version du laddar, och att du har koder att låsa upp programmet.

Sissi
0

Hej!

På denna hemsida finns massor med tips på hur du använder Dreamweaver tycker INTE att du sk byta program!

webbdesignskolan

Vet miljoner länkar till…ge inte upp! Cool

//Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

AngelicaT
0

Jag tycker att DW är ett lätt program att jobba i. Jag har iofs inte tittat så mycket på FrontPage men jag skulle nog inte ge upp så lätt på DW. Det är ett bra program när man har kläm på det.

Jag började med att känna mig för i programmet och läsa på webdesignskolan det jag inte begrep. Ta en kväll med en god kopp kaffe och en större kopp tålamod så ska du se att det går bra.

Om du vill ha lite grundläggande tips om hur du börjar från noll så maila så hjälper jag dig väldigt gärna.

Min mail hittar du på min hemsida. :-)

Loas
0

hej..tack för er hjälp och tips.. :) jag har hållt på med DW igår och idag och jag har faktiskt börjat behärska det.. :P har fått ihop en någorlunda hemsida tack vare snälla Seerath :)..verkligen inte nöjd ännu.. men hoppet finns iaf att den ska kunna bli snyggare och snyggare.. :) har även sambon här som fått pippi på att göra hemsida och ska försöka han med.. så vi håller tummarna för ett bra sluresultat ;)

tack igen!

Carrocs
0

Visst är det kul när man väl kommer igång med att göra hemsidor i DW, och börjar förstå programmet!

Själv kan jag inte sluta, tror jag har 4-5 olika hemsidor….*S*

Loas
0

hehe samma här!! lr vill ha fln era… så synd att det kostar med domän. vad har du för något..något sm är billigt kanske??:)

Carrocs
0

Jag har One.com, fd B-one.net, som kostar 12/månad för en domän med 1000 Mb i utrymme! Man kan även registera domännamn via dem, se

hemsidan

Själv har jag 2000 Mb, vilket behövs med tanke på alla foton jag lägger upp!

Loas
0

det är därifrån vi köpte vårt domän..de är jätte bra:) hehe jaa..jag är oxå galen på att fota…de är så kul:) kanske behöver 2000 oxå så småningom..;)

Anneli_G
0

Jag försökte lära mig DW men det bara gick inte.. hade inget tålamod alls.. så jag fick hjälp att göra min index och lite sidor.. men nu kan jag iaf uppdatera och lägga in nya sidor själv… men jag kan fortfarande inte få till en index… Räcka ut tungan Jag är hopplös Skrattande

fjellans
0

hej. Jag hittade denna LATHUD, på svenska för DW användare
http://www.iml.umu.se/stod/program/dreamweaver/index.html

// Rita

Margareta
0

Jag vill även rekommendera http://www.surftown.se

De har ungefär samma priser som one.com (b-one.com) och finns här i Sverige. Jag tycker deras mailfunktion är betydligt bättre.

Man har fri tillgång till tex mailinglistor vilket är bra om man har många kattungeköpare… säger jag som ingen har alls ännu…

…skämt åsido… jag administerar en hel skola och där har vi listor på längden och tvären till alla föräldrar mfl….

Man kan också ha flera domännamn (max 10 tror jag) under samma hotell till samma pris. Givetvis betalar man för alla domänerna till det registret, men man kan sen ha flera sajter på samma webhotell till ett pris om ni fattar… äsch … fråga ni som undrar och ni andra kan gå in på Surftown och kolla…

Numer pensionär i Nynäshamn