Mat tips??
Hej, jag har en kattunge på 5 måndader som vägrar äta torrfoder och blötmat, det är nästan bara kyckling som hon äter.
Nån som har nå tips på hur jag ska få henne att äta kattmat? Hon äter inte änns kycklingen om den ligger i en skål som det har varit blötmat i! Så det funkar inte att blanda i blötmat…då äter hon ingenting.. Tips nån?
Om du har t.ex torrfoder framme och inte serverar något annat på några dagar, äter hon fortfarande inte då?
Susanna

Jag har ju provat inte ge henne nån mat och ha blötmat och torrfoder framme men nej då, har inte funkat hittills, hon är en väldigt bestämd ung dam som vet vad hon vill ha. Men man kan ju alltid prova igen, när hon blir riktigt hungrig måste hon väl äta nått…

Får hon någon speciell sort av torrfoder?Typ Royal Canin,Hills?Kan ju vara så att hon vill ha torrfoder med kycklingsmak,men det kanske du redan har testat?Hur som så hoppas att det löser sej
MVH/Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Vi har Hills, jag har provat med kycklingsmak och andra torrfoder med kycklingsmak, men nej då, går fram och luktar och sen går hon bara. Provat blötmat med kycklingsmak och kalkon, samma sak där går fram luktar krafsar lite runt om sen går hon.
#3 hoppas också att det löser sig.

Hmm en bestämd dam med andra ord
Om du blandar i lite kyckling i torrfodret äter hon inte då heller?
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Ja, en riktigt bestämd liten dam det är vad hon är det.
Jag har provat att ha i torrfoder och blötmat i kycklingen men då äter hon ingenting, hon känner tydligen på lukten att det är något annat i.

Jag har en katt som bara äter en sorts torrfoder inget annat smakar han ens på. Smeagol äter bara RC Maine coon. Kankse du ska ta en massa provpåsar och pröva dig fram, kanske hittar du någon hon faktiskt äter. Lycka till, det är jobbigt med kräsna katter.

Tack för tipsen! Då ska ut och leta provpåsar då! 

Hej!
Hoppas att det ordnar sig med maten, har själv en bestämd dam här hemma. Hon ska ha uppblött torrfoder, har du provat det?
MVh Malin

Det var länge sedan nu som jag provade det, jag kan ju alltid prova det igen, tack för tipsen!
/Klara

Du kan också testa att handmata henne ett tag. Det fick jag göra med en av mina då hon var liten. Jag erbjöd henne att äta ur min hand. Jag öppnade även hennes mun och stoppade i små bitar mat, en liten bit i taget. Spottade hon ut det gjorde jag om det igen. Men jag tryckte alltså inte ner det i svalget. Hon fick tugga och svälja själv och så fick hon mycket beröm då hon åt det.
Nu som vuxen är hon en matglad tjej. Dock avskyr hon burkmat. Hon får lite Orijen torrfoder samt att jag råutfodrar/BARFar henne. Det kunde ju kanske annars vara en lösning för din katt om hon tycker om det? Att BARFa henne. Det är ju den bästa maten för dem också.

Handmatat henne har jag inte gjort det kan jag ju prova.
Annars får jag väl prova att BARFa henne då, har läst lite om det på Internet. Det skulle ju vara skönast om hon åt samma mat som dom andra.
RC har ett torrfoder för kräsna katter som heter Exigent. Det är ofta det fodret man får en liten påse av när man är på utställning. Mina katter älskar det som godis. Har du provat det?

Har du testat RC Perser kitten? Har hört flera perser uppfödare som säger att just perser kattungar är svåra att få att äta och RC har tagit fram ett speciellt foder till just perserungar,jag har själv RC perser kitten + vuxen till mina skogisar och dom äter som "hästar"
S*Järvaskogen's