Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 2274 ggr
Margona
0

Ögonfärg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar lite om kattungars ögonfärg, mina två pojkar har redan bytt färg på sina ögon. Men lillans ögon är fortfarande väldigt blå, hennes ögon har hela tiden haft en helt annan blåfärg än hennes bröder.  Jag tycker det är lite konstigt att hennes ögon fortfarande inte har en tendens att byta.

Almies
0

Oj så blå!

Hon tycker väl som jag - blå ögon är så snyggt att hon inte tänker byta färg! Kyss Flört

Kronängens
0

Hur gammal är hon?

Margona
0

Hon är bara 6 veckor än så jag antar att färgen ändras senare än hennes bröder. Men ögonen är så klarblå.

Sissi
0

#3 Hon har inte bara klarblå ögon…hon är väldigt söt också!

Kram på dig

Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Margona
0

#4 Tack! Nu har Yvonne varit här och hälsat på och fotat dem så förhoppningsvis får jag lite bra 6 veckors bilder. Tänk vad tiden går fort=(((((( Nästa gång måste du följa med och pussa lite på dem.

Kram

LittleL
0

Tycker definitivt att hon har en väldigt blå färg på sina ögon. Jag reagerade faktiskt på det när du lade ut bilder på dina småttingar sist:)) Ser ut som om hennes ögon ska förbli blå. Men färgen ändras ju vid olika åldrar iof. Kanske är hon bara sen? Jag sätter in en bild på Basic när hon är 3v. Då var ögonen fortfarande blå på alla kattungarna men man kan se en tydlig skillnad på hennes "blå" öga och det andra som inte har samma klarblå färg.

Kul om hon förblir blåögd, finns inget vackrareKyss

/Sylvia

LittleL
0

När Basic var 6 veckor hade det andra ögot redan bytt färg.

/Sylvia

Kronängens
0

Jag var tvungen att kika på mina kattungars ögon. De är sju veckor och har faktiskt bytt färg. Så hon kanske får blå ögon om du har tur!

Margona
0

#6 Tack för att du visade upp bilderna på din fina kattunge. Jag kan se skillnaden på den blå färgen. Det är som med lillans de har alltid skiljt sig från hennes böders färg på ögonen, även när de fortfarande var blå på dem. Ja ingen skulle bli gladare än jag efterosm jag håller med dig att blå ögon är det vackraste som finns. Men vad är det som gör att vissa får dessa blå ögon, jag vet ingen i hennes släkt som har det. Men det kanske inte är ärftligt. Någon som vet? Nyfiken.

iotdis
0

Så här såg min Ronja ut vid 6 veckors ålder hon förblev blåögd./Gunilla

LittleL
0

Den blå färgen är förknippad med det vita, och alltså vanligast på helvita katter eller höggradigt vita. Men det kan även förekomma på katter med andra färger. Tror att en blåögd katt kan dyka upp i en kull utan att föräldrarna har blå ögon. Tyvärr vet jag inte hur det ligger till med ärtfligheten, kanske måste båda föräldrarna bära anlaget??? Kanske någon annan vet?

/Sylvia

skogisen
0

Va vackert med blå ögonKyss Mormor Soul har  grönturkosfärgade ögon.

jag var hemma hos sötisarna idag -skrattade när jag åkte hem, så mycket bus & skutt.Skrattande

Sen blev det soppatorsk hehhi

Först ut Jadis (kommer inte ihåg vad du skulle ändra namnet till Margona (sorry)

skogisen
0

Bustrollet CaspianKyss

skogisen
0

Corin   riktig hjärtekrossare kommer det att bli <3<3<3 <3

Fitnesscats
0

Vännen jag säger bara WOW för Jadis vilka vackra ögon. Min favvo är fortfarande Corin, han är skita finaKyss. Caspin ser busig ut*hihi*.

Kramar till dig och dina sötnosar

Margona
0

Här en till bild på Corin som är så söt.

Kattilaforsens
0

Jättefina, Margona!Kyss Nu när nästan alla mina små har flyttat så får jag kattungeabstinens av att titta på dina. När får jag komma och hälsa på?

Margona
0

#17 Du får komma hem till mig när du vill och det passar dig, bara att höra av dig.

Sissi
0

Jisses vad söta de är!
Hoppas att Jadis får behålla den fina färgen på ögonen, det skulle vara häftigt.

Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

kerstin2181
0

Margona, kullen jag hade efter Egon, hade Chuck Norris väldigt klarblå ögon, i den åldern och ända upp till han var ca 9 veckor, då började skiftningarna komma, men jag hoppas din vackra tös får behålla sin färg, men min fick inte detGråter

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Margona
0

#20 Ok, tack för den informationen. Bytte de andra ögonfärg långt innan honom eller? Jadis ögon byter säkert också färg, men hoppas kan man juSkrattande

kerstin2181
0

Margona, dom andra i kullen bytte runt 7-8 veckors ålder

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus