Katter med koppelvana....;)
Jag är imponerad av våran Pigall…hon är en fena på att gå i koppel
När jag tar fram kopplet så kommer hon springandes
jamande och får inte på sig det snabbt nog…så att hon kommer ut
När vi kommer ut så går hon BÄTTRE än en hund i kopplet….nästan "fot"!
Vi går runt kvarteret utan problem….hon är en riktig goding 
// Yvonne…S*Black Level's

Vad söt! Vilken snygg kisse för den delen!
önskar mina var lika duktiga i koppel, den ena gömmer sig när kopplet kommer fram och den andra vill helst gå utan, men har inga större problem att ha det på sig. 
Visst är det kul med katter som gör lite som man vill åtminstone ibland.
Vi har också koppelgångare. Det väcker viss uppmärksamhet på tex Campingplatser. Många har stoppat oss i tron att det är hundar jag går med. Jag sätter alla tre i varsitt kort koppel och sätter sen en flexilina på alla tre öglorna och sen går vi. De går väl inte precis fot, men jag är nöjd så länge jag får bestämma riktningen och tempot.
Tyvärr har jag inget kort på det, men det väckte också viss uppmärksamhet när våra katter tog bästa sittplatserna och min man får sitta på en "pinnstol". Det var många campinggäster som stannade och kommenterade vårt menageri
Numer pensionär i Nynäshamn

#2 Jag skrattade gott när jag såg bilden. Det är typiskt katter, bästa platsen ska det vara
/Sylvia
Mina katter är precis lika dana, de skriker och gapar och kämpar för att bli den som först ska få på sig sitt sele. De vet inget annat sätt att få gå ut på så det kanske är därför.
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Trevligt att höra att många går ut med sina katter i koppel! 
Jag har nog börjat med något, som jag ibland får ångra, att gå ut med 3 katter per dag.. som tur är går bara en av dem, IC S*Skogsjentans Atlas, på långpromenad, upp till en timme (längre om han själv fick välja…) de andra håller sig bara runt gården. Jodå, här köas det vid dörren, men alla känner igen sitt eget koppelljud när det tas fram, resten håller sig undan en bit…för att invänta sin tur…
På bilden syns Atlas på väg upp till Torshälla Glasmuseum.
//Marianne