For mange....
Hjelp for snart 5 uker siden fødte S*Videtassens Alva NFO f 03 8 kattunger. Jeg sattt der og den ene etter den andre kom og etter hvert begynte jeg å tenkte slutt!!!!!
Jeg syns at 8 kattunger er for mye og min erfaring er at da har ikke mammaktt nok melk til alle. Da må en trå til og hjelpe henne med støtteamming. Alva har kun 6 patter. Vektutvikling de første ukene har vært lav på grunn av støtteamming. jeg har ikke hatt muligheter til å støtteamme så mye som jeg skulle ønsket, men nå har de det bra
For meg er 3-4 akkurat passe :-)
Heller ikke orket hun å vakse og stimuliere de så mye så de første leveukene så de ikke ut. Til slutt hentet jeg rett og slett opp et lite badekar hvor jeg badet alle sammen i mild såpe og tørket de med hårføner etterpå. Da ble de fine igjen og Alva ville faktisk vaske de mere etter at de var blitt rene igjen. Er det noen der ute som også har hatt store kull?
Hva er deres erfaring med dette?
Legger ved et bilde av Nanna NFO g 09

Oj, det var en stor kull! 
Som mest har vi bara haft 6 kattungar i en kull men tycker själv att det har varit på gränsen till för stor. Den sista jag hade fick jag oxå jättemycket jobb med. Mamma katt tappade intresset för dom när dom var ca 3 veckor gamla, hon tyckte själv att dom var för många. Hon brukade flytta på ca 2-3 st och lägga sej någon annanstans med dom sen fick dom andra pipa bäst dom ville. Men till slut så gick hon ifrån dom och där satt jag med 6 kattungar som fortfarande behövde dia sin mamma. Jag fick stödmata och sen så fort som möjligt lära dom att äta riktig mat. Jag fick oxå bada de små eftersom inte mamma katt tvättade dom. De stod på nosen i skålarna med mat och det såg ut som om de var doppade i olja, så skitiga och feta i pälsen var dom. Jag var tvungen att bada dom 1-2 ggr i veckan, lära dom att äta, stödmata och lära dom använda toalåda. Det var ett heltidsjobb och ingen dans på rosor. Men de utvecklades till fina och trygga kattungar och väl värda allt besvär.
Lycka till med dina kattungar! //Kaisa