Fodervärdsavtal??? Leasingavtal???
Va tycker NI om detta då??? Typ hane o hona?
Inom hunderiet så börjar visst inte Leasingavtalet gälla föränn tiken är ett år! Jag har en kompis som har en tik ute på det o hör o häpna så har hon som har leasingavtalet tagit en kull på tiken innan ett års ålder o min kompis har ingeting o säga till om för hunden är ju tjejens oxå bara för avtalet börjar ju inte gälla förann tiken blir ett år fyyyyyy fjäääään
Vilka folk de finns!!!

NÄ usch!!! Hunden är väl absolut inte mogen vid ett års ålder? Jag har en hanhund på foder hos mig och vi står som ägare men uppfödaren har kvar avelsrätten tills han är 6 år.
/Mia

Stackars hund/ Rita
Ja precis!!!! Min kompis vill ju köpa tillbaka henne men NÄ det får hon inte!!!

jag har fodervärdsavtal på min katt. Detta är ju ett bra alternativ för dom som kanske inte har 5000 kr o lägga på en katt. Det gäller ju att alla smådetaljer står med i avtalet, så att varken fodervärden eller uppfödaren kan komma o säga annat. Man ska göra det så bra som möjligt för båda parter OCH för djuret. Det är ju djur vi har o göra med, inte robotar. Jag har ett jättebra avtal på min katt, och en superbra uppfödare som jag litar på till 150 % (S*Guldpärlan, Maria Axner) Tack Maria för att jag fick ha Anna (Mizzy) hon betyder allt och lite till för mig 
#4 jag tror dig o LYCKA TILL med lilla Mizzy MKT söt tjej!!!
Jag skulle oxå vilja ha en hona på foder med ett bra avtal.

#5 Tror inte det är så svårt att få, om du bara har kontakter. =)
Tack så mycket =)
*Haha* Sofie du gör mig verkligen generad
Men utan Anna "Mizzy" så hade inte jag fått lära känna dig heller.. Avatalen ska ju vara gjorda för att det ska bli så bra som möjligt för djuret i alla fall framförallt…
Tack för att du tar hand om våran Mizzy och skämmer bort henne så mkt

hehe…ja hon är min lilla guldklimp:)
Ett fodervärdsavtal är inte samma sak som ett låneavtal/leasingavtal.Ett låneavtal kan inte tecknas om inte tiken uppnått en ålder av 15 månader.
Enligt SKK:s grundregler, avsnittet om avelsetik gäller följande enligt paragraf 3:3: " Att inte låta para tik vid för låg eller för hög ålder."
När det gäller om tiken är parad vid för tidig ålder eller inte så är det bara att ringa eller maila SKK och fråga vad som gäller och överväga att anmäla ärendet till diciplinnämnden.
Tel till SKK: 08 - 795 30 00 www.skk.se