Föreläsningen med Dagny Dickens
Stort tack till Skogkattslingan som trollade dit Dagny Dickens som föreläsare. Det var första gången jag lyssnade till denna kompetenta, kloka men högst ödmjuka kvinna, jag hoppas att det blir fler gånger. Ni som inte var där, se till att önska er föreläsning med Dagny genom era klubbar, jag rekommenderar henne varmt och hoppas att fler får chansen.
Mvh Maja

Jag kan varmt rekommendera Dagny. Lysnade till henne i våras och så för en ca 8 år sedan. Lika bra båda gångerna. Det var Sundsvalls Kattklubb som bjöd in henne.
Även jag var med i torsdags och håller med Maja.
Det var fantastiskt bra, tack Skogkattslingan!
Jag lyssnar gärna fler gånger.
Numer pensionär i Nynäshamn
Dagny är ju stambokförare i en IDP-klubb vilket gör att vi har mycket kontakt med varandra. Dessutom dömer hon på flera av IDP-utställningarna. Hon är verkligen kunnig och kan förklara på ett lugnt och pedagogiskt sätt.
//RolfH

Jag saknar henne inom SVERAK/FIFe. Hon har en STOR kunskap som alla borde få ta del av.
Fast det verkade som att hon var aktiv inom bägge? Hon pratade i alla fall om utställningar i båda.
Numer pensionär i Nynäshamn
#5 Jag tror hon dömer på Fife-utställningar ibland också.
//RolfH

Hon har varit aktiv och det var en del oklarheter om vissa saker och Dagny blev avstängd inom SVERAK/FIFe. Tror att hon då gick över till IDP. Innan det var hon aktiv i många många år för SVERAK.
Jag har mailat Dagny och bett henne delta här om hon vill. Ev skulle hon kunna ge svar i en "frågelåda om kattgenetik". Vi får se vad hon svarar och till dess kanske vi inte skall spekulera mer i vad som hänt eller inte hänt angående hennes delaktighet i olika förbund och liknande.
Däremot är det fritt fram att diskutera själva föreläsningen, andra föreläsninger eller genetik i allmänhet
//RolfH
Låter prima tycker jag! spekulationer leder bara till en massa missförstånd och det är enligt mig bara onödigt.
Däremot tycker jag att det vore roligt om hon ville vara här och dela med sig av sina kunskaper och tack RolfH för att du tog dig för och mailade henne. Dagny verkar ju verkligen kunna ha den kunskapen som kan vara bra att veta och man kan ha nytta av.
/Maria
Har nu fått svar från Dagny. Hon ställer gärna upp och svarar på genetikfrågor i en frågelåda och jag kommer att lägga upp en artikel för detta syfte. Däremot vill hon inte på ett forum diskutera anledningen till förbundsbyte och det måste vi vi respektera och ha förståelse för.
//RolfH