Utställningar!
Hej!
Jag har sett att visa klubbar ordnar busstransporter till olika utställningar. Vad tror Ni om det? Man kan ju också mötas upp efter vägen.
Jag kör inte i Stockholm. Och jag skulle vilja åka på utställning till Finland. Mn jag skulle då vilja att utställningen var i närheten av någon båtterminal. Vilka krav man har
.. Är det någon som har samma funderingar? //Maja.J

Ja, jag tycker också att det låter som en bra idé, var och en får nog ta upp förslaget på sin klubb. 

Ja visst, jag håller med dig Maja. J..som du vet
, vore inte dumt med att ordna med busstransporter emellanåt, te x till Norge
I april 07 rullar bilen mot Norge, så du vet 

Ja detta kanske kan vara en sådan där samåknings tråd för dem som inte kan köra själva o som någon kanske kan ta med i bilen. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Vi har också planer på att åka till Norge i början av nästa år. Hittills har vi varit i Drammen med bil och Bergen med flyg. Tar vi bilen nästa gång får någon gärna åka med, bara roligt med sällskap.
Kanske man kunde fundera på att dela eventuellt boende om det är möjligt i stugbyar eller liknande. Vår Norgeresa i våras med två nätter på hotell kostade som en vecka på mallis. Men i och för sig, vad är en vecka på mallis jämfört med kattutställning i Skiptvet
Mvh Bengan
Det är en fantastisk ide, men kräver att några verkligen tar tag i den. Att i förväg registrera vart man skall och från var man önskar resa samt vad man har med sig. Ev övernattning. Det skulle kunna ordnas med samåkning på ett effektivt sätt till utställningar. Kostnads reducerande men ansvarstagande är måttot. Dessutom krävs ett antal administratörer av det hela som skall jobba ideellt men som själva får nytta av servicen. Ett poängsystem för kosnad krävs givetvis p g a att den som ofta kör inte skall betala för den som inte har körkort etc. Finns det någon som är villig att börja utreda vad som skulle forma ett sådant system? Fast det kanske till syvende och sist inte finns intresse.
Bra diskussion åtmindstånde!
//RolfH

Kan man inte bara i goda vänners lag dela på bensinpriset och stughyran då liksom. Oavsett om de som åker med i bilen har körkort eller ej. Det är väl ändå en utsällning de skulle åkt på i alla fall. Ända skillnaden är att det blir billigare.
Vi brukar inte krångla till det så mycket inne på iller i alla fall. Som nu drar vi iväg på en utställning i Skövde i oktober. Jag har hyrt två stugor och vi är 8 som ska bo där, så då delar vi stugornas pris i åtta delar liksom. Och vi är fem stycken som kommer åka i min buss, fast jag har inget körkort så jag slipper köra. Men då är vi således fem som delar på bensinkostnaden. Enkelt. Kan inte sådana arrangemang funka inm skogis världen också?
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tycker att ditt förslag låter utmärkt.
Mvh Maja.J