Killens första bad
ja..inte blev hans första bad inför utställning..icke.. nä, igår kom han ifrån toalådan med en bajskorv hängades i rumpan..usch va jobbigt tyckte Lo, han ville gnugga bort den..så nu är hallmattan slängd i tvätten :P och likaså fick lillen hoppa i sitt första bad… hehe.
det har aldrig hänt tidigare med någon av mina kissar fastän jag har två långhåriga, har det hänt era kissar?? lillkillen var ju inte lös.. bara en lång korv som fastnade i pälsen :P
I bland är det sådan olyckor som händer
inte så roligt att ta reda på men man har ju inget val och får hoppas på att dom inte hunnit igenom hela huset innan man upptäcker det 
Jo nog har det hänt ett par gånger. Inte alls roligt men sånt är livet med lång päls.
//RolfH

Det är speciellt jobbigt när pälsen börjar växa där bak och dom inte lärt sig att hantera det. :)

okej… då vet jag att jag har att vänta mer av dessa missöden:P hehe nä, inte kul alls, men som ni sagt sådant är livet med lång päls:)

nu har vi iaf provat bad och hårfön och det gick faktiskt jätte bra!! :) han var riktigt duktig. så det är jätte skönt och veta inför nästa utställning:)

Zlatan är den enda av mina som brukar komma med lite bajs i rumpen. Och han gillar verkligen inte när man skall ta bort det men det får han finna sig i ialf. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Det där har hänt mig flera gånger… Sist så var det faktiskt riktigt olyckligt! Vi kom hem på lördagskvällen efter en underbar utställningsdag i Vallentuna. Jag var trött och hungrig. Jag och min sambo åt middag i lugn och ro och precis när vi skulle gå och lägga oss vid 23 tiden så kommer vår kastrathane ut från toaletten och har varit lite "lös". Så hela byxorna är skitiga! Det var bara att ta tjuren vid hornen och försöka tvätta honom. Papper och våtservetter bet inte utan det var bara att blöta bakdelen på katten. Han är ALDRIG badad tidigare så det var en hel del protester… En och en halv timme senare (00.30) var vi klara och stöp i säng. Sedan ringde väckarklockan 06.00 på söndagsmorgonen…. En låååång söndag blev det.

hihi..det är inte lätt att vara kattägare!! :)
Oss har det hänt på uställning en gång. Strax innan det var dags att gå upp till domaren… inte så kul. Sen dess har vi alltid handdukar med oss.
Numer pensionär i Nynäshamn

usch nej, sånt som verkligen inte får hända då! ..jag är alltid så spänd och nervös innan man ska upp till domaren.. hehe…då skulle man ju få lätt panik om något sådant hände innan man skulle upp!! förstår att du är beredd med handukar sedan detta hände..kanske ska göra samma sak jag för att vara på säkra sidan;)
Ibland undrar jag om katterna behöver större toaletter. Jag tycker att jag har ganska små toaletter. //Maja.J