Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 1524 ggr
Jenna-Gun
1

Jamar inte skogisar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en norsk skogkatt som inte jamar. När hon låter så kuttrar hon bara.

Jamar inte skogisar.

Jenna

Anneli_G
0

Min skogis jamar iaf.. dag och natt… men de snackar ju även en massa… jag tror det är en väldigt pratig ras i allmänhet…

Loas
0

hehe jodå, det gör min iaf :) han utbyter en massa olika läten faktiskt.. det är ju dock individuellt hur mycket de jamar..

Mindfields
0

Min jamar oxå, massor! Glad han har något o säga om det mesta,  men kuttrar även.
Det är nog lite individuellt det där. Min förra skogis jamade inte alls.. förutom när hon löpte.. Flört

Juliette-
0

Här jamas o pratas de för fulla muggar så jag tror dom jamar Flört

Vettarna
0

Min jamar och kuttrar, samt svarar på tilltal.  Glad

parlan
0

Mina jamar alla, utan min lille Armani som kuttrar som en duva när han ropar efter mig..

RolfH
1

Min hane jamar när han ropar på honor. Mina honor kuttrar nog mer förutom när de löper.

//RolfH

Margareta
0

Vi har både jam och kutter. En hona kurrar och berättar så fort hon närmar sig en människa, olika volym beroende på vem.
Båda jamar när de vill bli utsläppta eller tala om något annat.

Löpjam skall vi inte tala om…

Numer pensionär i Nynäshamn

EddaM
0

Willow pratar nästan hela tiden när hon inte sover. Att stå o skrika ute på balkongen eller i köket är en av hennes favoriter. Hon har lite olika jam beroende på vad det är hon vill. Min husis Feztiz där emot kan inte jama som andra utan låter mer som en knarrande dörr. Hennes mormor jamade visst på samma sätt. Det låter roligt ialf. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

MusiCats
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag skulle påstå att Jeff inte jamar så protesterar nog min familj Flört

Han snackar när man kommer hem, har mycket att berätta och disskutera! Ibland Flört ropar han efter tjejer…men det händer mest nattetid!

Nej jag ska inte vara orättvis. Han pratat mycket men det är oftast härligt och charmigt tycker jag.

/ Kicki

Bengan
0

Jodå alla tre jamar högt och ofta, mycket hemtrevligtGlad

Mvh Bengan

Syllan
1

Jag håller med alla tidigare "talare". Mina pratar konstant, alla mer eller mindre. Allt från skrik till kutter, och nog räknas det som jamningar. Det är en väldig skillnad på huskatten och skogisarna. Huskatten jamar högt och tydligt när maten är slut t ex. Men han "pratar" sällan med mig som dom andra gör. /Sylvia