Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 620 ggr
pacados
0

4 underbarn födda 5/9!

nu har jag fått nya små ögonstenar att bedåra mig över!!3 flickor (tror jag) och 1 pojke.Två blåsköldpaddor och en vit och en vit hane.när börjar man märka om kattungen är döv?tidigt elr sent? det sägs att dom ska ha en svart fläck mellan öronen om dom är hörande,om dom inte har det är dom döva….jag vet inte,min första kull med vita och jag håller tummarna!!allt gick bra med förlossningen iaf och mamma och kattungar mår prima,alla hade en födelsevikt på över 100 g Skrattande

Merlyn
0

GRATULERAR!!!!!!Skrattande

Frostvikens
0

Grattis till bebbarna!

SillyZones
0

Kattungar som är vita föds alltid med hörselorganen intakta. Efter ca två veckor förstörs hörseln, om det är så att kattungen blir döv.

Grattis till kullen, förresten!Skrattande

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Seerath
0

stort grattis!

pacados
0

sillyZones, då har den där svarta fläcken inget med hörseln att göra?hur gör man hörseltest då?är det ett vanligt hörseltest,sånt då man använder olika ljud elr ska man koppla dator och slangar i öronen,så som dom gör med hundar??

tackar för gratulationerna,bilder kommer snart!!

TailorHills
0

Grattis till kullenSkrattande

Lo-Looks
0

Grattis!!

Visst är det underbart med småttingar. Fick själv småttingar här i måndag/tisdag. Fem stycken vart det..

/Veronica

S*Lo-Look´s Norska Skogkatter

AgnetaK
0

#5 Grattis till kullen!

Förut trodde man att en fläck mellan öronen bevisade att katten hörde, därav beteckningen hörselfläck, men så är det inte. Jag har läst någonstans att färgen på hörselfläcken kan ge en antydan om vilken färg katten har under det vita, men där är jag osäker.

Det finns nog olika sätt för veterinären att undersöka hörseln, det bestämmer man nog själv (?). Det vanligaste är nog att veterinären gör olika ljud bakom katten och helt enkelt iakttar den om den vänder på huvudet efter ljuden, som ska komma från både vänster respektive höger. Men jag tror att det finns mer avancerade sätt också, det kanske någon annan vet mer om.

Jag har nämligen en vit katt vars hörselintyg från veterinärbesiktningen på kullen försvann på vägen och var själv iväg till veterinär för att få ett hörselintyg, och så gjorde hon. Glad

Keso
0

Grattis!

När får vi se bilder?

lynxeyes
0

Grattis till bebbarna… mysigt med små tassar i huset!! :-))

LosGatos
0

Grattis till bebisarna och lycka till med dem!

RolfH
0

Grattis till bebisarna.

//RolfH

pacados
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en grupp bild!!fler bilder finns på hemsidan,om ni vill se dom en och en! men då får jag ju bara hålla tummarna för att dom är hörande sen….*hoppas hoppas* men med min tur känns det inte som det….Men jag är glad att förlossningen gick bra,det var ju första gången för min älskade tjej!Kyss

Maria_a
0

Grattis Glad

EddaM
0

Åhh vilken mysig hona o ungar du har=) Bedårande=) Grattis grattis till kullen=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Florinellas
0

Jag är inte alls särskilt insatt i detta med vita katter och hörsel men man ska väl göra ett sk baertest om jag förstått allt rätt. Det är väl det man gör på hund också ?!? Jag vet dock inte hur det går till. Någon annan som vet?

AgnetaK
0

#16 Har också hört om baertest, men jag tror inte att man måste göra det. Men många väljer att göra det.

MusiCats
0

Grattis!  Härligt med smått!

Lycka till med hela kullen och speciellt den lilla vita..

pacados
0

nu börjar jag bli orolig…för nu har två stycken lite erfarna skogisuppfödare som jag pratat med,varav en har haft vita kattungar,båda frågat om dom har "hörselfläck"….men det har dom ju inte,men enligt allt jag läst och ni skrivit här så ska det inte ha något med hörseln att göra,bara tillfälligheter…åh,jag är förvirrad och orolig för honan är reserverad av en dam i Tyskland, och det är inte roligt om hon inte är hörande…fy väntan är olidlig…

Syllan
0

Jag har en vit hane som är hörande. Perfekt hörsel! Dock utan "hörselfläck", hade ingen som liten heller.

Han hade felfria besiktningspapper men jag var ändå övertygad om att han var döv. Reagerade inte på några ljud/oljud. Provade allt från att slå ihop grytlock till, ja jag vet inte allt. En dag testade jag med en visselpipa. Och den hörde han. Reagerade direkt. Som vuxen är det ingen tvekan längre, dock har han ett nytt intyg från vet.

Så mitt tips är att testa med olika saker som låter mycket. Kompisen fick två vita kattungar, och honan var inte rädd för dammsugan som den hanan var. Hon trodde att man kunde leka med den där saken som for fram och tillbaka över golvet. Ingen av ungarna hade fläck på huvudet. /Sylvia

majaj
0

Hej!

Grattis till kattungarna! När kommer det bilder?

Mvh Maja

Vettarna
0

Hej!

Grattis och lycka till!!

mariamia
0

Åhhh grattis ett underbart gäng! Ser ut som en hög av gräddbakelser. Mmmmmm

/Mia

fjellans
0

Grattis// Rita

Vattungen
0

Glad Grattis och lycka till med till med era fyra små sötnosar!Kyss

Annica
1

ÅÅh sååå sötaSkrattandeKyss små "ulltottar"..GRATTIS till dem..helt underbara

pacados
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nya bilder på hemsidan och här kommer en gruppbild!

RolfH
0

En sån mysig bild :)

//RolfH

Florinellas
0

Åh vad mysigt! Glömde ju gratta tidigare sååå GRATTIS !
Jag gillar också vitt enormt mycket *avis*
Lycka till med dem på alla sätt och ge oss mer foton =))

MyFriend
0

Jättegrattis!!! Synd (för mig) att den vita honan redan är tingad Glad