Fel i stamtavlan

japp,, g 09, för vitt har hon ju iaf.. :-)
men jag tror /har för mej att man kan skicka in om färgändring själv via en blankett på sverak, men jag hoppas att du får svar av någon som VET ang detta mera än jag.
men vitt har hon ju iaf :-)
/Linda
När vi färgändrade våran Wilma från n 09 till n 02, så fick vi 2 domare att skriva på bedömningssedeln att hon var en 02a och sen skrev även uppfödaren under blanketten.
Men om jag inte minns helt fel, så räcker det att 2 domare skriver att hon är färgen. Men som sagt, jag kan ha fel!

I nuläget har jag inga planer på att ställa ut henne då hon är i ganska dålig kondition oc jag får inte tag i uppfödaren. Tänker mer på den dagen jag kanske ska ta kull på henne, att det står rätt i stamtavlan då.. eller det kanske inte spelar någon roll?
Fast jag vill att det ska vara rätt

Ring SVERAK och fråga hur du ska gå till väga, de är vana vid att svara på frågor. =)

#2 jo men är det inte så¨att man bara behöver en /2 domares underskrifter om katten tagit cert eller titel?
/Linda
Så länge katten inte tagit någon titel går det bra att själv skicka in en färgändring. Använd blanketten "Ändring av redan utfärdad stamtavla" som finns på SVERAKs hemsida.
Glöm inte att skicka med kvitto på att du betalt 100 kronor för ändringen.
Stolt ägare till tre La permer

hur funkar sånt? Om man köper en kattunge o det står en emskod,sedan visar det nåt helt annat? att katten har mer/mindre vitt? eller silver/inte silver?
Det är ju bara att regga om katten.Inget svårt eller dyrt alls.Jag hår fått regga om flera av mig inköpta ketter då det visat sig att en bar dolt silver och gav silver barn och på min röda hankatt dök det upp en vitflcäk efter ett tag.
Stolt ägare till tre La permer

Jag har precis färgändrat en av min katter själv - det går alldeles utmärkt att göra som ägare. Blankett finns att skriva ut på SVERAKs hemsida. Under fliken "blanketter" hittar du "ändring av redan utfärdad stamtavla". Glöm inte att bifoga stamtavlan - jag tror att det räcker med mittenuppslaget där alla uppgifter står - och kvitto på att du betalt vad det kostar, 100:-.

#10 Om man bifogar hela stamtavlan så återanvänder de omslaget med vaccinationerna och det.

Tack alla för hjälpen, då ska jag göra det snarast.

Lone …
Innan du gör färgändring och betalar in.
Kolla med SVERAK's stambokförare att Registreringsanmälan på kullen stämmer överens med stamtavlorna.
Jag lusläser alltid stamtavlorna, när jag får dem, att de stämmer överens med vad jag skickat in. Tyvärr har jag det förekommit fel (vilket är mänskligt
)
Eftersom din Molly är en klar 09 så tror jag knappast att uppfödaren kan ha missat detta. Hade det varit t.ex. en liten medaljong eller liknande så hade jag kanske inte reagerat.
Fast däremot är jag mycket osäker på att hon är enbart g 09 … kanske med tillägget g 09 22 eller 23??? Skulle vilja se mer bilder av tjejen med de vackra ögonen
innan jag uttalar mej mer.
Lycka till med flickan vars ögon man bara drunknar i …
Ylva & Tassemarkens pojkar 
#13 Instämmer med föregående talare!
ibland har dom förväxlat namn och färg och dessutom feltavat.
Så kolla först.
Och jagv vill också¨ se fler bilder och gärna stamtavlan!
/kattis
Vilken katt, vilken katt!!! Där var det inte bara vackra ögon utan hela uttrycket och färgen *kär*

Åhh, tack! Vad roligt att ni gillar henne :)
Man kan söka stamtavlan på pawpeds, efter S*Ulltofsens Anton och S*Annehems Ami annars hoppas jag att länken fungerar…
http://pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:254965;2:302688&p=nfo&date=iso&o=ajgrep
Här är en bild till på henne. Jag är nästan säker på att hon är g09
kram till alla och tack för hjälpen!!