Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 04-färger-mönster
Läst 772 ggr
Margona
0

Vilket mönster har han?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om någon kan svara på om min lilla Amadeus är ds 23 eller ds 24. Han är registrerad som ds 23 men jag börjar bli tveksam. Jag är inte så bra på att se sådant och skulle bli glad om någon vill hjälpa mig. //Margona

Seerath
0

Är mönstret brutet så är det spotted. Det är nog den allra vanligaste mönstret hos skogisar (tror jag), en av mina är registrerad som tigré men jag är ganska säker på att hon är spotted men känns inte som skillnaden är så stor att jag orkar registrera om.

Margona
0

Men om man vill ställa ut katten är det inte viktigt att de är registrerade med rätt färg då?

Frostvikens
0

Hej Margona, jag la in en bild på ungarna när de var små, så man ser hur mönstret på dem var då…de randiga är ju Amadeus och August..hälsn GiselaGlad

Margona
0

Tack Gisela för bilden. Varför jag tvekar är för att någon här trodde Amadeus är spotted. //Margona

fjellans
0

Någon här är ju jag,,,,,,,,,,,,,,,,, jag bara undrade??

Margona
0

Ja glömde skriva ut ditt namn, förlåt.

fjellans
0

Oki,,,tack,,,,spelar ingen roll,,,hur går det med stamtavlan då??

Frostvikens
0

Det är inte lätt det här med färgbestämning och mönster på de små underverken. Visst finns det beskrivningar, bla på sverak men ibland så ser det ju ut som en blandning av alltihop! Sedan ändrar ju bebisarna färg lite oxå. Våra sköldpaddstjejer var solklara sköldpaddor som små, men i dag måste man leta efter färgerna..

Margona
0

Enligt Gisela som är hans uppfödare har den inte kommit in på Pawpeds ännu. Hon ska tydligen lägga ut stamtavlan på sin hemsida www.frostvikens.se

Frostvikens
0

Stamtavlan är inmailad till pawpeds för ca 1½ vecka sedan. Mamman finns med där, S*Pole Positions Amalthea. Jag vet inte hur lång tid det tar innan ungarna finns med.

fjellans
0

Oki, ska kolla pawpeds// tack tackGlad

Margona
0

Tack Gisela för all hjälp med mina katter. Det ät tack vare dig som Amadeus är en sådan orädd och social katt. Ha det bra. //Margona

fjellans
0

Hm,,, tror inte att man ska mejla in sina stamtavlor,, dom vill ha snigelpost,,,,,,,,,,,om inte båda föräldrarna redan finns där och att allt stämmer, då kan man mejla in uppgifterna/ Rita

Frostvikens
0

ok, tack, då ska jag skicka in dem. Men jag har alldeles för mig att det stod att man kunde maila in dem…ska kolla igenGenerad

av Edelmann(N)
0

Ât alla katter som får brutet päls blir spottade ??? oj då finnas det ganska många fler 24 då?

Det kommer ju sjalvklart av at pelsen lägger sig över / ner som gör att det bryts upp.

Spotted och tigre avgöras i pigmenterna - så när katten är liten och har mycket kort päls så kan man se det mycket tydlig

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

av Edelmann(N)
0

Jag tror denna är 23… men det är svårt att se av bilden..

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Margona
0

Här kommer en annan bild

Margona
0

På denna bild kan man nog se bättre.

Restless
0

#15 Skoj att äntligen höra någon annan som har samma åsikt om spotted/tigré som jag :) Håller helt enkelt med - om kattungen är randig när den föds så kallar jag den tigré oavsett om mönstret spricker upp allteftersom eller inte.

Margona
0

Ja om det är så då är han absolut tigre, han var väldigt randig som bebis.

Margona
0

Domaren talade om för mig att han är tigre, så nu vet jag det.