Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 8499 ggr
Siss
0

Pälsen/ryggen rycker.

Jag undrar om någon har samma problem eller har hört talas om det.
Min Måns har sedan han var liten ryckt i ryggen/pälsen, det går liksom vågor, speciellt om man tar lätt på ryggen, lägger man hela handens tyngd rycker han inte. Ibland när han är leksen eller glad rycker han också.

Uppfödaren har röntgat honom som kattunge, men inget fel fanns…

Jag har tänkt ifall det kan ha att göra med att pälsen irriterar, han har ingen ohyra men jag tänkte på att kanske tillväxten av pälsen kittlarFundersam?

Någon som känner igen det?

fjellans
0

har en jag med,,,kittlig tror jag,,,,å när han ska göra sig till så gör han oxå så,inget fel på honom hellerSkrattande

EddaM
0

Tror de flesta katterna gör så när man klappar dem över ryggen. Alla mina gör det ialf.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

WesthKiowas
0

Det är väl ett ganska typiskt beteende när katten ryser eller tycker att det kittlar. Min hane gör till och med så när jag lyser på hans päls med en laserpenna Skrattande

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Siss
0

Skönt att höra om fler ryckisar…
Har nämligen (inte uppfödaren heller) aldrig sett så mycket ryckningar på en katt förrut.Fundersam

Ixatrixa
0

Mina kissar rycker också till när det kittlas …..sedan kan de rycka vid olika andra tillfällen…tex om något irriterar dem.

Typ "Bebis" kommer och sätter sig precis bredvid "Lille Skit" som är primadonnan i huset och då visar hon med hela kroppsspråket att han borde dra till lägre nivåer. Lite spattiga ryckiga rörelser och en svans som irriterat går fram och tillbaka.

Sisikarlstad
0

Så gör mina oxå….det är nog som det säger ingen fara.

Siss
0

Vad skönt att höra, man är lite nojjig, men jag vet ju att inget är fel inuti, med tanke på att han är röntgad.
Men man oroar sig ändå, och sen kan folk vara lite små-taskiga och tycka att han ser rolig ut när han ryckerGråter, det är inte kul när dom gör det…

Mulan
0

Kan ju i o f sig vara tics också, men det är ju inte farligt.. Men troligtvis är ju att han är kittlig..

Siss
0

Va, kan katter ha tics?Förvånad

elfame
0

Vet faktiskt en häst som hade tics.. Glad 
så då kanske även katter kan få tics..