Babylycka!
Nu har vår F-kull gjort entre och gissa om vi är glada..
Kan inte fatta att dom redan har hunnit bli två veckor gamla, tiden går SÅ fort.
Nu har alla fått ögon och jag är väldigt nyfiken på vilken ögonfärg dom vita små isbjörnarna kommer att få,
nästa vecka skall det gå att se.
Nu börjar de små grynen försöka tulta runt i bolådan och dom är bara så gulliga.
Här kommer ett foto på lilla Fifflin…
//Annika
Vilken liten goding :) /Eva

Tack Eva, visst är hon bara jättesöt…=)
//Annika
Farligt söt :)
glömde ju att säga Grattis till dom små /Eva

…….=)Tusen tack!
//Annika

Grattis till småttingarna & lycka till med dem!
Jag är sorgligt usel på ögonfärger, så vill du så får du jättegärna berätta hur man ser utvecklingen på ögonfärgen.. Jag har letat info jättemycket om det, men hittills inte hittat ngn.. 
Ha det gott!
mvh Malin
De är jätte fina allesammans men lilla Fifflin är det något särskilt med!
Säger som #5 Malin, kan du inte berätta för oss hur man ser vilken ögonfärg de kommer att få, intressant?
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Grattis till kullen
du har verkligen lyckats med mina favvofärger på honorna, padda och helvit, mumsigt värre, paddan ser ju redan bara så perfekt ut, även om jag är dålig att bedömma sånt, men för mina ögon, ser hon kanon ut
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hej Malin, Sissi, Kerstinoch Mulan, Tack för gratulationerna, jag är så glad för den här kullen…….=)
Jag håller med dig Kerstin, visst är paddor och helvita häftiga..
Ang ögonförgen så tror jag att den vita honan, Faylinn är odd-eyed, med Fargon är det lite lurigare att se idag. På min hemsida ligger ett foto av Faylinn där man kan se att hennes vänstra öga (framifrån sett) har en mycket mer mättad blå färg än vad kattungar vanligtvis har.
Jag är inte säker ännu, när kattungarna är så här små så ser ögonen mest mörka ut, men när de blir äldre och börjar hänga med lite bättre, blir det lättare att se.
//Annika
Jätte Grattis till den fina kullen!

Grattis till kattungarna!!
Kram,Zabina
Stort grattis till otroligt vackra bebisar. Fifflin är super läcker i färgteckningen. All lycka från oss med dem alla.
Mvh,
Eva-Helen S*Fitnesscats

Grattis till de fina kattungarna! :)

Grattis till bäbbarna, tjusig pappa till kullen

Vilken look 

Hon ser ut som "Vad ville du" härlig bäbis 

Hej Lena!
Ja, visst ÄR pappa katt vacker, och vilken bra stamtavla han har…=)
utan dig hade parningen inte varit möjlig, tusen tack!
Ja Kristin, visst har hon härlig look, hoppas det håller i sig.
Hej Gunilla, jag vill passa på att gratulera dig till dina fantastiska utställningsframgångar med din vackra flicka Xangria, WOW, vilket år du haft!
Hoppas nu att din svarta skönhet hemma kan ge dig några småtassar att gosa med snart, jag håller alla tummar jag kan.
//Annika

Ja tack Annika jag har ännu svårt att fatta det vad min Xangria har ställt till med
men det är härlig känsla och framförallt har hon en helt underbar personlighet.Ja denna Hjördis som håller mej på sträckbänken det är väll för att jag längtar och väntar för mycket.Hon känner väll pressen och då säger hon nej nej här ska inte löpas utan leka och busa.Ja det är ju så att man inte kan bestämma allt med djur och tur är väll det ibland.
Tack för hållna tummar det behövs.
/Gunilla
#14 Tänk att man kan se så grym ut fast man är så liten!

Grattis till en bedårande söt kull 
MVH

Vilken otroligt vacker liten sötnos!

Vilken söt liten kattunge!

Tusen tack #24 och #25. Jag är ju så svag för vitt och visst är det speciellt?
//Annika

…….=) Hej Helene!
Men visst är det….jag håller med, tycker allt att Fejan påminner lite om X-tra, eller?
//Annika
Läckra bebisar.. Muums

Tack Mikaela, ja, du gillar ju också katter med mycket vitt.
//Annika

#31, visst är det så, dom är de vackraste som finns.
//Annika

Ja det är riktigt, av Shams barn fick några väldigt speciella och otroligt starka ögonfärger. X-tras ögon har en fantastisk blå färg, har aldrig sett en blåögd skogkatt som haft en så mättad blå färg som X-tra, kanontjusigt.
Lilla Faylinn har vanliga blå ögon och jag tror det blå ögat kommer att ljusna avsevärt ju äldre hon blir.
Pussa X-tra ifrån gammelmatte.
//Annika
Jag måste bara säga att kattungarna är mkt fina. Jag tycker att vita skogisar har ngt speciellt, det må jag säga fast att jag inte är ägare av ngn vit skogis, men wow sååå vackra.
All lycka till med de söta små liven.
Mvh,
Eva-Helen S*Fitnesscats

Hej Eva-Helene, tack för dina fina ord om kattbarnen. Jag blir lika glad varje gång jag hör någon som är svag för vita skogisar. Vem vet, kanske kommer vi att se en vit skogis hos dig framöver, det hoppas jag på.
Hälsningar
//Annika

Ja vita katter är något speciellt med. Faylinn ser väldigt
läcker ut …
får väl se om man vågar sig på helvitt någon gång.
#33 Otroligt vacker ögonfärg! Hon ser bara så ljuvlig ut.
/Marie

Hej Marie!
Kul att du tycker lilla Fejan är fin, hon är en riktig liten hjärteknipare……=)
Skulle vara så roligt om du någon gång blev ägare till en vit liten snöprinsessa, men jag vill utfärda en varning: DOM ÄR VANEBILDANDE……..
//Annika

Hejsan Annika
så supersöta dom är ,och Faylinn är bara så vacker
/Annette

Ojoj! Jag kan bara säga som dom andra att hon är ljuvlig din lilla snöprinsessa! Nu blir jag så sugen igen på vita kattungar! Men det får vänta tills i vår och då blir det förhoppningsvis vår S*Rotebräckans Giorgio Armani som blir pappa till den kullen. En helvit liten mini-Armani hade inte varit dumt att behålla här hemma
.
Jag hoppas precis som du Annica att fler får upp ögonen för dessa vackra vita skogisar! För visst är det något speciellt med dom…
#39 Hon är ljuvlig din X-tra!
//Kaisa

Grattis till den fina kullen.Alla kissungar har ju något speciellt,men håller med att Fejan har något speciellt.
En vit snöprinsessa är något visst
Lycka till med kullen. MVH/Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

De är jättefina! Allra finast på vita skogisar tycker jag det är om båda ögonen är knallblåa. Men det verkar jobbigt att hålla den vita pälsen gnistrande vit 
Faylinn är verkligen en bedårande snöprinsessa!
mvh Nina
Lite trådkapning
#43 Nu har vi iof inte en helvit, men en van färgad tjej, och hennes päls är underbar! Vi badade inte henne på några månader TROTS att vi ställde ut henne. Roligast var att ställa för Jörgen Jensen, som gav oss så mycket beröm och som tyckte att andra skulle göra som oss när vi badade.
Och till detta hör då också att hon blir åksjuk och både dregglar och bajsar ner sig.

Tack Anette för dina fina ord om de små.
Hej Kaisa, kul att du planerar en vit kull i vår, och det är så roligt att fler brinner för vitt…=)
Marina, jag håller med dig, visst är alla kattungar söta, men vita har något speciellt.
Nina, visst är det lite mer jobb med en helvit katt som skall förberedas inför utställning, precis ALLT syns ju i en kritvit päls. Det kan ibland räcka med att dom stryker sig emot utställningsburen för att dom skall se ut som zebror……=)
Min erfarenhet är att pälskvaliten gör hela skillnaden vad det gäller preparering på de vita. En vit katt med stark pälskvakitet är mycket lättere att få gnistrande vit än en med lite mjukare päls. Den mjukare pälsen tenderar att se solkig (gulaktiga) ut mycket snabbare än den starka pälsen.
Mikaela, vilken tur att ha en höggradigt vit katt med så bra päls, lyckost…=), det har jag själv aldrig haft. Jag är väldigt svag för höggradigt vita skogkisar också.
//Annika

Helvita katter är det inget som slår
det är så vackert så hjärtat slår volter, och ännu mer med blåa ögon

Hej Kerstin!
………visst är dom underbara, och jag håller med, blåögt är verkligen vackert.
Blir det kanske en helvit hos dig framöver?
//Annika

Annika, jag har ju min helvita redan
även om det är en hane, kastrat
en vit hona har varit min dröm många år, men när jag såg bilderna på Satin var jag helsåld, så vi får väl se, om några år
just nu är det stop på inköp, mitt katterie är så perfekt i balans, så det får vara bra så, så länge.
Ska inte alla helvita baertestas?
Hoppas bara att man är noggrann då man väljer avelsdjur då det verkar gå mode i katters färg till och med tyvärr.
Jag gillar också vitt men steget till att köpa en är väldigt långt.
Den vite hanen här ovan är väl också en katt från dig Zygot eller har jag misstagit mig?
trevlig höstdag önskas alla
Anna
Lite mer trådkapning
#49 Vita katter ska hörseltestas för att få ställas ut, men det räcker med ett "pling-test" hos veterinären.
Vi baertestade dom vita kattungar som vi visste hörde, och "pling-testade" den döva, bara för att få ett dövhetsintyg på henne.

Hej Anna!
Jag har en vurm för vita norska skogkatter och har fött upp dom sedan 1988, och jag tycker att dom är lika vackra idag som då jag köpte min första vita ifrån Norge.
Jag hoppas att vi som föder upp katter är noga med att välja avelsdjur oavsett vilken färg dom har.
Om den hane du syftar på är S*Zygot's X-L så är svaret ja, han kommer ifrån min uppfödning. Jag tycker att han är en urtjusig vit norsk skogkatt.
Beträffande hörseltest på vita katter så är det som Mikaela skriver nedan.
//Annika

Nu finns det nya foton ute av smågrynen 6 veckor gamla..
//Annika