Han skriker
Hjälp, min kastrerade hane skriker… hela tiden… dag som natt… vad gör jag för fel… han har skrik perioder under hela dygnet… helt oprovocerat… mig veterligt iaf. Nån som har varit med om nåt liknande??
Hur länge har han varit kastrat?
Det tar ibland en stund innan hormonerna försvinner;)
Min kastrathane som har varit avelhane kan glömma bort att han är kastrerad och ropa till lite ibland…han parar också fortfarande. Men det är väldigt sällan som sagt och låter inte som det du beskriver.
En av mina killar kan ropa till lite när han har trist…gärna i badkaret…liksom bättre resonans där;) Han brukar inte ge sig förren jag kommer och pratar med honom.
Han kanske helt enkelt har tråkigt?

Han har varit kastrat i över ett år nu… ja, kanske har han tråkigt… eller så har han fått för sig nåt ??!! Men det jobbiga är att han inte blir tyst när man pratar med honom… tar man upp och gullar med honom och släpper ned honom går han iväg och börjar skrika igen… *börjar tassa på matte och husses nerver nu*
En och annan är mer "snackesalig" även bland katterna. ( precis som hos oss människor )

Som mina hona då. Hon skriker för att säga att hon vaknat, för att hon vill leka, för att hon vill ha en annan mat, för att hon kommer upp i sängen. Nästan hela tiden alltså. Men hon ska visst vara sådan verkar det som. Hon är en väldigt go katt annars men ibland har man lust att tejpa för munnen på henne då hon sitter någonstans o bara skriker. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Låter precis som mitt lilla monster det 

Hej Anneli,
Jag har oxå en kastrathane som "skriker" ganska mycket. Han kan tala om att han är vaken, att han ska äta, gå ut, att jag ska rulla upp persiennerna så han kan se ut, att jag ska öppna dörren till badrummet..
Ja, anledningarna är miljoner :) jag älskar honom som han är, men man kan bli tokig på MAOA ibland ;)
Jag är ingen veterinär, men jag tror inte det är nåt fel på honom, han är krävande bara ;)
Lycka till med honom!
Hälsningar,
Malin

Ja min älskling har utalat otaliga MAO idag… sitter på balkongen och MAOar, ligger i hallen och MAOar… matte tokig snart… hihi…

Samma här o ni skulle ha hört henne när jag badade henne igår. Nu är det tyst här hemma för hon sover. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

TACK alla.. det är skönt att man inte är ensam om snackiga katter iaf… min sambo är galen på mig för att lilla gubben skriker så… (Han har ingen förståelse
… hmm)