Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 257 ggr
Loas
0

NERVÖS inför utställning!

Ska ju ställa ut 3,5 mån killen för första gången på skogkattslingans imorrn.. och nu blrjar paniken smyga fram!! har inte badat kissen ens! jag bestämde mig i torsdas för att inte göra det för att han är så liten mm och ska på birkas om en måndag och tar badet då bestämde jag mig för när han kommit in i familjen ordentlig mm….Men nu börjar tankar smyga fram att det kanske var dumt!! ååå.. nu börjar man bli galen. Men gud så hårda kan de inte vara på prep av kattunge.. det jag tänkt att göra idag är att använda textursprayen och ev lite puder bakom öron och krage.. för han ser lite fet ut bakom öronen.. annars är det vita rent och snyggt.. och sen om han är igenomkammad ordentligt borde det räcka!!?? PANIK.. men nu känns det ju verkligen ändå som att det är försent.. pälsen hinner inte lägga sig så det får ju inte bli nåt bad iaf…

hjälp med tips och stöd! :)

RolfH
0

Det går säkert bra för den lille även utan bad. Lycka till!!

//RolfH

SillyZones
0

Det kommer nog att gå jättebra!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

parlan
0

Ingen panik på taket…

Ta och pudra magen och bakom öronen och borsta ordentligt bort pudret innan du stoppar in katten i transpoten på väg till utställningen i morgon bittia. Jag brukar också ta lite puder i svansen vilket gör den lite luftigare och det kan få svansen att se lite större ut har jag inbillat mig.

Jag tror att det blir prima och du behöver inte ha panik för så länge katten är hel och ren så klarar den sig långt, helst när den inte är så gammal.

Så resonerar jag och tycker att även du ska försöka göra det nuSkrattande

Stort LYCKA TILL önskar jag dig!

/Maria

/Maria

Loas
0

NI är så gulliga.. tack tack..

det är lätt och bli helt galen dagen inför utställning.. man vill ju verkligen ha visat dem i sitt bästa skick ;)

parlan
0

Klart man vill och jag tror att kattungen är helt underbar och ni kommer få en prima dagCool

/Maria

Sisikarlstad
0

Ha de så gött o LYCKA TILL i möra!!! Det kommer gå suuuuper bra!!!Flört

Florinellas
0

Vi ska också dit med en liten som jag inte heller har badatFundersam jag glömde liksom av detGenerad men de är ju så små och det är bara en klubbis. Sparar badet till Birka istället… Hon ser fräsch och fin ut ändå!