Törr pels
Hei,
Min kastrat hona har fått lite for tørr pels. Er det noen som har råd om hvordan jeg skal få pelsen normal igjen.
Jeg er van med mjuk eller fet pels…men nu er hennes pels altså jättestrev og litt for tørr, det er nytt for meg. Jeg trenger råd ;-)

Balsam?!
Kanske mer fett i fodret, eller ännu hellre olja (har för mig att vetegroddsolja är bra)?

Jag hade lite problem med min hona ett tag, hon fick mjäll också, men det berodde på att hon låg ständigt i badrummet och förut hade vi en torktumlare som gjorde luften torr.. Som väl var gick den sönder och vi fick en nu som gjorde att luften därinne inte blev riktigt lika torr, och nu är hennes päls fin igen..
Jästextabletter? Ska funka bra för pälsen också..

Jag har oxå haft problem med en hona tidigare med pälsen. Rådet jag fick var då att köpa Viacutan..hos veterinären, men vet inte om ni har den hos er? Men den är jättebra..en vit/gul flaska

Fiskolja är också värt att pröva tycker jag, det gjorde under till vår honas päls som nu glänser helt otroligt bra och har en bra struktur.

Torrpäls kan man komma till rätta med som #5 skriver med fiskolja. Jag har använt Salmopet i snart 2 år med mycket bra resultat. Sedan vet jag att Viacutan ska vara bra. Sedan kom ihåg att skölj NOGA när ni har badat er katt. Fick ett bra tips av Eva Porat när katten får mjäll att använda Gibbon ab Grooming Aid. Jag tror även att Gooming Aid kan ta bort fetsvans.
Nu har jeg kjøpt et preparat av Eva Porat som heter
Absolutely Natural Hairfood. DEt funker bra ;-)
Hur länge har katten varit kastrat? När upptäckte du att pälsen ändrat struktur i förhållande till kastraktionen? Håller med ovanstående tips om Viacutan.
Hun har vært kastrat siden 27 november 2001
Pelsen ble litt tørr nu i sommer.Jeg tror det endast skyldest at det har vært så varmt og tørrt her vi bor, og sist vinter brukte vi bare vedfyring også.
#9: Ok, då lär det ju inte vara för att hon är kastrerad nyligen iallafall = ) ! Hoppas du vill skriva lite mer om hur det går, om du testar något av de tips som det skrivits om här.