Något tips??
Min pappa har en kastrerad huskatts hona på ca 5år. Allt började med att min mamma (det var hennes katt) gick bort, strax efter det fick vi avliva min systers katt som bodde hos oss då. Dessa två katter älskade varandra mer än ngt annat. När min mamma var sjuk så var ssk som kom tvugna att bli godkända av katten innan det fick komma i närheten av mamma
Hon är en mkt bestämd dam denna katt och mysigt kel vänder snabbt till klorna i armen.
Vi säger att hon inte har ngn social kompetens 
Hon går inte ihop med ngn annan katt, vi har provat både med mina och min systers.
Efter allt detta som hänt har hon börjar "tömma" blåsan på altanen, i tvättstugan ja lite där hon känner för. Hon har 2 fräscha kattlådor till sitt förfogande. Det är inte lite urin utan hon kissar ordentligt. Allämn tillståndet är inte förändrat på henne ngt utan hon går bara och kissar lite här och var.
Är det ngn som har tips om vad som kan vara orsak till detta kisseri? Min teori är att hon är missnöjd med ngt, men vad? Det är frågan. Nu har jag sagt att vi ska bygga en kattgård i anslutning till huset så hon kan gå in och ut, hon gillar att vara ute, men pappa bor vid en järnväg och vill inte låta henne ströva fritt.
Tacksam för alla tips jag kan få.
Mvh Zabina

Skogkattklubben Birka ordnar en föreläsning om problembeteende den 14/9 i Täby. Kolla på länken här.

Hej.
Tack för tipset 
Jag tror helt enkelt katten sörjer och saknar…jag tycker det låter som en toppen idé att fixa en utegård till henne så kanske hon får lite ny stimulans som bryter detta missnöjesbeteende.

Tack så mkt för tipset, ska förklara för pappa vad som gäller, har länge tjatat på han att vi ska bygga en kattgård så nu inser han nog att det är viktigt.
Har du eller ngn annan ngt tips på ngn sida där det finns bra info om hur och vad man ska använda för material??
//Zabina

Även en hormonspruta kan hjälpa kattens beteende vid kisseri, den ställer om vissa hormoner i kroppen, även på kastrerade katter, värt ett försök om inte annat hjälper
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Ännu ett tack för tips
är hormon spruta precis som P-spruta??
Pratade med min vetrinär idag och hon förslog att vi skulle prova Feliway som man anväder i eluttaget och som hon sa att hon uppenbarligen vill vara ute mer så en kattgård skada ej.
Är det ngn som andvänt sig av Feliway??
Mvh Zabina

#6 Jag har använt Feliway när min förre hane Aalbin strilade. Fungerade några månader på honom, sen började han att strila igen. Men han var väldigt fertil, så förutsättningarna kan ju vara bättre för din pappas hona.