Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1220 ggr
Dinis
0

PlaqueOff

hej,
Behöver lite råd..
Jag har laxolja i katternas mat o trodde det var därför min ena skogis kille hade dålig andedräkt..
Igår tog jag mig en titt i hans mun, hans två tänder längst bak i övre käken är gråaGråter Är detta tandsten?? Mår så dåligt av detta, att jag inte tidigare tittat i hans mun..
Hans tandkött är rött men inte direkt irriterat..

Ungefär hur mycket tar en vet för att ta bort tandsten?

Har sökt o läst en del o hittade PlaqueOff.. Hjälper det? 
Hjälper det mot de röda tandköttet?
Vad kan man annars göra mot det röda tandköttet?

Tog en titt mina andra två skogis munnarna, ytterst lite som jag antar är tandsten på tänderna i underkäken längst bak o även där rött tandkött (bara vid tänderna längst bak)… Om PlaqueOff hjälper så ska jag köpa det direkt.

Jag har i tillkost i deras torrfoder, B-vitamin(flytande form), lax olja, nässlor-,nypon pulver…
Kan man ha i Plaqueoff i torrfodret fast det blir blött?

kan någon hjälpa mig?
har dålgit samvete att jag inte kollar tidigare o att det har gått så långt på ena kissen..

tacksam för svar

Fitnesscats
0

Hej!

Jag använder Plaque  off i maten till mina katter och jag tycker det är bra. Sedan brukar jag borsta tänderna på dem imellanåt, för att förebygga tandsten. Kan tyvärr inte ge tips på dina övriga frågor.

Mvh,

Eva-Helen

Runsviks
0

Min erfarenhet av PlaqueOff är bara positivt och när jag var till veterinären för att ta bort tandsten sa hon att PlaqueOff hade luckrat upp tandstenen så det var lättare att ta bort. Har tagit tandsten på alla mina katter och låter veterinären kolla med jämna mellan rum.

Bengan-A
0

Vi anväder PlaqueOff och tycker det fungerar bra.

Mvh Bengan