Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 744 ggr
Mylingens
0

Gammal katt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast detta inte är en skogis så vill jag ändå visa upp Ida för er, en 19 år gammal huskatt. Hon bor hos min moster och morbror i Svedala och är från min allra fösta kull någonsin, hihi! Jodå, jag har haft huskattsuppfödning. Nja….så illa är det inte men min huskatt Tösen rymde en gång och det resulterade i en kull på 5 kattungar. Hon kastrerades kort därefter så det blev inte fler oäktingar. Men Ida lever fortfarande och är pigg och kry för sin ålder, dock hör hon inte längre. Visst är hon söt!

Är här fler som har katter i denna akningsvärda ålder, ras- som huskatter så visa gärna upp dom! //Kaisa

Mylingens
0

…ett kort till på henne. //Kaisa

sandras-tiger
0

Åh fina gumman!

KyssKyssKyss

skogisen
0

Vi har våran Findus 18 år i feb.

Han mår jättebra,lite stelhet i ena bakbenet  ,kan märkas efter en sömnlur, beroende på hur vädret är.

Men annars otroligt alert., gillar att leka & busa fortfarande.

Våran första "hemmagjorda" kisseKyss

#1     Va  söt hon är den Old Ladyn!!! underbart med så gamla katter.

Sagolika
0

Vi har två "oldies" Glad

Bagheera, som fyllde 19 år i maj. Kallas även Gheera Gullefjun Skäms

Han är senil, döv, högljudd (kan vråla högljutt såväl mitt i natten som mitt på dagen då han blir förvirrad, vilket många senila katter gör och då får man erbjuda mat, gos eller att han får gå ut, fast han får inte gå ut mitt i natten, så lugnar han sig) samt inte helt rumsren längre.

Han sover ganska mycket, har magrat och är stel när han sovit. Så han har väl inte så jättelång tid kvar tyvärr Rynkar på näsan, men än så länge har han fortfarande ut något av livet. Han är mkt. gosig, matglad och tycker om att vara ute på altanen.

Sagolika
0

Sen har vi Sorken, som fyllde 15 år i augusti. Han är för fet, i stil med katten Gustaf. Men annars är det inga större fel på honom. Han är frisk och har syn & hörsel i behåll. Senil är han inte heller. Men han är farlig! Han bits jättehårt, även i ansiktet om man inte ser upp. Så både jag och pappa har ärr efter honom.

Han köptes loss som liten, ynklig kattunge från ett ställe där han inte hade det bra. Han skulle heta Baloo eftersom vi redan hade en Bagheera, men liknade en ynklig liten sorkunge och så blev det Sorken.

Han har aldrig kommit över att han fick för lite mat hos uppfödaren och blir helt ifrån sig om man försöker banta honom. När han inte bits är han en rolig och gosig katt, som gett oss många glada skratt med sina roliga upptåg Glad

Tassemarkens
0

Underbara … gamla … vackra … katter KyssKyssKyssKyssKyss

Älskar att se ER  Kyss 
Ni erfarna "Något" till åren … men ändå så vackra juveler

Tack för att ni finns Kyss 

Kramar till er ALLA
Tassemarksgänget & Ylva

skogisen
0

Våran Findus bugar &Kyss bockar

Visst är dom underbara!tänk vad kloka dom är dom där olders.

Visst är det härligt med unga kissar, men gamla katter

, är som gamla polare, dom vet och känner en så mycket,

Jag litar fullständigt på våran Findus, vet t.om, när han sitter vid ytterdörren och vill komma in.Skrattande

Mylingens
0

Vad underbart med dessa gamla härliga katter! Tack för att ni vill visa upp dom! En gammal katt har utvecklat en stark personlighet, en charm som inte går att jämföra med något annat.

Kanske är där fler som har några gamla katter att visa upp? //Kaisa