Blir han långhårig?HJÄLP BILD
Ifrån den stor sturkökolonin jag försöker rädda föddes de här 3 ljuvliga små liven hemma hos mig den 14e augusti
De är nu 3 veckor och fotona är några dagar gamla. Afrodite vet jag blir långhårig, och Athena korthårig. Men Akillez är den jag behöver hjälp med från långhårskattfolk;)
Blir han långhårig?Han ligger mittemellean Athena och Afrodite i pälslängd, VÄLDIGT lurvig men långt ifrån Afrodite. Hans färg blir jag inte riktigt klok på. jag VET att en sommarstugegäst brukar ha med sig sin fertile silverhane(vad för ras vet jag ej, gissar skogis) och han får gå lite som han vill, och detsynsi denna koloni med alla långhår,silveraddor o fina vitfläck. Fantastiska färger!
Och ja det kommer synas om en vecka eller två vad han är, men jag är för nyfiken för att hålla mig;)
FÖRST UT AKILLEZ..VAD TROR NI, LÅNGHÅR LR KORTHÅR? och vad för färg har han?Han e så mörk för at vara brunigre, men mönstrad är han ju,syns tydligt med M.et i pannan.. Mamman är bruntabby fadern kan vara vem som..;)

Svårt att avgöra om han kommer bli långhårig eller ej. Jag har fått lära mig att riktigt unga korthårskatter har som en gloria runt kroppen. Något som lurar många att tro att katten kommer bli långhårig som vuxen. Däremot så tror inte jag att han är mönstrad, ser snarare ut som att han är solid svartsilver, alltså svartsmoke. Mönstret är då så kallade spökmarkeringar. Men jag är bara nybörjare på detta så det finns kanske någon som är bättre på det här än jag?
/Sylvia
Killen är en väldigt mörk brunagoti. Han är beige på insidan av öronkanterna. Hade han varit solid hade öronkanterna även invändigt varit svart.
Törs inte utala mig om pälslängden.
/Kattis

#5 Ja, fast en silverkatt har ju ljusa öronkanter.
#6 En svartsilver är en agotikatt (mönstrad). Och är då vit på insidan av öronkanterna.
En svartsmoke är en solid silverkatt och har då samma färg på insidan av öronkanterna som på ovansidan av öronen. Från riktigt svart till en grå nyans. Beroende på mur mycket silverkontraster katten/kattungen har.
Det är inte vita, eller som i det här fallet beiga.
Sorry! Jag envisas med att han är mönstrad och utan silver! 

/Kattis

Jisses, vilka goa bäbisar!!
/Monica
#9 ja visst e de helt ljuuvliga:) D väl fastställt att han blir Semi nu, men färgen.. hm hm…