Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 705 ggr
kerstin2181
0

Hör och häpna........

Idag var jag och HCM testade Satin, och vad gör hon på bordet? hon låg och mjölktrampade i 180Flört tack underbara Sophia på S*Lynxeyes, och hennes underbara barn, som har pussat, kramat och burit på Satin som liten, hon var UA på HCM

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

lynxeyes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*en liten tår i ögat* Vad go du är Kerstin!! Så glad att just DU har Satin!! Och grattis till ett fint reultat… då väntar vi bara på bäääbar nu då :)

Ps, jag har "syskon" till Satin till salu just nu Tungan ute

/ Sophia

(på bilden, Satins "syskon" i en liten myshög)

Labolina_73
0

Åååååå men vad härligt…..

Grattis Kertisn och såklart Sophia oxå till Satins fina testresultat…..

Kram Linda Skrattande

Mulan
0

Haha, vilken härlig liten dam, Satin! Jag har varit med om samma sak, mina honor spinner också, vilket gör Torkel djupt förgrymmad, för det är rätt svårt att höra hjärtslagen då när man ska lyssna på hjärtat. Vi brukar få sätta på vattenkranen på fullt brus för att få kattraringarna att sluta spinna.. Kyss

//Malin

kerstin2181
0

#3 man blir så stolt, dom bara lägger sig ner, och spinner och trampar, precis som dom gillade allt man görFlört

Mulan
0

#4 Japp.. Ushki kan man också göra allt man vill med så länge han får hänga upp o ner i famnen, annars är han en mer spattig kille, men Brucen är lika cool som tjejerna.. Kyss Det är helt underbart! Love liksom… Kyss

[michaelalundgren]
0

Härligt att höra <3

MissMikkus
0

Ja nog är det underbart när katterna är goa och går med på vad som helst. Men att de spinner under en HCM-test kan ju också bero på att de tar till detta för att lugna sig själva. 

Fick detta förklarat av en vetrinär på Ultuna när Barbro var ormbiten för ett par år sen. Hon mådde inte alls bra. Hade hög puls och var allmänpåverkad, men spann… Och detta var enligt vetrinären kattens sätt att klara ett svårt tillstånd.

Hoppas jag inte förstörde era illusioner nu. Det var inte meningen, utan bara en förklaring till varför katter kan spinna i en svår situation.

Fitnesscats
0

hihi, härligt att höra att fler spinner när man ska göra HCM

test, samma gjorde Tutankhamun igår då vi var iväg.

Mvh,

Eva-Helen

Fairyhearts
0

Grattis Kerstin, vad skönt med ett gdk HCM och en mysig tjeja på köpet! Kyss 

/Marie

Mulan
0

#7 Hahaha, näe då, jag tar inte illa upp alls! Kul att höra att det finns en slags förklaring, men jag tror nästan att jag redan hade insett det.. Mina kattdamer o kattherrar försöker fjäska sig fram i livet o alla dess nymodigheter o tester genom vänlighet, till skillnad från en del katter som reagerar på okända saker med attack.. Jag gillar katter med starkt psyke swom lugnar sig själva hellre än attackerar med ilska! Flört 

mvh Malin

marmel
0

Grattis att det gick bra.

Vi var ju där några timmar efter dig och HCM-testade.

Så Lazio och Sampdoria är också ua. Det känns skönt.

Man är ju alltid lite orolig att det ska vara något.

Hoppas vi ses snart

/Maria och katterna

kerstin2181
0

#7 du har helt rätt, en katt kan spinna när den mår bra, och när den mår dåligt, och även vid stress, men hon mjölktrampade ivrigt med, så Nilfors skrattade åt henne, hon gillade väl att bli tagen på brönaFörvånad

#11 hoppas jag medFlört och det vet jag att vi gör, ganska mycket ett tag framåtSkrattande

Margona
0

Grattis Kerstin, Satin är en mysig tjej så go. Hoppas du nu snart får massa goa kattungar där hemma. Amadeus spann då inte vid testet för han somnade och sov som sagt under undersökningen. Han är min coola och snälla kille som man får göra vad man vill med, han verkar inte vara rädd för något.