Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1484 ggr
EddaM
0

Hemma igen...=(((((

Ja nu är vi hemma igen efter att ha åkt fram o tillbaka till SW. Då jag kom försent fick jag inte komma in. Trots att jag hade kontakt med klubben hela tiden. Fick ingen hjälp att hitta heller. Kan man inte området så ger man väl luren till nån annan som kan?? Kartan som man fick med bekräftelsen var så ljus att man inte såg hur man skulle köra. Jag ringde 8:30 och sade att jag var illa ute. Men som sagt fick jag ingen hjälp. Eller ja svaret…åk in till nån bensin station o fråga. Vilket jag gjorde. Tyvärr hade även han dålig koll och jag kom inte så långt innan jag var vilse igen. Ringde då igen men fick ännu ingen hjälp. Men vetrinären skulle stanna. Efter ännu fler turer runt om i trakten och fler telefonsamtal. Så kom jag äntligen fram. Skyndade in. Efter 5-10 min kom hon o sade Nej. Hon hade inte sett vetten på 5 min. Kan du inte ringa då? undrade jag. NEJ blev det då, det fanns inget att göra. *sucka* Här blev jag förkrossad, besviken och väldigt väldigt ledsen. Men snälla sade jag igen, vi har åkt nästan 40mil. Kunde hon verkligen inte ringa o ropa efter honom? NEJ blev det väldigt snäsigt igen. Träffade på två vänner som verkligen höll med mig. Så beter man sig inte, helst inte på SW tyckte de. En av mina vänner försökte prata med henne men ojoj vad arg hon var nu och min vän blev verkligen inte glad hon heller. Sedan försökte jag ännu en gång men röd i ansiktet och väldigt högt sade hon till mig att gå annars skulle hon ringa polisen så de kunde slänga ut mig.

Fruktansvärt att bete sig på det viset. Visst var jag kanske extra envis jag vet inte men jag tycker absolut inte att man skall bete sig på det viset. Där stod jag gråtandes och hon skällandes. Usch och fy säger jag!!! Skäms!!

Nu håller säkert några med henne  men sanningen är att hon visste att jag var på väg.

Jag är nu väldigt ledsen och besviken. Dessutom fick Feztiz sitta i sin transportbur i 8 timmar!!

Så en favorit till SW´08 titeln är borta.

Lycka till alla ni andra. Vi kommer igen nästa år då jag hoppas på att få hjälp när man ber om det.

MVH Madeleine och SW´07 Feztiz

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

finamini
0

Nä men Madeleine!Gråter

Jag känner dig inte ,men detta visar än en gång klart och tydligt att det finns stora egoistiska idioter i kattvärlden.

Tvi vad arg o ledsen jag blir för din skullSkrikandesSkrikandes

massa styrkekramar till dig o Feztiz

kram Anna

Juliette-
0

Jag lider med dig Madde.. vet hur gärna du ville dit och som du säger då skulle hon sagt när du ringde att kommer du för sent så kommer du inte in då hade du vetat.. å vilka pengar anmälan och 80mil bensin inte nått man vill kasta i sjön.. men som du säger SW är inte för sista gången och ni får ta det nästa år i Sverige. Hoppas du får en bra kväll ändå men jag förstår hur ledsen du måste vara det var ju inte vilken utställning som helst.

Massor av kramar till dig och vackra Feztiz

ariel
0

Men fyyy va trist,lider verkligen med dej.

Ååååååå stackars kisse&behöva sitta så länge i transportburen;((

Önskar er allt gott.

MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Fairyhearts
0

Nej men vad ledsamt! Tycker synd om dig, särskilt taskigt tycker jag det var då dem visste att du var på g. Hoppas Feztiz klarade turen bra trots allt.
Skickar tröstekramar till dig o Feztiz.
/Marie

kerstin2181
0

Jag skulle ha blivit galen, var med om samma sak förra året, men vi fick komma in, fast kraftig försening, kramar till dig och Feztiz

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

EddaM
0

Feztiz klarade resan bra trots allt kan jag säga men en töstig och nödig katt var det jag hade med mig hem.

Tack allihopa för erat stöd. Ni är underbara=)

*kramar* från oss

S*Luddhuvet´z

ChopSueys
0

Men vad i tusan är det jag läser! Är man ärlig och ringer och berättar som det är och att de sa att det var ok att hålla veterinär så nog tusan ska de hålla det. Det är ju inte av mening precis som du inte hittade dit :( Vi är ju bara människor och bedömningarna hade väl inte börjat antar jag. FY detta är under all kritik!!!!!! kramar om dig o festiz Kyss

Kittekattus
0

De är de SJUKASTE jag har hört på mycke lääänge..

Kan inte fatta hur en kattklubb kan bete sig på detta sätt..
Får dom verkligen göra så här?

Detta är UNDER all Kritik…

Många kramar till dig & festiz..

Fitnesscats
0

Håller med föregående skrivare. Jag tror inte mina öron, hur kan man behandla någon på detta vis, helst eftersom du varit i kontakt med dom ang anledningen till förseningen. Jag tycker du ska skriva en insändare om detta, så här får det bara inte gå till.

Många kramar till dig och Feztiz.

Anita-
0

ABSOLUT oacceptabelt av en klubb att behandla en betalande GÄST på ett sådant vis. Låter som någon vill utnyttja sin makt, för sitt eget nöjes skull. Håller med om att du borde gå vidare med detta, t ex till klubbens ordförande.

tröstekramar er båda

Vrethagens
0

Nejmen ojoj, vad är det jag hör! Tror inte mina öron Förvånad. Du och Feztiz har min fulla sympati! //Åsa

MissMikkus
0

Nej fy så dåligt att behandla dej så. Jag förstår att du blev ledsen arg och besviken, allt på en gång. Och så maktlös man känner sig en sån gång. Och deras vägbeskrivningar och kartor, dom är verkligen urusla. Jag har åkt runt, runt som en galning en gång i Oslo, höll aldrig på att hitta fram, trots att jag dragit ut 3-4 kartor över området. Nej, dom borde ha hjälpt dej att hitta vetrinären och tagit hand om en gäst som var i knipa och dessutom rest så långt. Mycket dåligt!!!!! Skrikandes

SirMaxwells
0

Sannslöst dåligt…. finns inga ord. Tycker så synd om dej och Feztiz.

Runsviks
0

Tråkigt för dig… som Lisbeth skriver finns inga ord för hur illa de/hon har skött det hela. Hoppas du får en ursäkt från klubben senare.

kerstin2181
0

En fråga Madde, hade själva bedömmningarna börjat när ni anlänt?

EddaM
0

Nej det hade de inte. Invigningen skulle snart börja bara.

S*Luddhuvet´z

kerstin2181
0

Oh Madde, är så lessen för eran skull, kanske hade dom huskatt själva, och var rädd för konkuransen, grrr

Sissi
0

Stackars dig, fy fasiken vad irriterad jag skulle vara!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

EddaM
0

Jag vet inte om huskatten som är med är deras eller nån som känner dem. Himla dåligt är det och jag vet ingen annan som hade gjort på det viset. Hoppas ingen mer blir behandlad på det sättet.

Ja irriterad, ledsen, besviken är bara några av mina känslor. Dessutom fick min höga tanke om folk ännu sig en törn. =(

S*Luddhuvet´z

WesthKiowas
0

Hallå, ja… jag var en av dem som försökte hjälpa till att få dom att ringa tillbaka veterinären. Men som sagt det var inte ens någon idé att försöka eftersom hon redan hade bestämt sig att inte släppa in Edda. Denna otroligt ohyfsade människan höjde rösten och började skrika åt mig som frågade lugnt om det verkligen inte gick att lösa. Jag blev riktigt arg och sa till henne väldigt skarpt att hon behövde inte bli arg och hon skulle uppföra sig som folk! (Kallade väl henne något mindre lämpligt också när jag gick därifrånOskyldig) Så otroligt lågt av en ansvarig att betee sig på detta vis.

Det var en väldigt trist start på dagen och man blev förövrigt  ganska irriterad av att vara på ett så illa arrangerat SW. Enda maten i katteterian var korv med bröd eller kalla våfflor!!! Fanns inget annat att köpa.

Inte ens domarna fick någon fika vid borden.

Sämsta SW:t jag varit på i alla fall.

Edda, Alla VÄKare på plats har tänk på dig hela helgen och vi tycker att du blev otroligt dåligt behandlad! Kram på dig!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Zolas
0

Och……….. En liten KKK.are ocksåCool……….  Kram.

Bengan-A
0

Skumt när du var i kontakt med dem. Det har ju hänt på fler än en utställning att utställare blivit försenade, men det brukar ju oftast lösa sig. Verkligen trist.

Mvh Bengan

Mizzi
0

Nej fy sjutton vad dåligt , och vilken otrevlig människa som inte kan säga direkt i telefonen att det är kört Skrikandes

Så ska det baske mig inte få gå till, snacka om att göra dålig reklam för sig själv och sin klubb .

AsKetts
0

Stackare såg när du kom instressad på morgonen men missade totalt det som sedan hände, tycker att så får det bara inte gå till eftersom du hade ringt och det pratade dom om när vi stog och torkade veterinär borden att det var en svenska på väg som kört vilse. Konstigt att hon inte kunde hämtat veterinären som inte lämnat hallen.

Men detta SW kan få mycket kritik för det var väldigt dåligt planerat med tanke på att dom haft minst 1 år på sig……

maximus
0

Detta är ju helt otroligt oförskämt ,är inte en klubb som anordnar en utställning tvungen att ha en veterinär att tillgå närsom helst under en utställning helg ,är inte reglerna sådana???

tycker du borde ha pengarna tillbaka och dessutom bensin ersättning ,

kram Annette S*StjärnSkogen's

LottaC
0

När man ska åka långt till en plats man inte känner till..kör vilse och ringer och ber om hjälp med vägbeskriving…klubben skulle naturligtvis haft kontakt med dig och kunnat hålla en veterinär kvar…under all kritik tycker jag,Hoppas verkligen du får en ursäkt sedan!//Lotta

maximus
0

#24 vad fanns det en veterinär kvar !!!!

dom sa ju så här till henne  "Efter 5-10 min kom hon o sade Nej. Hon hade inte sett vetten på 5 min."

om du såg att det fanns en veterinär så är detta ännu värre än värst

/Annette

EddaM
0

#20: Tack tack för att du försökte att hjälpa mig. Och tack för erat stöd, alla goa VÄKare och KKKare *kramar*

#24: Det gör mig mer ledsen och förbannad att han var kvar och att hon tydligen sket i att kalla på honom. =(((

#25: Jag har mailat och har begärt att få pengarna tillbaka plus bensin kostnad. #27: Riktigt riktigt dåligt av dem.

Tack alla igen för erat stöd…ni e goooa *kramar*

S*Luddhuvet´z

AsKetts
0

Det var 5 st veterinärer på utställningen och jag såg en av dom den unga tjejen kvar precis innan invigningen började, minns inte riktigt vad klockan var men över 10.00 är jag säker på. Kommer inte ihåg när du kom inrusande men det var ju innan invigningen i alla fall.

/Jessica

kerstin2181
0

Stå på dig Madde!