Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 842 ggr
Fitnesscats
0

Tyvärr kom vi inte med...

Tyvärr kom vi inte med på Östkatten, attans så surt det känns, trots inbetalning samma dag, måste blivit lottning. Jag som så gärna vill ställa mina grabbar nu och vi som bokat stuga.  Ja ja,, då får vi ialf glädja oss åt Norge utställningen 27-28 September för grabbarna och hoppas på fina resultat.  Sedan har jag gjort iordning betalningen till speedcat, hoppas hoppas….

Lycka till ni som kommer med.

Mvh,

Eva-Helen

Runsviks
0

Vad tråkigt. Jag och min kompis går och väntar på lottningen för X-Kattens utställning i Valbo. Vi räknar helt kallt med att vi inte har turen på vår sidaOskyldig Hur det  har blivit? Vi har ställt i en 13 år nu och aldrig varit med om, som det är nu. Men samtidgit JÄTTEGlad roligt att så många är intreserad av raskatter och utställningSkrattande

Fitnesscats
0

#1 Jag trodde aldrig då jag startade med kattutställning för ca: 1 år sedan att det skulle vara så svårt komma med, men nu efter ha ställt några gånger så har jag förstått att det finns ett otroligt stort intresse för just utställning, det är jätte kul, men det känns så trist när man får beskedet att man inte kommit med. Vi vill verkligen satsa nu på våra katter. Jag ska hålla mina tummar på att Ni kommer med till eran utställning. Jag längtar ialf tills jag åker till Norge och ställer grabbarna, båda kan ta titel och det känns väldigt spännande.Glad

Ha en trevlig helg.

Mvh,

Eva-Helen

Labolina_73
0

Men ååååå så trist…. :-(

Men absoluta lyckatill i Norge och att ni kommer med på dom andra ni anmäler till nu innan Amazon ska ha bebbar.. :-)

kramar

mammakatt
0

Hej!!

Vi kom inte heller med.

Angelike

Ixatrixa
0

Inte jag heller…

Hoppas man kommer med med mina killar till utställningen med bara skogisar.

[Silverlusen]
0

Jag tycker det är jätte roligt att ställa ut mina katter och det är trevligt folk, men nu har jag slutat med utställningar dels för att man aldrig kommer med trots att man vet att betalning och anmälan kommit in samma dag som anmälnings tidens start dag.

Tråkigt att ni inte kom med.

Vildvittra
0

Fick ni det meddelat på email eller telefon?

Har de redan börjat gå igenom anmälningarna.

//Veronica

Mulan
0

#7 Japp! Vissa som betalade första dagarna kom med, men inte alla.. Lottning antar jag! Betalade man efter 16:e kan man nog garantera att man INTE kom med..

Personligen skulle jag önska fler utställningar, men med så få som engagerar sig i klubbarna och som vill hjälpa till så går det inte rent praktiskt.. Tyvärr.. De flesta vill bara ställa ut, men aldrig jobba, och därför är trycket så hårt på många utställningar.

mvh Malin

Anita-
0

Ja, det har blivit jättesvårt att komma med, sååå HIMLA tråkigt. Vi som bor lite längre norrut har ju inte heller så många utställningar inom vår "radie" (själv räknar jag ca30mil åt alla väderstreck som den radie jag tycker är ok att åka). Bara för några år sedan var det vanligt att klubbarna fick förlänga anmälningstiden eftersom det ej blev fullt.
Det här beror inte bara på att det är många fler som ställer ut, utan det har blivit mera vanligt med två dagars utställningar också. Många fler får ju plats när kategorierna är uppdelade på två dagar…. FLER SÅDANA UTSTÄLLNINGAR, TACK!!! Alternativt att vi får välja en av dagarna på en tvådagars, då får fler chansen.

Runsviks
0

Helt rätt Anita sedan lite otur att mellan norrland SUK, HÄK, SÖK, ÖKN, BJK så kommer alla utställningar vara mellan april-juni 2009 beror mycket på lokalbrist, vi utnyttjar ishallarna vår- och sommartid. Jag kan tänka mig vilket tryck det kommer att vara på SÖK:s utställning nästa år i april… första utställningen i norrland 2009. Jag vet inte hur lösningen skulle kunna se ut. Större samarbete mellan klubbarna, gå tillbaka till endagars, arvode till de som jobbar precis som assistenterna får, men det kommer att drabba de mindre klubbarna hårt. Det här är ett problem som kanske måste diskuteras lite mer på högre nivå. Våra Katter hade en bra artikel i sista nummer "Vad avgör om min katt kommer med på utställningen?"
Men ett är säkert, det är helt otroligt roligt att åka på utställning och även att vara med att genomföra en lyckad utställning Glad

Fitnesscats
0

Jag tycker också detta är en viktig fråga att ta upp på högre nivå. Eftersom det är så många som vill ställa sina katter idag.Risken är att många tänker att det är ingen mening att ens anmäla. 

Kanske det skulle vara så som #8 Mulan skriver i sitt inlägg.  Att vi som är medlemmar skulle ställa upp mer för våra klubbar och att man ialf skulle "kräva" att vi som är medlemmar ställer upp och arbetar på ialf 1 utställning/år. Jag skulle kunna tänka mig arbeta och hjälpa min klubb om det skulle gynna att fler kommer med på utställningar. Som det är nu så måste man planera flera månader i förväg och det är inte så lätt för alla. Jag läste i artikeln i förra tidningen av "Våra katter" ang vad som avgör om man kommer med eller inte, det var mkt intressant läsning. Vi måste föra denna fråga vidare, för vi alla vill ju ställa våra vackra katter, då måste vi också hjälpas åt för att det ska bli en förändring, så att fler kommer med.

Mvh,

Eva-Helen

Margareta
0

Jag håller med om att det är trist med ovissheten kring om man kommer med eller ej.

Jag tycker även det är en kostnadsfråga. Att ligga ute med en massa pengar utan att veta om man kommer med gör att åtminstone jag är sparsam med att anmäla till flera efter varandra som ligger nära varandra i tiden.

Tänk om jag tänkt chansa på att komma med på en av tre och så kommer jag med på samtliga - då blir det väl dyrt. Om jag inte chansar utan väljer en och inte kommer med, så har jag missat anmälningstiden på de andra två som jag avstod från.

Knepigt!

Numer pensionär i Nynäshamn