Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 682 ggr
Tiarasmatte
0

Mina skogisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon/flera ville se mina skogisar! Nå? vad tycker ni???Först ut; Jeff the king;)

Tiarasmatte
0

sen en bild på våran Imma(Emma)

Tiarasmatte
0

o så sist men inte minst(Då iris e störst)

Iris;

blackangel
0

Kanon snygga e de;)

Labolina_73
0

Ja dom är superfina,

Jag tycker att det är kul och bra att någon som  tog hand om dom nu när eva var tvungen att omplacera dessa.

Skönt för dom oxå att kunna bli sällskapskatter och slippa massa smått.. det har det ju varit en del av.. :-)

Imma (emma) har ju ett par kullar bakom sej, och detsamma gäller ju Jeff.

Så superbra att du tar hand om dom och har dom till sällskap.

//Linda

Tiarasmatte
0

#4 Vad? Jeff har väl inte parat sig nångång vad jag vet???Emma skall inte ha fler kullar än…men Iris har ju inte haft en enda kull så det är det jag väntar på!!!!eller vad???

Tiarasmatte
0

vill gärna ha svar!! vad menar ni med detta som blev skrivet tidigare?

Labolina_73
0

Men Jeff är ju pappa till dom bebbarna Eva har nu.

köper du in vuxna katter som omplaceringar för att avla på dom eller vadå?

Nej Iris har inte haft en enda kull. men hon är ju å andra sidan kullsyster med imma, måste man para båda då? måste båda få en kull?

Jag förstår ärligt talat inte nåt….

//L

knoxvilles
0

marja, Jeff är pappa till den kullen jag har nu , inte till någon annan, Imma har 2 kullar och Iris har ingen /Eva

Tiarasmatte
0

#8 ja det vet jag väl att Jeff är pappa till rosmaries ungar;) men som #4 skrev: Imma(Emma)har ju ett par kullar bakom sig ,detsamma gäller ju jeff)

Tur att de blev sällisar? Nåja skit samma!  jag fick veta att jeff endast hade en kull som denna med rosmarie nu då??? men vad vet jag?

Labolina_73
0

Det jag menade var att jeff oxp hade kull..

Du skrev ju att vad du vet har inte jeff parat en enda gång? vilket han ju har,.

Och att jag drodde att du köpt dom till rena sällskapskatter och inte avelsdjur.

/L

Tiarasmatte
0

#7 nej Iris har ej haft nån kull ännu,därför skall jag para henne med jeff så det blir bäbbar! kan ju inte gö det förrän Jeff o Iris vill!Eller vad tycker ni????????????????????????????????

Labolina_73
0

Jag tycker att du ska läsa på mera om rasen innan du avlar på dom. Men det är ju MIN åsigt och behöver ju såklart inte efterföljas,

Men ska man avla på en viss ras bör man kunna rasens standard en del. och kiks på om sina egna katter uppfyller dom kraven man själv ha och såklart förja standarden, sedan kika på. passar dessa 2 katter typmässigt? kompletterar dom varanda eller förstärker dom varandra, passar stamtavlorna. Massa mera än att bara ta en kull.. Aja min åsikt igen,

//L

Tiarasmatte
0

#12   jag vet vad som gäller när man parar 2 katter oavsett ras!

Uppfödaren till jeff och iris ville väl att bäbbar skulle bli efter dom…vad jag hört iaf!

att jag sedan inte visste att Jeff var pappa åt fler än vad jag visste om så spelar inte detta nåt roll idag! Han är min och vi får väl se vad som händer framöver eller hur?Hur som helst så är JEFF min idag;) han mår super och jag släpper han INTE!!!!

Tiarasmatte
0

#12   jag är en uppfödare sedan tidigare! Tack för dina råd men jag behöver dom ej!!!!!!!!!!!!!!

Mezzo
0

#14: Det Linda menade var väl att du kanske ska läsa på mer om norska skogkatten som ras… och kanske ställa ut de blivande föräldrarna innan du tar en kull och HCM testa dem…
du behöver inte vara så agressiv, hon menade ju bara väl - ingenting annat..
/malin

Tiarasmatte
0

det var inte länge jag var med här på forumet!!!Men måste säga; Herregud vad e ni för människor? Vill ni verkligen att man skall vara medlem här?? Det tror jag ej!!!!!!!!!!lycka till men Jag kommer inte att vara med här längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!usch o fy….skäms på er!!!!!!!!!!!!!!!!!och HEJDÅ….

Mezzo
0

#16: men oh my gosh! ta och lugna dig ett par kilo va?

maximus
0

hejsan

har följt med i flera av dina inlägg och en av dom trodde du ju att ,detta har du själv skrivit :

"jag har hört att maine coon är norska skogkatter men kostar mer??? "

som jag ser det så kan du ju inget om NFO och hur kan du då börja med att föda upp NFO när du inte vet skillnaden på en NFO och en main coon ? och det finns ju folk här  inne på forumet som ger dig råd som du förkastar

jag håller med dom fullständigt att det finns så mycket att lära innan man tar en kull ,ex passande stamtavla ,passande hona/hane osv…. snälla bli inte arg utan var tacksam istället för alla råd du får och fråga Eva om råd

lycka till mvh Annette

finamini
0

Hoppas verkligen att Eva gjorde rätt som placerade 3 katter hos samma person.

Själv skulle i alla fall jag dra öronen åt mig ,då jag tycker att det osar kattFlört

När man läser inläggen från de 2 systrarna(om de nu är det vill säga) så verkar det snarare som några som driver med medlemmarna här inne.

trevlig kväll o god natt

önskar Anna

Mizzi
0

# 19  Jusst nu är det det sista Eva behöver i sin övriga kris med allt hon har varit med om.

Hon fixar nog inte mer en så här.

Men man vet ju aldrig, det finns ju folk därute som tar chancen så fort dom kan, och är hur trevliga som helst , sen visar dom sig vara vargar i ulvakläder.

Det har jag varit med om själv när jag mådde som sämst, ja sa nej 3 gånger ,den 4:de lurade mig totalt.

Det var precis när jag o mitt X gick isär, alla andra katter har fått bra hem utom två som jag ser det i dag.

Men köparen blåljööööög för mig, och vad som hände sen vill jag inte ens tala om.

Jag har haft tur med alla katter, förutom just dessa då, dom hamnade i för mig en avelsfabrik.

Och två av dom är kvar där en i dag Gråter

Men vad jag en gör så står jag här maktlös ……….

Jag kan inte göra ett SKIT !

//Marita

blackangel
0

Vaddå om de e syskon, vi är syskon, Katterna har det jättebra hos min syster… Ingen avelsfabrik där så ni behöver ej oroa stackars Eva med era påhopp på min syster som tagit sig an dessa tre underbara katter!!!

Förstår ej vad det är ni håller på med igentligen, jag o min syster skojade sins emellan om main coon och norskskogskatt i ett inlägg inte trodde jag att det skulle svartmåla oss, på andra i fokus kan man skämta men uppenbarligen ej här.

Tiarasmatte
0

Men herregud så ni är?? Blir helt chockad av er!Vi skämtade ju bara,herregud! Blir sammtidigt full i skratt då ni tog detta som allvar,vuxna människor!!!

Och JA vi är syskon men hoppa inte på henne bara för att ni har något emot mig! Vill ni fråga nåt så kontakta mig personligen istället!

På frågan om Eva gjorde rätt i att omplacera alla 3 hos mig måste ni nog fråga henne om,ej andra här inne!!

Jag tänker inte försvara mig när ni påstår att jag ej kan detta med avel,givetvis måste väl jag som alla andra lära mig mera om just denna ras som jag fick göra med perser från början…Jag älskar djur oavsett om det är katter eller kor;)

Vill ej bråka…därför kommer jag inte att komma in mer här så ni som fortsätter skriva sårar bara Eva med era påhopp…Tänk på det! Mvh. Millans loving gänget