Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1217 ggr
knoxvilles
0

Råttgift

Hej hej!

Det nämdes en del i min tråd att founders kunde ha fått i sig rått gift! om jag inte minns fel så nämdes det oxå att katter inte dör?

jag hittade en länk! om katter som har fått i sig råttgift!!

Råttgift smittar inte men är farligt för våra djur, ser man att ens katt eller hund äter gift så ska man fram kalla kräkningar! och vända sig till vetrinär! råttgift är vätskeutdrivande (möss&råttor töstar i hjäl) samma via ang hund & katt vad jag kan förstå… långsam & plågsam död!!

Nu påstår jag inte att fallet är så med founders! utan jag vill dela med mej av den information jag har hittat! det finns säkert mer om  detta om man söker!

http://www.blt.se/nyheter/ronneby/tva-katter-forgiftade-av-rattgift(269376).gm

Eva

knoxvilles
0

den här länken fungerar nog bättre!

http://www.katt.nu/artikel-rattgift.htm

Mizzi
0

Har också läst en del Eva, och jag hade ju helt fel i min tanke det var ju tvärtom.

Det är ju förtunnande och inte förtjockande Skäms

Men det finns så många olika typer av råttgift och som jag förstått så finns det andra medel som dödar också som kan användas.

I dag är jag som du var när du ringde mig, men jag är sån, biter ihop tills det bara måste ut.

Kan inte se bilder på han ens ……..Gråter

Hoppas vi får svar snart hör av dig när du vet, ta väl hand om er du och barnen.

Kram Marita

knoxvilles
0

Hej Marita!

Ja det finns olika typer av råttgift,

Jag känner som du , kan inte titta på kort som jag har Gråter Jag hör av mej så fort jag vet /Kram

rockringen
0

Intressant läsning. Jag tror att den som nämnde detta kanske har missförstått lite, sen som Marita skriver, så finns ju mängder av olika råttgift och det gäller att man lägger ut rätt sort.

Jag pratade med en kille på Anticimex som la ut råttgift på vår vind. Han sa att katterna måste äta enormt mycket råttor för
att ens bli påverkade av råttgiftet, i stort sett fler än de klarar av…

Om de däremot äter råttgiftet direkt, så blir det ju skillnad. Därför är det enormt viktigt att lägga ut råttgiftet där katterna inte kan komma åt själva giftet, men det är ju inte lätt att få andra att tänka på Rynkar på näsan

Jag vill även passa på att säga att jag är jätteledsen för det som hände din Founders.

Många kramar
Barbro

knoxvilles
0

Det är lätt att missuppfatta saker i bland, jag var inte i mitt sinnes fulla bruk i går på grund av allt som har hänt!

Tack Barbro för att du vill dela med dej av det du kan & vet /Eva

ingann
0

Hoppas du får svaret snart och att det inte beror på råttgift!

Jag tänker på honom varje gång jag tittar på Razzlan… Founders var den som jag tyckte var mest lik henne av alla 4 barnen. Massa tröstekramar/Ingalill

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner