Hjälp! Amma sökes!
Jag söker en amma till en liten nfo-pojke som föddes tidigt natten den 12 Augusti. Mamma katt hade fått en kraftig infektion i livmodern och ligger nu inlagd efter en stor operation och kommer att ligga kvar där i minst en vecka!
Jag jobbar och har ingen möjlighet att stödmata så jag söker en amma omgående!
Annars kanske någon vet vart man kan få hjälp?
Mvh Maude

Vilken otur! Jag har tyvärr ingen hona som ger di.
Kanske du kan lägga in en efterlysning om en amma eller hjälp med stödmatning på alla kattsajter på iFokus, t. ex. Katter, Hittekatter, Siames etc. (om du inte redan gjort det förstås). Sen likadant på andra kattforum (Svenska katters diskussionsforum) m.fl.
Sen har jag för mig att det ska finnas något visst ställe/register (?) där man just efterlyser samt erbjuder ammor, men jag vet inte riktigt var det var jag såg det tyvärr. Kanske någon annan här inne minns var de sett det?
Lycka till & hoppas det ordnar sig.
Mvh Nina
Var bor du Maude? Jag har en hona som fick ungar 13 och 14 augusti, i Göteborg.
Jag såg tyvärr inte detta förrän nu. Hoppas det inte är för sent eller att du hittat en amma.
Ifall du vill komma i kontakt med mig har jag mitt telefonnummer på min hemsida. www.kronangens.se
Susanna

#1 Jag har redan letat efter ammor på nätet men tyvärr så bor de för långt härifrån. Är lite begränsad där….
#2 Tack snälla för erbjudandet men det är lite för långt bort… jag bor i Linköping. Tyvärr har jag inte hittat någon amma och läget ser inte så bra ut just nu.
Tack för svaren!

Synd att mina hona inte fått sina kattungar än annars hade jag gärna ställt upp men jag bor ju också en bit bort, i Stockholm. Hoppas allt ordnar sig för dig och kattungen.
Mvh Margona

Tyvärr är mina kattungar för gamla.. vet en i Lund som nog skulle kunna ta emot den som fick kattungar dagen efter men som sagt vill du inte åka en bit är de ju svårt.. svårt att finna någon så nära.. Vilken otur du hade då hoppas de löser sig, som sagt hör av dig om du skulle vilja kan jag förmedla kontakt

Hur har det gått för liten? Hoppas du fått tag på någon hjälp på nära håll.
/Monica

Jag mer eller mindre tvingade min veterinär att ge mamma katt sin son igår men tyvärr verkar det vara för sent, mjölken verkar ha sinat. Hon har tydligen inte så mycket så han klarar sig på bara det utan kräver fortfarande stödmatning. Veterinärens "motvilja" att ge mamma katt sin bebis kan jag inte riktigt förstå. Jag har haft daglig kontakt med veterinären ang mamma katts hälsa och det har gått jättebra med läkning och allt från dag 1.
Mamma katt tog med glädje emot sin son, men det visste jag ju redan då mamma katt är en kanonmamma!
Filip Miracle, som han är döpt till, är en mirakelbebis på högsta nivå! Sista veckan under dräktigheten utvecklade mamma katt en ordentlig livmodersinflammation som ledde till att 3 bebisar aldrig fick någon chans. Hon hade en blödning i livmodern, varsamlingar samt en tumör. Mamma katt kastrerades samtidigt och livmodern var ca 3 gånger så stor som den ska vara. Han borde inte överlevt! Men han är stark som en oxe och en enorm kämpe så jag ska kämpa för hans skull så länge jag bara orkar!
Mamma katt hade i största hemlighet haft ett kärleksmöte med den hane som hon fick bebisar med i mars så detta var absolut inget planerat. Hon gick på p-piller ganska tidigt efter sista kullen då jag visste att jag hade en "superfertil" hane hemma. Jag är så glad att både mor och son mår bra idag och har alla chanser att komma tillbaka!
Ett jättetack till er alla som erbjudit hjälp eller som bara skänkt lille Fille en tanke!

Vilken kille! Han har verkligen visat att han vill leva! Grattis till den lille och att mammakatt mår bra. Stort lycka till med matningen, jag håller alla tummar!

Lycka till med den lille killen!!!