Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 12-omplaceringar
Läst 823 ggr
Blankan
0

Låter det vettigt?

Skulle vilja ställa en fråga och hoppas på seriösa svar!

Våran egen uppfödning, Pongo kanske ska flytta om det visar sig att en poteniell familj, som visat intresse, är det jag hoppas den är; alltså rätt hem för honom.

Han fungerar rätt bra hemma hos oss men jag märker på de andra att de tycker han är jobbig, varför jag känner att han kanske skulle få det lugnare i ett nytt hem där ingen fräser eller smackar till honom rätt var det är. Dock är han själv alldeles för snäll för att göra något tillbaka utan går bara vidare. Han är väldigt nyfiken på vad de andra gör hela tiden, varför han följer efter dem och det är väl det som irriterar de andra litegrann.

Annars får han mer än gärna stanna hos oss, kanske flytta till min pappa om något år. Bara de kommer överrens här hemma.

Nu till frågan! De som visat intresse vill hellre ta hand om en mer vuxen katt än en liten kattunge. Jag skulle vilja höra om vad ni tycker om prissättningen. Jag hade tänkt mig 4000 kr, och i det ingår då att han nyligen blivit kastrat och vid leverans ska han ju besiktigas. Jag brukar ta 5000 kr för våra kattungar och Pongo är ganska så precis ett år gammal nu.

Vad säger Ni?

WesthKiowas
0

Visst låter det vettigt med 4000. Men det man inte får glömma är ju att det är kattens väl som går i första hand och därför tycker jag att priset inte ska vara det avgörande. Jag har nyligen omplacerat en katt till en arbetskamrat och jag tog faktiskt inte alls betalt. Tyckte att det var viktigare att katten får det bra. Det finns ju de som har kanonhem men som inte har råd att lägga ut en stor summa.

Bara en reflektering från mig, ingen kritik alltså.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Blankan
0

#1 Jag förstår dig, tar det inte som kritik utan som tips och råd! Varför jag frågade var just ifall det var en för hög summa JUST för att det är viktigare att han får ett bra eller ännu bättre hem =)

Tack/Mikaela

LenLass
0

Håller med Camilla där, avgörandet ligger i ett bra hem vilket är viktigast. Men hemmet blir ju inte sämre om de är villiga att betala den summan!!