Är det meningen?
Att den nya iFokus sidan ska vara så bred att man måste scrolla i sidled för att se allt?
//L

Jag är inte nöjd med den nya layouten… tycker det blev sämre, men man vänjer sig till slut hoppas jag =P F ö är inte min så bred att jag behöver scrolla…

Jag behöver inte heller scrolla…har en bärbar dator som är i rätt format så det funkar. //Kaisa
Förstår inte hur du kan behöva scrolla… *funderar* Min skärm har upplösningen 1280x800 och jag har breeed marginal i högerkanten… runt 200 px… vad har du för upplösning? För att behöva scrolla måste du ju isfl ha en såpass låg skärmupplösning som 800x600… eller? annars är det något annat som är knas. Kanske du har inställningen extra stor textstorlek eller nåt under internetalternativ?
/ Sophia

Hej
#3 jag har inget av det du säger och jag får också scrolla både hit och dit och texterna går i varandra ,vädelöst
och varför ska man ändra på nåt som fungerar
DETTA ÄR INGET BRA eller Snyggt
/Annette
Jag behöver inte heller scrolla i sidled, däremot irriterande att man måste scrolla tillbaka upp, att marginalen med inläggsrubrikerna till vänster hänger med.

Mmmm ja njä jag fattar inte heller,, jag tycker inte alls att det är bra..
//L
Hej, Jag har inga problem alls, Men jag gillade den förra bättre /Eva
Hoppsan
fanns visst en liten genväg upp!!, men saknar även ladda om knappen - hittar kanske så småningom 
Man vänjer sig nog, vi människor är ju vanedjur och tycker inte om förändringar, precis som katten
Men självklart ska man inte behöva scrolla i sidled, beror nog på någon inställning hos dig, Linda
Mvh/Jessica, Sajtvärd
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

hur är sidan gjord? vilken upplösning är den anpassad efter?
Det är ingen inställning,, för varför skulle det då vara skillnad från förut till nu plötsligt och bara på denna sida?
Mycket irriterande tycker jag och hoppas på en klar förbättring,, har även betalat för plus och hoppas att det ska funka. Men jag förstår oxå att eftersom allt är nytt kan det ta lite tid att få allt att funka som det ska.
//L

Ja något är fel på min dator med, vissa sidor är så stora.
Jag tror som Jessica skriver att man vänjer sig… den gamla layouten är innarbetad och hemtam medan detta är nytt och främmande… men det blir nog super i slutändan, vad jag försår så är denna layouten bättre för alla olika typer av browsers + att det har MÅNGA nya bra funktioner som jag tror att de flesta av oss kommer att uppskatta bara man lärt känna nya fokus! Bland annat funktionerna klistrade inlägg, bättre visning av bilder, enormt föbättrad blogg, bättre fotoalbum, osv, osv…. som sagt väldigt mkt nya funktioner till det bättre!!!!
#4 o 6 jag har som sagt upplösningen 1280x800 (vilket inte är en enormt hög upplösning) och för mig ser det ut som såhär (se bild)
/ Sophia (sajtvärd på Norsk skogkatt United iFokus)
#12 Jag tror du får ett bättre svar på dina frågor om du lägger in dem på SUPPORT iFokus, där kan du fråga om användande av iFokus som helhet.
http://support.ifokus.se/
Mvh/Jessica, Sajtvärd
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Ladda ner Firefox och använd den istället. Kanske funkar. Men jag är ingen dataexpert men testa kan man göra :D
Samma hos mig, allt är jättestort, jag behöver visserligen inte scrolla för att se allt, men ändå, och texter går i varandra. Är fruktansvärt irriterande, jag gillar det inte, varför ändra till det sämre, för vissa? Har inte något med inställningar att göra, har inte ändrat någonting och alla andra sidor jag har är som vanligt. Tycker det är dumt att krångla med något som fungerade för alla, nu ska man behöva ställa om sin dator eller vad man nu ska göra, alla kan inte så mycket om datorer heller för att börja ändra inställningar, det tycks alla ta för givet. Nej, så viktig är inte iFokus. 

#18 jag håller med dej,, så viktigt är det faktiskt inte att jag ska behöva installera olika program eller gör om mina inställningar för att en sida ska fungera…
Jag tycker det är skittrist rent ut sagt att det ska bli såhär.. Inte för alla,, men för vissa och då är det fel anser jag,, Nu betalade jag även för + och hm jag är verkliuegn inte nöjd ett dugg..
Mycket trist och dålig stil IFOKUS,,,
//Linda

Man kan i sina inställningar välja om sidan skall visas i hela webbläsarfönstret. Där kan man också välja större text vilket påverkar hur hela sidan visas.
Sedan kan man zooma in o ut med ctrl + / ctrl -
Kanske är det så att du zoomat in så att sidan blivit förstor.
Var detta så svårt att förstå ? Det är ju just det jag INTE gjort! Inte gjort något alls, alltså ! Detta har blivit av sig självt, och inga andra sidor är påverkade, det är konstigt…. Den som skylls, om något inte är bra, det är alltid den som fått problemen, och ska göra om något på sin egen dator, oavsett om den är perfekt på alla andra sätt. Förresten så kommer jag inte längre in på "Min sida" heller, så det är svårt att ändra något där.
För er som måste scrolla i sedled så beror det på att ni har en 800x600 upplösning på era skärmar.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Nej jag har 1024*768 i upplösning.

Kan inte låta bli att tipsa er om en sida med kortkommandon som Sophia sajtvärden inne på Norsk Skogkatt Uniied tipsade oss om.
Det löser väl inte era problem med storlek och upplösning på skärmen men kan vara ett verktyg som underlättar surfningen på iFokus. Jag älskar kortkommandon så jag blev glad över sidan
Hoppas att det är OK Sophia, att jag använde mig av din text.
//Kristin
För er som upplever det krångligt med scrollandet upp och ner nu när det inte längre är fasta ramar, så kan ni läsa HÄR Det finns gott om kortkommandon att använda sig av för att navigera runt på sidan

#24 mmm jo om man kom in på "sin sida# vore det ju bra… :-(

hahahaha YEEEEES Äntligen….
Nu så ser det ut att funka… men hm att man ska vara tvungen att ändra massa inställningar?? men men,, aja nu verkar det vara oki iaf.. hoppas bara inte man måste ändra om varje gång….
//Linda

#21 jag har inte beskyllt dig för något och det var inte svårt att förstå vad du skrev.
Vad jag gjortde i #20 var att jag gav tips om åtgärder som hjälpt andra med samma typ av problem. Men om du inte vill testa det så är det upp till dig.