Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 871 ggr
Mylingens
0

Behöver råd!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte hur jag ska göra i det här ärendet, vad hade ni gjort?
Lucella är bokad till Italien sen hon var ganska liten. Det har varit svårt att få Italienskan att komma till skott att bestämma dag då hon kan hämta Lucella. När vi väl fick en datum så blev det den 20 juli. Men den datumen bokade hon av, hon var ute i sista sekunden för att beställa biljett så hon fick inte tag på någon.

Vi bokade en ny dag, den 25 juli skulle hon komma istället. Ett par dagar innan mailade hon och sa att flyget blivit inställt och skickade med en länk för att bekräfta det men den var på italienska så jag förstod inte vad där stod. Då sa hon att hon kunde komma dagen efter eller på måndagen men sen plötsligt ändrade hon sej och sa att hon inte kunde komma förrän på torsdag, som idag den 30 juli. Hon skulle nämligen få tillbaka pengarna för den inställda flygbiljetten som på onsdagen, igår. Men sent igårkväll skrev hon (jag såg det inte förrän imorse) att hon inte kunde komma för hon hade fått pengarna så sent igår så det var nu för sent att boka biljett tills idag men hon skulle fixa det till imorgon istället.

Nu mailar hon att det är för kort varsel, inga flyg har platser över förrän på fredag nästa vecka, den 8 augusti. Hon vill komma då om det är ok för oss. Nu har vi varit och veterinärbesiktigat Lucella tre gånger och nu måste vi fixa en fjärde gång för att hon ska kunna åka den 8 augusti istället. Jag är så himla trött på det här och vet inte vad jag ska göra. Har ni några råd att ge mej, vad hade ni gjort? Hade ni väntat tills den 8 augusti och hoppats på att hon ska dyka upp då eller hade ni bett henne att dra åt *******!!!

Hjälp mej! //Kaisa

Draken_old
0

Jag hade sagt: Hej och tack. Men nej tack!
/Kattis

MissMikkus
0

Skulle också blivit galen av en sån soppa. Men göra vad? Vet inte.  Beror nog på hur kontakten varit under kattungetiden. Och hur det kännts i magen under den tiden.

Anett Lindbom
0

Jag hade nog skippat den där människan, för vem vet, hon kanske backar nästa gång igen och ni ska ju inte behöva vänta hur länge som helst för att hon ska kunna ta sig till Sverige, Man tycker ju att folk åker överallt till och från olika länder hela tiden utan några problem så varför ska det krångla så mycket för just den människan, visst kan man ha otur men inte flera gånger.

Rhapsody
0

Det känns väl lite väl opålitligt eller? Hon kanske har haft sina skäl men……. nej jag hade nog dragit öronen åt mig.

/Lena

virvlas
0

Jag hade letat efter ett nytt hem till kissen.

kerstin2181
0

Jag hade hoppat Italien, väntar säkert ett fint hem i Sverige istället

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Mylingens
0

Tack för era råd! Ja jag vet inte riktigt vad jag ska göra, helst vill jag skippa henne men hon har ju betalt handpenning så jag vet inte vad jag har för skyldigheter då. Samtidigt så har jag lagt ut för två rabiessprutor och ett pass och allt annat som tillkommit nu, Lucella är ju 4 månader gammal redan. Men jag vill ju göra vad som är rätt…

I  övrigt så har jag inte fått några dåliga vibbar av henne, hon har verkat väldigt angelägen och trevlig. Har berättat om sina andra katter och visat bilder på dom. Men hon har liksom inte fått tummarna loss vad det än har gällt…allt tar sån tid! //Kaisa

preya
0

Hon kan få göra mina katter sällskapSkrattande

Mylingens
0

#8 Hihi, så gärna så…

Hon är faktiskt en väldigt go tjej, väldigt mjuk i sättet och spinner lätt. Jag hade hellre sett att hon blivit såld här i Sverige nu när det har strulat så mycket. Sen har man fäst sej vid henne nu när hon gått här längre än syskonen. Men jag har ingen möjlighet att själv behålla henne, inte där vi befinner oss nu med flytt och renovering. Men vi får väl se hur vi gör, jag vet inte än…//Kaisa

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f8b53234-5481-40c4-8b73-8b7d7c37f966&Filename=lucella 11v_narbild.jpg)

Snusan
0

Verkar som om det bara blir trassel i Italien , skulle nog backa men det är ju oxå hur du känner det inför den som ska köpa lilla prinsessan . Annars kan du skicka henne hit Cool

Kram Suzan

maximus
0

hoppas du får nytta av min erfarenhetFlört

lycka till Annette

Mylingens
0

#11 Tack Annette! Jag ska sätta press på henne och se vad vi kan få fram av det hela. //Kaisa

blondifire
0

vilken underbar tjej!! hoppas det löser sig för er..

S*Winsnes Wilda

Mylingens
0

Efter att ha fått råd så mailade jag henne igen igår och satte krav på henne som hon har gått med på. Hon ska idag gå till sin bank och sätta in hela köpesumman för Lucella + en extra summa för alla våra utlägg på henne. Nu får vi se om hon följer detta för annars blir det inget av. När jag har sett att pengarna har kommit då kan hon få hämta Lucella. Håll tummarna för oss att det är slutstrulat nu!

Men jag kommer att dra mej för att sälja till utlandet fler gånger. Vi har bara dåliga erfarenheter av det så därför har det hittills aldrig blivit av. Var gång vi har fått någon från utlandet som varit intresserad så har det gått åt mycket tid åt all mailkontakt och i slutänden har det ändå inte blivit något för de bara velar och strular och kommer inte till skott. Jag vet faktiskt inte om det är värt allt besvär…. //Kaisa

Teres
0

Jag sålde en av mina kattungar till Italien. Jag ångrar inte en sekund att jag sålde till dom. Han har fått ett fantasiskt hem där dom avgudar han. Hade inga som helst problem  under min försäljning till italien. Och dom hör av sig 2-3 gånger i veckan och brättar hur det går och skickar bilder. .  så det behöver inte alls vara negativt och sälja till utlandet.

Men hade dom strulat så där så hade jag nog backat och inte sålt.  Du lär gå på din egen känla. 

Lyacka till.. du ska se att det löser sig .. Mvh Terese

Mylingens
0

#15 Det låter ju skönt att det har gått så bra för dej, för sånt här strul är inte roligt.

Jag har precis fått reda på att jag är inte den enda som hon ska köpa katt av. Hon har tydligen tingat fler kattungar och strular lika mycket med dom uppfödarna. Så vi ska hålla kontakten med varandra och se vad som händer här framöver. //Kaisa

preya
0

Hon är mkt vacker den lilla tösen och rätt färg desutom *S*

Snusan
0

Hoppas att det löser sig nu för er med den lilla kissen . Det skadar nog inte att ställa krav i det läget .

Kram Suzan