Va har han för färg???
Jag har en kille på 9 v nu o han skiftar så i färg!!!! Ena stunden är han svartsilverspotted men nu skiftar han i brunt o guld typ. Men ngn sa till mig att bruna INTE kunde vara silver??? Va är han tro???
Ska se om jag har ngt kort så sätter jag in det!
På kortet är han svartsilver men om NI tittar nere på benet är han lite brun, guld o så är han nu typ i färgen.
Tacksam för svar??? Måste ju regga dem snarast juuu!!
Mvh//Susanne S*Silverfåran´s
Det var ju tyvärr inte så lätt att se på det här kortet. Har du inga fle`r?
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Tror att han e brunspotted/tigre o vit, med ruffism, om det skiftar i röd/brunt /guld i pälsen

Håller med Fjellans, jag tror INTE han är svartsilver utan brun.
Han har bara mkt ljusa ränder men som sagt, jag tror på brunspotted / tigré som Fjellans.

Tror oxå att han är brunspotted/tigre , men det är ju alltid svårt att se på kort 
Jag tror på silvertigre med rufism.

Ixatrixa,då
,,silverkatter har vita öronkanter,,,,,,,
Hahhahha….fjellan då, vilken tur att jag inte får mönstrade kissar…..ja iofs bara sådana med spökränder.
I senaste kullen hade jag tre tabby och en tigre;)
Röd och Creme är ju ännu svårare….har fortfarande inte riktigt fattat hur man ser hur en katt är helröd eller mönstrad;)

så bra då, Ixatrixa,du som bara vill ha solida katter
mmmmm….fast det är ganska fint med mycket spökisar också för då syns det vackra silvret mer;)

hahahah, va kul du e då Ixatrixa,,,,,,,,,,,kram/ Rita
Oj, jag ser inte mycket av den bilden? Finns det fler någon annanstans? Vad har föräldrarna för ems-koder?
Som sagts tidigare så är det jättesvårt att se på en bild. På sista bilden ser jag dock inga recken för silver och då borde han vara Svarttigré-vit. Svart och brunt är ju olika benämningar på samma färg. Svartsilvertigré, då bör de ljusa partierna mellan ränderna vara silverfärgade. Svarttigré, då bör de ljusa fälten mellan ränderna vara beigeaktigt. Om han är silver skall det även klart synas på undersidan av svansen samt att öronkanterna är ljusa.
//RolfH

hej du, Ha e inte silver, ruffism e de rödaktiga i pälsen ,, kommer efter hans röda pappa// rita
#12 Rufism är en variation i den bruna pigmenteringen och gör så att det bruna kan variera från varmt rödbrunt till kallt grafitgrå. När man avlar på brunagouti vill man oftast ha den varma färgen som då innebär höggradig rufism.
//RolfH
OK?!!!!!
#13 Skriver:
Som sagts tidigare så är det jättesvårt att se på en bild. På sista bilden ser jag dock inga recken för silver och då borde han vara Svarttigré-vit. Svart och brunt är ju olika benämningar på samma färg. Svartsilvertigré, då bör de ljusa partierna mellan ränderna vara silverfärgade. Svarttigré, då bör de ljusa fälten mellan ränderna vara beigeaktigt. Om han är silver skall det även klart synas på undersidan av svansen samt att öronkanterna är ljusa.
Han är ljus i baken o har ljusa öronkanter!! Åh ränderna varierar mellan typ grått o guld.
JOOOooo tigre vet jag INTE om han är för ränderna börjar bryta upp till prickar o han är prickig på magen så jag tror han är spotted!!!???
14# Men Anki har ju tittat på han o sagt silver! Guuud va snurrig jag är nu!!
Mina andra silverkatter är ju silver o de är INTE ljusa i öronkanterna?? Åh de är ju utställda med CAC? Är jag ute o snurrar nu???
Här är ett kort när han är 6,5v.
Jag funderar o åka till Inger Andersson S*Pysida´s så hon får titta på han hmhmhm

På bilderna ser öronkanterna bruna ut, jag tror tyvärr inte du har en silverkatt där.

Istället för att kolla mellan ränder, på öronkanter och under svansen kan man alltid blåsa på pälsen och se om hårstråna (i de svarta partierna) är ljusa i botten. Kolla uppe på huvudet mellan öronen. Ljusa öronkanter har ju alla mönstrade katter och ibland kan det vara förvirrande om man har en väldigt ljus brun färg på katten emellan ränderna. Silver ger en kall lyster i pälsen. Din kattunge ser väldigt brun ut. Men visst, färgåtergivning på foto/dator kan vara missvisande…
TACK!!!! ALLA!!!
Nu äntligen har jag fått han färgbedömd av Maud Olsen, jag har ju det så bra att hon jobbar ju 5 min här ifrån!!!
Änn en gång TACK Maud!!
Jo han ÄR!!!!!!!! n 09 24

Ha,,,de var ju de jag sa

Så bra 

Och han är helt bedårande söt. Har sagt det förr men han är jätte fin. Min favvo i din kull.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z