Katt eller hundmänniska?
Ofta hör man talas om att nån är katt eller hund människa!
Trots att jag har haft katt längre än hund så ser nog många av de som känner mig, som en hundmänniska i första hand
Men jag älskar ju både hundar och katter och hoppas att jag aldrig ska behöva välja sida!
Vår Skogis (huskatten) Tyrfing växte upp i tron att han var hund eller möjligtvis med tron att de var katter? Han har alltid lekt på samma sätt som mina mycket livliga Bordercollies gör. Om han är inne och hör dem busa och skälla på utsidan kommer han genast rusande för att delta!
När han äter lämnar han alltid lite mat kvar på fatet till Hubbe, vår stora kastrerade Bc/isländskfårhund som glupskt slukar vad Tyrfing lämnat åt honom! På vovvens matlista står också nyfångad sork som ovan nämnda kisse fångar och snällt kommer och avlämnar till honom. I utbyte förväntar han sig god burkmat, eller nått annat smaskigt. Därför rusar han alltid direkt till sin matplats och himlar med ögonen i väntan & längtan efter nått gott som belöning!
Jag är en katthund människa, vad är du?
Jag är nog också katthund.
Har alltid älskat båda, men aldrig tagit mig tid att ha egen hund. Min ansvarskänsla har varit så stor att jag inte vågat.
Nu har min man ledarhund sen februari i år så vi har en underbar labrador i huset. Man kan inte annat än älska honom.
Katterna och hunden fungerar utmärkt ihop. På ett slags behörigt men kärvänligt avstånd. De hälsar och umgås men går inte varandra på nerverna.
Numer pensionär i Nynäshamn
Visst är det fantastiskt med service hundar av olika slag, de är en enorm resurs för sin ägare! Så skönt att det fungerar med både vovven och katterna för det kan ju alltid vara lite oroligt i början innan man vet hur det ska gå!
Klappar från mig till både katterna och vovven/Lena
Jag är kattmänniska, har nog varit både och en gång i tiden men med otur och dålig erfarenhet av en del hundar, för att inte tala om den enorma städningen det innebär att ha hund, så är jag nu en kattmänniska.
Jag måste säga att jag är en kattmänniska, även om jag tycker väldigt mycket om hundar och ar haft hund tidigare. Men om man säger som så,, hund kan jag klara mig utan, mén inte katt
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Jag är nog mest kattmänniska. Jag är uppvuxen med hund och var en hundmänniska från början. Skulle kunna tänka mej att ha hund också men det fungerar ju inte när man jobbar heltid.

Er og vil atid være kattemenneske, dog er jeg også vild med hunde, men det er bestemt ikke det samme. Intet kan måle sig med en kat
.
Har en puddel hund på 10 år, som opføre sig på samme måde som skovkattene. Når jeg har killingere så er det hende som passer på at de ikke kommer til skade, hun opdager på dem på samme måde som deres egen mor gør det. Og nyder at ligge og sove med dem.
Min næste hund skal også være en puddel, da de bare passer så godt sammen.

Jag är absolut kattmänniska men jag älskar hundar med.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag hade en dobbermanntik i ett tidigare förhållande som hette Kim och jag saknar henne väldigt mycket varje dag….så det blir nog en hund så småningom för min del…..men mest av allt är jag nog kattmänniska

hehe jag var en kattmänniska som nyligen blev katthund människa… Men visst blir det mycket städning men jag säger som en god vän till mig…. Om dammtussarna ligger i hörnen, betyder det att mågon haft trevligare & roligare saker att göra…. Och katterna verkar också vara katthund katter…. hihi
Hästkattmänniska är jag det är det ingen tvekan om.

Vår rottweiler tjej fäller mer än alla katterna sammanlagt och tar mer plats…ändå älskar jag henne
Vår gamla jackrussell tik har alltid levt med katter, tom. haft en egen kattungekull på 2 nyfödda kattungar upphittade nästan döda i stallet, trodde en av mina honor (många år sedan) skulle ta hand om dem, med det gjorde hunden istället
Jag tror att vår smulan tror hon är delvis katt
Jag är definitivt en katt/hundmänniska!!!
Katthund!!!! Får jag säga för att jag har ju intresse åt båda håller!!
Just nu har jag ju 8 katter men 5 st 9v. kattungar o 3 st hundar av olika raser som jag angagerar mig mkt åt med olika aktiviteter mm.
Vi är på hundträffar, hundutställningar mm.
Kortet är min jack Russel Terrier Sigge o AM Staffen Chyann o i mellan Skogisen Anborn hmhm det är mammas godingar deee o några till!!
Efter många år med stor katträdsla (!), kan jag sen några år njuta av båda delarna. Att inte behöva eller vilja utesluta känns väldigt bra för mej.

Inbiten hundmänniska från födseln, sen både hund/katt i flera år,,nu bara katt,men vem vet det kan tänkas att det blir hund igen
I grunden sedan barnsben hundmänniska, kattintresset har vuxit lavinartat senaste året och för tillfället har jag faktiskt dubbelt så många katter som hundar (2 mot 1)! Men jag skulle definiera mig som hundmänniska med stort kattintresse.