Panik
Jag undrar om någon här vet hur man kan få kattens päls mjukare? Jag badade min katt med KW terrierschampo igår och nu är han sträv som en tax och han som ska ställas ut imorgon. Det är så konstigt för jag badade honom med samma förra veckan och då vart han jättefin.
Mvh Margona
Oj då! Balsam?
Susanna
Men Margona, varför badade du honom igen om han redan var ren och fin? Men, men, nu är det gjort…tyvärr har jag inga bra tips att komma med. Håller tummarna för att du får till pälsen på honom.
Ja balsam kan nog vara en idé, men glöm inte att späda den så attr han inte blir för mjuk.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Ska jag bada han igen och ha på ännu mera balsam????
Jag tror att du bara kan skölja igenom pälsen och tillföra endast balsam och inte något mer schampo.

#2 Jag var ju tvungen att bada honom igen eftersom han vart ful i sin päls igen. Tack för tipset, då provar jag med det, han kommer hata mig snart
#5 Den rackarn!

Jag ska bada honom med bara balsam nu och hoppas han blir bättre. Annars får jag väll kolla om det är någon hundutställning så jag kan ställa honom som tax istället, lång kropp har han ju men kanske lite för höga ben

Men på ryggen gör det ju inget om han är sträv, det ska de ju vara, så det räcker kanske om du får honom mjuk på resten av kroppen. Lycka till! 

Jag försökte först med att bara borsta och det hjälpte en hel del, nu börjar han bli riktigt fin och blank. Så kanske att han slipper ett nytt bad.

haha, ja du Margona! Vi har fått hem vår Lina nu och hon är ju strävhårig så jag förstår vad du menar!"
Lina går i gr 2 om du funderar på att byta
Vi ses på söndag stor kram till dig..

Skämt å sido, har du badat honom med balsam, hur blev det??

Nej jag har inte gjort det eftersom han nu ser mycket bättre ut efter lite kammande. Jag är rädd att om jag använder mer balsam blir han för fet i sin päls. Jag hade ju i lite redan igår. Han kanske får tävla mot Lina istället 
Allt gick ju bra till slut, CHAMPION titel & BIV till på köpet! Som jag sa i lördags, hans päls kändes alldeles perfekt & inte alls för sträv.
En STOR Bamse KRAM till en STOR Nallebjörn!
Sissi
Grattis till CH + BIV

#13 och #14, Tack! Sissi vad snällt du hjälpte mig kamma till honom. Även om han fortfarande är väldigt kortpälsad gick det ju bra och nu var han då ren och fin. Han är verkligen en stor och gosig nallebjörn. Igår kväll var jag ut med honom i sele, men han råkade komma ur det på något underligt vis. Jag vart så rädd att han skulle sticka, speciellt eftersom jag läst här på forumet att så många katter lyckats smita. Men han lade sig bara i gräset bredvid mig och sov. Han är lite konstig
#15 Mattes pojke!!!

#16 Han är nog det och jag som tänkte kastrera honom snart nu blir det inget av med det. Han får fortsätta vara fertil så länge han sköter sig så bra, finns ju ingen anledning att kastrera honom. Förhoppningsvis kan jag använda honom på Skrållan någon gång i framtiden eftersom han har ett så bra temperament
#17 Det tycker jag låter som en riktigt god idé!
Precis som du säger, så finns det ingen anledning att kastrera honom så länge han sköter sig och inte mår dåligt av sin fertilitet.