Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 2923 ggr
knoxvilles
0

Saknad

Hej mitt i natten !!

Sen den 2 Juli, har jag letat efter Founders men hittar honom inte :( , jag har polis anmällt honom försunnen, efterlyst han på blocket, satt upp lappar , gått omkring i samhället , letat på alla tänkbara ställen men ingen founders syns till, Det känns tommt och en stor saknad han fatts mej Gråter 

Tack Marita på Lohöjden som hjälper mej, Tack till alla goa grannar som ställer upp och letar som försöker hålla mej uppe på föttera , Mina goa barn som hjälper till att fixa & med både kaffe och tar hand om dom andra katterna medans jag är ute o letar trost att mamma försvinner ut om natten , Nu är jag så  trött och utmattad , sitter o funderar på founders Vart har han tagit vägen, är det någon som kan ha tagit hand om honom men inte förstår att han redan har ett hem o är saknad, Det är som att leta efter en nål i en höstack Gråter jag vet inte vilket håll jag ska gå längre , vill ju bara att han ska komma hem igen /Eva

knoxvilles
0

Min älskade Founders

Pulcherimas
0

Ja, det är grymt att behöva vara med om att ens katt har rymt ut och man till sist, efter letande och telefonsamtal, inte vet vad man mer kan göra Gråter. Har varit i samma situation själv….och det är ingen ände på hur många bilder som rullas upp i hjärnan om vad som kan ha hänt. Men oftast ordnar sen bara allting upp sig; katten kommer spatserande när den fått nog av utelivet eller någon har tagit hand om katten och ringer djurskyddet.

Håller verkligen tummarna för att Founders snabbt kommer till rätta, välbehållen Kyss

/Monica

Mizzi
0

Eva ta hand om dig själv nu, försök få lite sömn.

Ja förstår att det  är svårt, men du har gjort allt du kan i detta läget så nu måste du ta hand om dig själv.

Se till att få vila, Founders kommer inte hem fortare bara för att du tar ut dig själv.

Ta det nu lugnt och vila upp dig ett tag, vem vet han kanske kommer fram snabbare om ingen letar och höjtar på han i varenda buske =)

Tusen varma kramar Marita

SillyZones
0

Det är grymt, grymt… Min Ozone försvann för precis en vecka sedan, hon som brukar vara så lugn och sansad… Hon råkade komma in på grnnens tomt, varvid det uppstod tumult och hon smet in hos grannen och blev livrädd, vi försökte få tag på henne men hon smet ut igen eftersom grannen öppnade dörren. Sedan dess har hon varit borta. Det är så frustrerande, för vi har sett henne flera gånger, vi har ropat varit ute på nätterna, lånat en kattfälla som vi riggat, men hon går inte i den, och hon sticker så fort hon ser oss. Det är omöjlig attt få tag på henne. Det är en hopplös situation! Jag förstår vad du går igenom, det är hemskt. Jag hoppas att Founders kommer tillbaka, eller att någon hittar honom. Jag håller tummarna för er!

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

knoxvilles
0

#4 så där jorde Foundrs med försvann in till grannens tomt sen så har jag inte sett till han alls, Jag hoppas att både min o din kisse kommer tillbax

#3 jag hoppas du har rätt marita att han kommer fram, kanske ska man ta en dag inne och hoppas på att telefon ringer eller att han bara kommer hem /Eva

Lindbygarden
0

Det som kan vara "problemet" när man har fina raskatter är ju också att de säkert är mkt stöldbegärliga.. folk som hittar dem kanske tar in dem och sen inte släpper ut dem igen.

Min sons katt, en vanliga huskatt, smet ut när hon var liten och var spårlöst försvunnen. Vi letade och letade.. lappar etc..

Sonen var tröstlös men tiden gick och vi trodde hon var förlorad. men gubben min åkte åter ner till affären och satt upp lapp. Dååå ringde det! Vår pissa hade de tagit in och hon hade bott hos personens dotter ett bra tag..Vi var givetvis jättelyckliga men varför kunde de inte lappat på en gång kunde man ju tycka..

vi skrev på lappen att hennes lille husse 8 år var förkrossad och längtade efter sin lilla katt.. Det tog tydligen skruv för det  vill nog mycket till för att man ska stjäla en vän från ett litet barn.

knoxvilles
0

#6 Om det nu skulle vara så att någon har taigt hand om honom och sen inte ger sig till känna så är det grymt elakt , Jag hoppas dok att det inte är så illa, Ska skriva nya lappar i dag o setta upp och hoppas att telefon ringer…/Eva

Lindbygarden
0

#7 Ja det är verkligen elakt:o(  Hoppas att han snart kommer hem igen.

Bina
0

Håller tummarna på att Fonduras snart kommer hem igen, har följt din gamla tråd.

Hade jag bott närmre hade jag kommit och letat med dig.

Kram,Zabina

Froydis
0

HUff .. lykke til, håper han kommer hjem snart..

trøsteklem fra Frøydis

knoxvilles
0

Tack #9 & 10 det går inte en minut utan att jag tänker på Founders, :(

ingela-anthon
0

Tänker på er och har följd den andra tråden även jag. Hoppas, hoppas han kommer hem snart!!

Tröstekramar…..

kerstin2181
0

#11 nu har Jessica fått in sin älskling, nu är det verkligen dags att du får in din, håller alla tummar o tår fortfarande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

SillyZones
0

Hur går det för dig? Jag lider med dig, det är så hemskt och man går igenom helvetets alla kval! JAg önskar så att du ska få hem Founders!!

/Jessica

knoxvilles
0

#13 åå va skönt att Jessica fick tillbax sin tjej

#14 Ingen founders har syns till än Gråter/Eva

Sagolika
0

Trist! Kan inte du också låna en kattfälla då, så som funkade på Ozone?

kerstin2181
0

#15, har du haft fälla utsatt? i såna fall, vilken typ? själv har jag andvänt trådfällor, alltså inte gjorda av trä, inte lika skrämmande för katten, och den ser ut och in i den

Ebbhab
0

Prova en kattfälla du också, det kan ju funka! Jag följer din tråd dagligen och håller tummar och tår för att du hittar honom. /Eva

knoxvilles
0

Hej , jag har beställt hem en kattfälla, så jag ska göra ett försök att fång in han, /Eva

kerstin2181
0

Hoppas verkligen han går in i den, när hörde ni senast något om han?

knoxvilles
0

Jag har inte sett han sen natten till den 2 Juli :( då han sprang in till grannen , å där har jag varit och ropat o letat har even haft med mej min hund och en av mina andra katter men inte lyckas , har gått o letat på dom mäst tänkbara ställen , men varken jag eller mina barn eller grannar har sett han efter den 2 juli / Ja vet inte längre vad jag ska tro mer än att hoppa att han kommer hem välbehållen /Eva

[Pimme]
0

ååå va lessen ja blir han bara måsste komma hem till dej igen

Ebbhab
0

Finns det garage, källarförråd eller annat i området där han kan ha blivit instängd? Några bekantas katt blev instängd i en grannes garage tidigare i sommar. Katten gav sig inte tillkänna trots att ägarna hade stått i dörren och ropat-förrän efter en vecka då en annan katt satt utanför garaget och såg underlig ut, när de då lockade på sin katt så gav han ifrån sig ett vrål, och ville uppenbarligen bli hittad. Kolla alla sådana utrymmen igen då din kisse kanske vill bli hittad nu.//Eva

Fairyhearts
0

Har också hört om en hel del katter som blivit instängda och på så viss varit borta länge,  så det är nog ganska vanligt. Håller tummarna att det kan vara så och att han kommer hem snart.
/Marie

knoxvilles
0

Hej /Grannen har garage o där har jag lyssnat men inte hört nåt, Grannen rätt över har garage men dom har kollat o ingen katt.. vi har garage med vind o där har jag varit uppe o lyst på kvällarna med ficklampa..//Jag tror oxå att han är instängd nån stanns men vart är ju frågan, jag hoppas verkligen att kommer hem igen "Han fattas mej det gör ont " /Eva

Labolina_73
0

men jösses vännen,, har lillkillen inte kommit hem ännu.. :-( fy fy fy,, jag finner inga ord alls.. Stackars dej och stackars stckatrs Founders så rädd han måste vara..

kramar om i massor..

maaro
0

ÅÅå hoppas att han kommer hem snart.

knoxvilles
0

Tack Linda o Maaro //Eva

knoxvilles
0

Founders är fortfrande borta Gråter jag ska nu göra ett försök att efterlysa honom i radion, jag har varit i kontakt med dom men enligt dom så är det bara hundar dom går ut med efterlysning, Jag ska nu ta kontakt med polisen igen och göra en ny anmällan , det är så jobbigt jag kan inte hitta honom nån stanns och tankarna far i huvudet på mej…

Om det nu bara våre Founders som jag sitter o tänker på utan naturligt vist kommer mer saker på samma gång, Min älsta dotter har nu bestämt sig för att flytta till sin pappa ca 300 mil i från mej , Mina känslor bara skenar i väg ja är inget annat än deppig över allt som händer , nu vill jag ha hem Founders så man kan få sov normalt igen, sen  får jag se vad som händer med dottern Suck !!! Gråter

Sissi
0

Usch då, stackars dig!
Kan förstå att du tycker det är lite tungt just nu, men du ska se att det snart blir bättre…det blir det nästan alltid.

Massor med tröst kramar från mig

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

maximus
0

Håller tummar på att han kommer hem snart ,När Maximus smet ut förra året var jag alldeles galen av oro ,men han kom in igen precis samma väg som han tog ut ett dygn senare

/Annette

SillyZones
0

Gud, så hemskt, kram!! Jag hoppas att Founders kommer tillbaka!

/Jessica

knoxvilles
0

Annette, Om jag hade haft en lägenhet på nb så är jag helt övertygad om att founders hade kommit hem självmant, och gått in den vägen, Nu bor jag på andra våning o har ställt frågan 100 gånger hur kunnde detta hända :( de jag misstänker är att han hann smita i mellan mej o min dotter då hon skulle åka till sin pappa, och han förmodligen var kvar inne i trapphuset under tiden jag vinka av henne, Men någon jick in i trapphuset troligt vist min granne ovanför mej som oxå öppnade dörren o släppte ut han, eller så hoppa han via balkongen , hur han togs ut är en gåta o vart har han tagit vägen .. nää fattar inget har sett till han alls :( jag har letat dag o natt tillslut var jag tvungen att lunga ner mej .. jag kommer aldrig ge upp att hoppas på att han en dag kommer hem eller nån ringer o säger vi kanske har din katt… det värsta är att man får höra att det finns lodjur , grävlingar även rävar omkring så  jag hoppas att han kommer hem välbehållen .. Tack alla som stöttar mej / stor kram till er

Eva

ingann
0

Hej Eva. Jag har lagt in en efterlysning av Founders på min hemsida. Hoppas det är ok för dig?

Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att han snart ska vara hemma hos dig igen. /Kram Ingalill

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mizzi
0

Jag har också en efterlysning inlagd på min sida .

Hur har det gått med lokalradion ?? du kan ju även lägga ut en bild med efterlysning i lokaltidningen.

Ju fler folk som får se bilder på honom desto större chans att du får höra något.

Hör av dig till mig om du behöver hjälp med att kontakta någon tidning eller så så kan jag hjälpa dig med lite avlastning nu när du har så mycket att tänka på.

Mizzi
0

# 34 Bra Ingalill !!!   ju fler vi är som skriver på våra hemsidor desto bättre Flört

maximus
0

Eva ,Jag håller alla tummar för att han ska hitta hem igen ,

kram Annette

knoxvilles
0

Hej alla!

Bara för 15 min gick jag o min ena dotter upp till Ica, Där satt det en lapp , med texten vem saknar en stor vit katt med yvigsvans, Mitt hjärta hoppade till (Founders ) var första ja sa till Jenny, var ligger hanahede sa ja till henne, jodå 5 min i från Ica ligger en ridskola vi gick dit o knackade på…Jodå Founders har varit där för två dagar sen hon tala om hur ha såg ut :) han har varit framme vid dörren å smakat på mat som hon ställer ut eftersom hon stallkatter.. Två honor har hon ..så nu gäller det att sitta å passa han brukar komma tidigt på morgoen på allen , Ja är så glad han lever , den snälla tanten ska ringa mej om hon ser han å fånga in han åt mej .. //Eva Skrattande

Kattilaforsens
0

Åh, vilka härliga nyheter!Skrattande Nu håller vi tummarna för att ni lyckas fånga honom snabbt. /Tina

Shalina
0

Åh, Eva!! Hoppas, hoppas att det är han och i så fall får du nog honom tillbaka snartGladHåller tummarna hårt att det lyckas. /Siv

[michaelalundgren]
0

Håller tummarna för att han snart är hemma då :)

maaro
0

ÅÅ hoppas att det är Founders !

knoxvilles
0

Tack alla!

eftersom jag blir så uppstressad , så är mina barn så goa att dom är där borta nu med transportbur som han är hans + mat och dom känner till stället kan komma upp på dom ställen jag inte kan , Alexnadra vet vart tantens honkatter håller till :) så nu sitter jag som på nålar o håller mej lung o hoppas att mina barn kommer hem med Founders . Tanten tyckte det var lättas att skriva vit katt, men sen när ja fråga hur han såg ut ja då sa hon hur han såg ut *Jippi* ja viste om jag skulle gråta eller skratta hjärta bara slåg " Jag trodde ju att jag aldrig mer skulle få se han igen" dessa veckor har varit en mardröm att veta vart han är eller om han var i livet  /Eva

Fairyhearts
0

Åh vad skönt att du verkar hittat honom. Håller tummarna att han snart är hemma igen.
/Marie

knoxvilles
0

Mina barn kom hem, dok utan Founders men såg honom… barnen beskrev för mej hur han var o hur han såg ut :( En skräck slagen Founders , har tappat päls såg rädd ut , skrämde slaget av barnen, när han hoppade överraskande över min dotters huvud upp på en boxvägg o rätt över stallgången o försvann under ett plåttakt "över sadelkammaren" Vi gick dit  för att försöka lyckas fånga in honom, men han syndes inte till . Vi lämnade kvar transportburen + mat och hoppas på att ha lungar ner sig så jag kan gå tillbax senare .. Barnen har pratat med en bonde som sa att Founders har varit där mer än 2 dagar

"Jag är rädd för att han är totalt förändrad " att han inte längre är den founders vi känner Gråter /Eva och barnen

ingann
0

hoppas du får hem han redan idag;) jag blev så glad när jag fick ditt PM om det;) pussa på han massor från mamma Razzel o oss alla när han kommer hem!

/Ingalill

ingann
0

Eva. Klart han är förändrad när han varit borta så länge men när han väl kommer hem får ni troligtvis tillbaka den gamla Founders igen.. även om det kanske tar lite tid. Men bara han får tillbaka sin trygghet tror jag han återgår till sitt normala jag;)

Kram

/Ingalill

Vildfagre
0

Nu är det bara en tidsfråga innan du har din gosekille hemma igen. Det vore bra om du kunde ställa en kattfälla där om ni inte får tag på honom. Vad han sen behöver är dej barnen och sin hemmiljö så blir slutet gott allting gott ska du se min vän. Kram Laila.

SillyZones
0

Hej! Gud vad skönt att du åtminstone har livstecken! Prova kattfälla! Förmodligen är han hungrig och går i den förr eller senare. Det gjorde ju Ozone till slut. Och jag trodde att hon skulle vara helt personlighetsförändrad när hon kom hem, men det har hon inte blivit! Två timmar tog det henne, sen var hon som vanligt igen, om inte ännu goare!

Hoppas och håller tumarna för att det är din tur nu att få hem din älskling!

Kram/Jessica

Shalina
0

Håller med Jessica att ni ska nog ställa dit en kattfälla med mat och hålla er undan så mycket som möjligt eftersom han nu är en livrädd och panikslagen katt som inte går att fånga på vanligt sätt. Kommer någon i närheten så flyr han bara även om det råkar vara hans familj /Siv

Ebbhab
0

Heja! Nu när ni är honom i hälarna kommer kattfällan väl till pass. Jag håller tummarna så de vitnar!!! //Eva

knoxvilles
0

Hej

efter att ha passat på founders i går kväll även i natt, insåg ja att det var ingen ide , utan ja får jaga rätt på en kattfälla i dag, Visligen beställde jag en kattfälla men den har inte kommit ,

så nu håller ja tummarna att han går in i den…/Eva

Sissi
0

Lilla gubben då, han kanske är "kär" i något honkatt i området.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Losvan
0

Håller tummar o tår. Hoppas han snart är hemma igen.

Aldoran
0

Hoppas att raringen snart är hemma igen *håller tummarna*

Mizzi
0

Guuud va skönt, nu har ni han snart hemma igen ska du se Skrattande

knoxvilles
0

Än är han inte fångad , men så lätt ger ja inte upp /Eva

knoxvilles
0

Hej alla

I går fick ju mina barn syn på founders…Tidigare i kväll kom en av mina grannar o sa jag tror jag såg din katt under en bil här utanför .. Founders måste ha känt igen min röst å försöker ta sig hem till mej igen.. Jag går till hästgården där vi vet att han finns o tittar . jag går även in i stallet där vi lämnade mat och transportburen men ingen founders syns till… Då går jag ut i från stallet och går upp för att prata med ägaren till gården .. vad ser ja jo Founders kommer springade . ja stannade o ropar hans namn , han stannar och vände sig i mot mej i några minuter sen försvann han bakom huset , Nää jag vill bara ha hem honom .. ja är så ledsen "suck!" Eva

Draken_old
0

Eva
Förstår att du har det jätte jobbigt just nu.
Att vara så nära honom och ändå inte få tag på honom.. Det är en hemsk känsla.

Fanny var borta i 3 veckor förra året.
När jag väl fick kontakt med henne tog det 3 timmar innan hon kom så nära att hon var villig att låta mig lyfta upp henne.
Varenda gång jag gick mot henne så sprang hon ifrån mig.
Så jag fick lov att byta taktik och göra precis tvärtom.

Hoppas min erfarenhet kan hjälpa dig i din kontakt med Founders.

När Founders reagerar på din röst ska du inte titta något mer på honom. Utan vänd dig om. Så att ni inte har ögon kontakt. Fortsätt och kalla på honom och prata med din normal röst och använd en positivt ton. Man får överhuvudtaget inte låta orolig eller desperat.
Sedan kan du går omkring i en cirkel och lägga ut små godisar som han tyckre om samtidigt som du förflyttar dig så att han kan komma åt godiset och samtidigt får tid att känna in dina dofter. Sedan är det bara att sätta sig ner och vänta.
Gör ingen ansats att gå mot honom. Utan fortsätt att prata så som du brukade prata med honom när han var hemma.

Han har gått tillbaka till katternas ursprungs reaktion, att fly.
Men att han reagerar på din röst är verkligen jätte positivt.

Försök få kontakt med honom när det inte är något/några annat/ som stör och kan utlösa flyktbeetendet.

Jag håller tummar och tår stenhårt för att du snart har Founders hemma.
/Kattis

Labolina_73
0

Men ååååå fy vad jobbigt…

hoppas att Kattis förslag ger resultat,, det låter ju onekerligen bra iaf.. hoppas hoppas att Founders snart kommer hem..

Kram Linda

Humletassens
0

Vi har en huskatt som tydligen tar "semester" var sommar.

Hon försvann 1v och eftersom hon är 16 år tänkte vi att hon har gått till sin sista vila. Vi kände väl att vi var tvugna att meddela gammelmatte.  Henens ända kommentar var…jaha..hon är på semester. Så har hon gjort alltid och mycket riktigt..2dagar senare dyker hon upp lika rund o go som innan.

Så Founder kommer tillbaks…men det är jobbigt, oron att det ska hända något med dom.

Kram

Humletassarna

Mizzi
0

Jag tror också på Kattis metod, i detta läge är han nog väldigt stressad men han känner fortfarande igen din röst vilket är bra.

Så nu gäller det att ha is i magen även om jag förstår att det är svårt.

Håller tummar och tassar hårt här nu.

Kram Marita

knoxvilles
0

Det är ju inte så lungt o tyst där han är, eftersom gårdens ägare hyr ut stallplats så det är folk där hela tiden på dagarna…sen jobbar folk så det körs maskiner på gården , minsta lilla ljud eller nån kommer så flyer han .. jag prata med Annette som heter i telefon förut , han har inte varit framme i dag å ätit nån mat , även ja har varit borta å satt tyst på en stol men såg honom inte komma fram , jag går tillbax senare /Kattis tips är kanon bra det stämmer han flyr hela tiden om man går i mot han eller gör nåt så är han borta .. ja ska försöka följa kattis råd…Den känslan jag fick i går att se honom på 200 meter avstånd efter 3 veckor går inte att beskriva i ord , själva huset ligger en bit i från stallarna . Allen som han kommer på varje morgon är en bra bit i från huset , hennes trädgård är stor med massor med buskar som han kan gömma sig , "Lilla älskade gubben" om du bara kunde komma hem igen så blir allt bra

ingela-anthon
0

Gissar att han nog snart är hemma hos dig igen…

Håller som vanligt alla tassar och tummar vi har för er

kramar Ingela

maximus
0

hejsan Eva

hur går det för dig ,får du nån kontakt med honom ?

håller alla tummarna för dig

kram Annette

[Pimme]
0

E han inte tebax änn?

knoxvilles
0

hej

Tyvärr inte lyckas med att fånga in founders ;( Men jag ger inte upp, Jag o mina barn som kom hem i dag igen hjälps åt att hålla koll, vi hoppas på att fånga in honom under helgen, eftersom ridläger börjar på måndag och det kommer ca 1500 ungdommar en hel vecka som kommer att bo på gården

annars lär vi någ inte se founders på  ett tag, han lär väl fly i från alla mäninskor o alla bilar samt hästar /Jag har även hört att man har skrämt i väg founders på grund av en hund som tycks ta katter!! Så jag håller tummarna att jag lyckas fånga honom /Eva

Wirre
0

Ojojoj Eva, va jag hoppas ni lyckas fånga in honom snart. Här håller vi tummar och tassar!!!

Mvh

Weronica

S*Silvertorpet`s

maaro
0

Hej Eva!

Har du fått tag på honom?

Mvh Malin

Shalina
0

En fråga bara. På vilket sätt har du tänkt fånga honom? Har du inte fått kattfällan du beställde än? / Siv

knoxvilles
0

#70 Jag har haft en fälla stånde men ännu ingen founders, I dag kom min egna fälla som vi har ställt dit, Jag hoppas att han kommer fram och går in i den, I dag börjar även ridlägert och vi hoppas att det ska ge en posetiv effeckt att han söker sig till huset där fällan står, vi har säkert mer än 30 grader i solen och founders har inte visat sig , det finns  många byggnader och buskar att ta skydd för solen, jag hoppas ju oxå att han finns kvar i området /Eva