Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 04-färger-mönster
Läst 1148 ggr
Labolina_73
0

Någon med svart???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,, Jag har ju en Svart Hona vid namn "Maja" är det någon mer än jag som tycker att det är supersvårt att fote en svart katt så att det blir bra bilder och att man får med deras fina drag???

ja jag tycker iaf att det är assvårt… Fot i munnnen

MoonCreature
0

Jo det krävs mycket arbete för att lyckas få ok bilder på svarta katter.. Har tagit mig ca 2 år att lära mig det Flört

Det viktigaste är bra ljus, dagsljus är klart bäst. Studioljus är ju också ett alternativ, men inte nu direkt det som alla har möjlighet till. Ett tips är att ta en ganska stark lampa och rikta den mot en ljus vägg/taket så att ljuset kommer från en naturligare vinkel och blir lite mjukare. Blixt får alla drag att bli helt fel då det starka blixtljuset suddar ut alla naturliga skuggor och reflekteras från pälsen så att det hela ser mystiskt ut. Finns lite bilder på Viivi på vår hemsida.

atilla
0

Svart katt, eller svart hund, eller svart något annat, ÄR knepigt!

Tips! Sätt dig ner på golvet så att du kommer i samma nivå som katten.

SillyZones
0

Dagsljus, dagsljus… Det absolut bästa.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Merlyn
0

När vi ska fota Conrad är det bästa att ta ut honom i naturen….

Siss
0

#4 Tyckte din Conrad liknade min Måns…
På bilden är han 8 månader.

Margareta
0

Vi har 2 svarta katter, 1 svart labrador och 1 svart shetlansponny.
De ÄR svåra att fotografera.

Numer pensionär i Nynäshamn

Labolina_73
0

Tack för alla era svar.. Då är det inte bara jag som tycker att det är svårt.. så skönt.. Skrattande

EddaM
0

Jag har en svartbrun nordsvensk o hon kan vara svår att fota för hon ser bara ut som en svart klump. Min skogis är oxå lite svår för hon har mycket svart blandat med silver så det måste till mycket dags ljus för att få en bra bild.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z