Hur gör man en kroppsstrumpa?
Ja, till katten alltså, inte mig… 
Kastrerade vår hona igår och hon lyckas slicka på såret trots tratt. Tänkte trä på henne en kroppsstrumpa, men gissar att den inte bör vara för tät så att såret kan luftas…
Några tips?

Jag tror att du ska kunna klippa sönder en tubstrumpa och trä den över på kroppen, det ska funka även om jag själv inte har testat det på nån katt. Men det ska väl även gå att köpa på apotek, typ tubgas eller vad det heter som man kan få på sjukhus ibland. Vet inte om du förstår vad jag menar, kan inte förklara så bra, hihi! Tänkte själv testa på honan vi ska kastrera nu. //Kaisa

Själv har jag provat (ja, alltså inte JAG) att ha en ärm till en collegetröja på min ena katt, tillsammans med tratt. Han hade visserligen blivit opererad runt halsen och inte på magen. Men det borde funka även på en kastrerad hona. Jag klippte hål för frambenen och satte mudden runt halsen. Tyvärr har jag ingen bild på denna datorn, kan kanske lägga in en imorgon.
/Sylvia
#1 Gud vad gulligt!!!
Jag tog ett par gamla leggings/trikåer och klippte till en lagom stor bit av lårdelen och klippte små hål för benen.
Tänk på att den inte får sitta åt för hårt och att det ska vara ett material som andas, dvs inte syntetmaterial.
/Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***