Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 1641 ggr
jennie-w
0

Tovig päls?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det sant att norska skogskatter ej få tovar i pälsen?  Jag har ingen norsk skogskatt men en långhårig bondkatt som aldrig får tovig päls även fast han är utekatt. Någon så till mig att då är det norsk skogskatt i honom.

RolfH
0

Norska Skogkatter brukar väldigt sällan ha problem med tovig päls.

//RolfH

Merlyn
0

Din kisse har definitivt drag av skogkatt!!!

WesthKiowas
0

Både ja och nej! Jag kan ha problem med min hane när han är i fällning. Han har så mycket päls och när fällningen sätter igång måste jag borsta honom noga annars kommer tovorna som ett brev på posten.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Seerath
0

Min äldsta hane har fått små tovor i "armvecket" på frambenen och vid ett tillfälle bakom bakbenen. Fast då är han också den av katterna som har överlägset tjockast päls.

Mulan
0

Två av mina skogisar får tovor trots kamning och pälsvård, två får det inte.. Det beror nog på vilken pälskvalitet de har antar jag.. De två som får tovor har betydligt silkigare päls än de som inte får tovor.

Seerath
0

Fast jag tycker min pojke har bra kvalitet på pälsen så tycker inte att tovorna kan förklaras med det, men då har han tovorna på samma ställe (med ett undantag) så kan ha med något annat att göra i hans fall. Brukar alltid sitta med lös päls i tovorna så har nåntiing att göra med pälsfällning iaf.

WesthKiowas
0

Jag tycker inte att det stämmer att det skulle vara de katterna som har silkigare päls som får mest tovor. Jag har en blåpadda som är väldigt silkig och hon har aldig haft en enda tova.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Mulan
0

Vill bara förtydliga lite… Jag säger inte att de som har silkigare päls automatiskt får tovor Flört, jag berättar  bara att av mina katter så är det bara de två som har lite silkigare päls som får tovor.. Men deras pälskvaliteter är olika varandras i övrigt, en av dem har bra kvalitet trots silkigheten, den andra har usel…Fundersam

Ixatrixa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kissar har i stort sett aldrig tovor förutom min blåa snälla lurviga jätte "Bebis" som jag i stor sett måste borsta hela tiden för att hålla tovorna borta. Hans päls är inte silkig men han har enormt mycket underull och det ser ut som han har minimala små vågor i pälsen. Han är min lilla hårboll;)

West
0

Har kun problemmet med mine hvide neutraliseret katte, der skal jeg være efter dem hele tiden.

Har en god hjælper i Ice on ice, ellers ville det være et ……Fot i munnnen

Sisikarlstad
0

Jag har nästan aldrig problem med tovor!!!!